هر 45 روز یک خرس در این جاده می میرد!

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، رئیس محیط زیست شهرستان شاهرود از تلف شدن پنجمین خرس قهوه ای زیستگاه های این شهرستان در امسال اطلاع داد.

هر 45 روز یک خرس در این جاده می میرد! علی اکبر قربانلو در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ارم گفتگو اظهار کرد: شب گذشته یک قلاده خرس قهوه ای در اثر تصادف در محور شاهرود- مجن تلف شد.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون 5 خرس قهوه ای در طول محور شاهرود-تاش در اثر تصادف تلف شده اضافه نمود: یکی از این خرس ها بالغ و چهار قلاده نیز نابالغ بودند.

وی توضیح داد: خرس ها با نزدیک شدن خواب زمستانی به دلیل شرایط تغذیه ای و میزان ذخیره چربی در بدن تحرکات بیشتری دارند ضمن این که از طرف دیگر گاه به دلیل کمبود غذا در طبیعت، خرس ها به باغات حاشیه روستاها آمده و همین ترددهاست که گاه به تصادف و تلف شدن آنها منجر می گردد.

رئیس محیط زیست شهرستان شاهرود در پاسخ به پرسش وبلاگ ارم گفتگو در خصوص جمعیت خرس های قهوه ای در زیستگاه های این شهرستان اظهار کرد: خرس قهوه ای جمعیت بالایی در شهرستان دارد و تعدد تلفات جاده ای این گونه در این مسیر یکی از نشانه های جمعیت بالای آن در این زیستگاه است.

وی با اشاره به عبور برخی جاده ها از زیستگاه های استان از رانندگان خواست حین عبور از این محورها با سرعت کمتری حرکت نموده و با توجه به جمعیت خوب حیات وحش منطقه مراقبت لازم را در این مسیر داشته باشند.

وی با بیان این که چشم حیات وحش در شب کاملا معین است، گفت: اگر خودروها سرعت کمی داشته باشند می توانند در صورت مواجهه با حیات وحش در جاده خودروی خود را کنترل و از تلف شدن حیات وحش هم جلوگیری نمایند.

قربانلو در پاسخ به پرسش وبلاگ ارم گفتگو در خصوص وجود تابلوهای هشداردهنده در این محور گفت: متاسفانه این محور فاقد تابلوهای هشداردهنده است.

رئیس محیط زیست شهرستان شاهرود از حیات وحش به عنوان سرمایه ای برای کشور نام برد و اضافه نمود: انتظار می رود که مردم به حیات وحش به مثابه یک سرمایه ملی نگاه نمایند. ضمن این که رسانه ها باید به فرهنگ سازی بیشتر در زمینه ضرورت حفاظت از حیات وحش بپردازند.

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو- براساس آمار اعلام شده طی کمتر از هشت ماه گذشته و تقریبا هر 45 روز یک قلاده خرس در محور شاهرود –تاش در اثر تصادف تلف شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هر 45 روز یک خرس در این جاده می میرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر 45 روز یک خرس در این جاده می میرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید