ایده های نو در طراحی آشپزخانه مطابق با مد روز جهان

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، با وجود روش های بسیار زیاد در تزیین دکوراسیون آشپزخانه، هر فردی می تواند راهی مناسب و عالی مطابق با سلیقه خودش برای تزیین فضا انتخاب کند. در این پست به معرفی ایده های نو در طراحی آشپزخانه خواهم پرداخت که در حال حاضر تمام خانه دارهای علاقمند به ایده های خلاقانه و نو در سرتاسر جهان از آنها بهره می برند.

ایده های نو در طراحی آشپزخانه مطابق با مد روز جهان

در طراحی آشپزخانه قبل از اینکه به نتیجه ای مطلوب برسیم باید برای خیلی چیزها برنامه ریزی نموده و خیلی چیزهای دیگر را در نظر داشته باشیم. بیشتر مواقع وجود راه ها و ایده های زیاد موجب سردرگمی ما می شوند. مثلا انتخاب سنگ یا صفحه روی کابینت خودش حکایتی جدا دارد، با وجود مدل های شیک چوبی، فلزی، کوارتزی، کورین و گرانیتی انتخاب مدل نهایی کاری سخت و چالش برانگیز است. از آنجایی که هماهنگی و هارمونی در دکوراسیون آشپزخانه حرف اول را می زند، در استفاده از مواد، رنگ ها و فرم های بکار رفته در دیزاین آشپزخانه باید بیش از هر جای دیگری دقت کنید. آنالیز ایده های نو در طراحی داخلی می تواند تا حدودی از این سردرگمی کم کند، در ادامه با این ایده ها آشنا می شویم.

برای اینکه از ایده های نو بهره ببرید باید ذهنی باز و پذیرا داشته و قانون مشخصی برای خود مشخص نکنید، با این کار فقط خود را محدود نموده و راه های دریافت الهام های نو و جالب را می بندید. برای استفاده از ایده های نو و خلاقانه ابتدا باید آنها را امتحان کنید. شاید از سبک و طرحی خوشتان نیاید اما این طرح و سبک واقعا مناسب فضا و دیزاین آشپزخانه شما باشد. برای مثال مدل کابینت های شیشه ای کمی زیادی در دکوراسیون خودنمایی می نمایند و امروزه خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل استفاده از چنین کابینت هایی در آشپزخانه می تواند کاملا نو، جالب و شیک بنظر برسد.

برای آشپزخانه های سنتی و قدیمی پیدا کردن ایده های نو در طراحی آشپزخانه نسبت به مدل های مدرن و امروزی کمی سخت تر است. یکی از ایده های جالب برای دکوراسیون های آشپزخانه، استفاده از طرح های سنتی و مدرن در کنار یکدیگر است، مثلا در آشپزخانه های مدرن، از کابینت های چوبی شیشه ای استفاده می گردد که مناسب آشپزخانه های سنتی هستند. یا اینکه در کنار طرح های کلاسیک و سنتی از روکابینتی های مدرنی مانند سنگ مرمر یا کابینت های چوبی صاف و بدون حاشیه اما با بافت طبیعی غنی استفاده می گردد.

ایده های نو در طراحی آشپزخانه فقط شامل کابینت ها نمی گردد، خیلی چیزهای دیگر هم وجود دارد که می توان برنامه های خاصی برای آنها داشت. اما قبل از اینکه بروی جزئیات و چیزهای کوچک تمرکز کنید، ابتدا کمی تامل نموده و درباره موادی که می خواهید بهره ببرید تصمیم گیری کنید. مثلا دیوار پشت ظرفشویی یا دیوار بین کابینتی تزیین شده با سنگ مرمر خیلی شیک و لوکس است و بعلاوه هیچ وقت کهنه نشده و از مد نخواهد افتاد، می توانید این طرح را با روکابینتی سنگ مرمر یا چوب طبیعی و ام دی اف به زیبایی ترکیب کنید.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

راهنمای انتخاب رنگ آشپزخانه با ایده های نو و بروز

دکوراسیون آشپزخانه بسیار کوچک با طرح ها و ایده های نو

مدل های نو تزئین جزیره آشپزخانه با ایده های منحصر بفرد

روشهای منحصر بفرد طراحی آشپزخانه مدرن شیک

آنهایی که فضای آشپزخانه شان تاریک و تنگ است، یقینا در پی راهی برای روشن و دلباز نشان دادن فضای تاریک می گردند. استفاده ترکیبی از کابینت های شیشه ای در کنار قفسه های باز و آزاد تا حد زیادی این مشکل را حل می نماید. البته سیستم نورپردازی برای چنین فضایی اهمیتی دوچندان پیدا می نماید، در فضاهای تاریک باید با استفاده از نورهای لطیف و آرام، حالتی شبیه به نور طبیعی روز را در داخل آشپزخانه ایجاد کنید. استفاده از سیستم نورپردازی مخفی آشپزخانه می تواند یکی از راه های کارآمد و مجذوب کننده برای فضاهای تاریک و بسته باشد.

طراحی فضایی مناسب برای ذخیره سازی لوازم عمدتا مهم ترین قسمت برنامه ریزی دیزاین آشپزخانه است. پیدا کردن نقشه ای عالی، باید طرح های زیادی را امتحان کنید تا دقیقا آنچه احتیاج دارید را پیدا کنید. بعلاوه باید برای سایر جزئیات در طراحی آشپزخانه که ربطی به فضای ذخیره سازی و کابینت ها ندارند هم برنامه مشخصی داشته باشید. برای مثال یکی از ایده های نو در طراحی آشپزخانه های امروزی، استفاده کابینت مخصوص یخچال یا سایر وسایل عظیم مثل ماشین لباسشویی، ظرفشویی و مایکروویو است. چنین طرح هایی خصوصا در آشپزخانه های کوچک خیلی شیک و کارآمد هستند.

ایده های نو در طراحی آشپزخانه

منبع: اتاق

به "ایده های نو در طراحی آشپزخانه مطابق با مد روز جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های نو در طراحی آشپزخانه مطابق با مد روز جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید