شناسایی 110 نقطه بحرانی در کرمانشاه

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه تعداد آتش سوزی ها در منابع طبیعی استان را در پنج ماهه امسال 47 فقره خاطرنشان کرد و گفت: در کرمانشاه، 110 نقطه بحرانی شناسایی و 15 پایگاه اطفای حریق راه اندازی شده است.

شناسایی 110 نقطه بحرانی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار وبلاگ ارم گفتگو، سرهنگ علی صفا کرمی در نشستی خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به تشریح اقداماتی که از ابتدای امسال برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی استان انجام گرفته اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه از اواخر سال گذشته و اوائل امسال شاهد بارش های شدیدی در سطح استان بودیم و پوشش مراتع و جنگلی نیز افزایش یافت، بنابراین نگرانی از وقوع آتش سوزی در این منابع باعث شد تا اقدامات پیشگیرانه را بصورت جدی در دستورکار قرار دهیم.

وی افزود: پیش از شروع فصل گرم توانستیم حدود سه هزار قلم تجهیزات اطفای حریق را از مرکز جذب کنیم که از جمله آن حدود 50 دستگاه دمنده بود که بین تمام شهرستان های استان توزیع شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان بابیان اینکه در بحث خرید تجهیزات اطفای حریق خیرین شهرستان های مختلف استان نیز بخوبی پای کار آمدند، مطرح نمود: کمک هایی که خیرین داشتند باعث شد تا بتوانیم علاوه بر 50 دستگاه دمنده ای که از مرکز جذب کرده بودیم، 67 دستگاه دیگر را نیز از این طریق در استان خریداری کنیم.

وی بااشاره به شناسایی 110 نقطه بحرانی و راه اندازی 15 پایگاه اطفای حریق در سطح استان، اضافه کرد: همچنین در این مدت 240 نفر را به عنوان دیده بان در ارتفاعات بکارگیری کردیم که همگی آنها از افراد بومی منطقه بودند.

کرمی اظهار داشت: در کنار مجموعه این اقدامات به منظور فرهنگ سازی، حدود پنج هزار برشور در تفرجگاه ها و مناطق تفریحی استان بین مردم توزیع شد تا نسبت به حفاظت و حمایت از مراتع و جنگلهای استان فرهنگ سازی شود.

فرمانده یگان حفاظت استان از کاهش آمار آتش سوزی های استان با انجام این اقدامات خبرداد و شرح داد: در پنج ماهه نخست امسال جمعا 47 فقره آتش سوزی در مراتع و جنگلهای استان داشتیم که در 140 هکتار از این اراضی رخ داد.

وی در ادامه به تشریح مهمترین علل آتش سوزی در استان پرداخت و گفت: 65 درصد از آتش سوزی هایی که در استان رخ می دهند مربوط به افراد طبیعت گرد، 14 درصد اختلافات قومی و قبیله ای برسرزمین، 15 درصد سرایت آتش از زمین کشاورزی به مراتع و جنگل ها، دو درصد مربوط به تاسیسات جانبی جنگل ها همچون پادگان ها و کارخانه ها و دو درصد نیز عوامل غیرانسانی همانند آذرخش، وجود ذره بین و شیشه در طبیعت است.

کرمی در بخش پایانی سخنانش آمار هم از خلع ید اراضی ملی طی سالجاری ارائه داد و گفت: طی این مدت حدود 190 هکتار از راضی ملی را خلع ید کردیم.

وی افزود: همچنین برای 203 نفر نیز تشکیل پرونده شد و 112 هکتار از اراضی استان به منابع طبیعی اعاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شناسایی 110 نقطه بحرانی در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 110 نقطه بحرانی در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید