احتمال آب گرفتگی و سیلاب ناگهانی در 11 استان کشور

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، تهران- خبرنگاران- سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه ای از وقوع آب گرفتگی و احتمال سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه های کوهپایه ای سراسر کشور هشدار داد.

احتمال آب گرفتگی و سیلاب ناگهانی در 11 استان کشور

سازمان هواشناسی کشور روز سه شنبه در اخطاریه ای اعلام نمود: برای بعدازظهر فردا چهارشنبه رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه های کوهپایه ای در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال شرق تهران، ارتفاعات استان سمنان، جنوب استان اصفهان، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی در چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، مناطق جنوبی استان کرمان، شمال استان هرمزگان، استان فارس و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می گردد.

همچنین برای روز پنج شنبه 26 اردیبهشت ماه پدیده رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه های کوهپایه ای برای مناطق شرق خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، فارس، جنوب و غرب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و بعضی مناطق هرمزگان پیش بینی شده است.

در این اطلاعیه به هم وطنان توصیه شده است که در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری نموده و با توجه به وقوع تندباد موقت، احتمال شکسته شدن شاخه های درختان وجود دارد.

سازمان هواشناسی با پیش بینی وقوع صاعقه در ارتفاعات طی روزهای آینده از کوهنوردان خواست حتی الامکان از صعود به ارتفاعات خودداری نمایند.

علمی ** 1836 ** 1055

منبع: ایرنا

به "احتمال آب گرفتگی و سیلاب ناگهانی در 11 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال آب گرفتگی و سیلاب ناگهانی در 11 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید