کتاب صوتی دنیای صفحه، داستان های مشهور تری پرچت

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از گیزمودو، مجموعه داستانی دیسک ورلد (دنیا صفحه) نوشته تری پرچت با همکاری ستاره های مشهور انگلیسی قرار است به صورت کتاب صوتی منتشر گردد. بیل نایتی، ایندیرا وارما و چند تن از مشاهیر دیگر در فراوری این مجموعه صوتی شرکت خواهند داشت. تری پرچت نویسنده مشهور انگلیسی بود که در سبک خیال پردازی، علمی تخیلی و ادبیات کودک کتاب های بسیاری نوشت.

کتاب صوتی دنیای صفحه، داستان های مشهور تری پرچت

پرچت که سال 2015 و پس از مدت ها دست وپنجه نرم کردن با بیماری آلزایمر از دنیا رفت، در طول عمر 66 ساله خود بیش از 70 رمان نوشت که بیشتر آنها در فضای خیالی دنیا صفحه روایت شده اند. تا به امروز چندین اثر از این نویسنده انگلیسی به فیلم، سریال و انیمیشن تبدیل شده اند که جدیدترین آن ها کار مشترک او با نیل گایمن یعنی دعاهای خوب است. سریال برگرفته از این رمان قرار است از سال 2019 به روی آنتن برود.

پرچت که مجموعه رمان های دنیا صفحه مشهورترین اثر او محسوب می گردد، سال 2009 نشان شوالیه را از ملکه الیزابت انگلستان دریافت کرد. او که در سال های پایانی عمرش توانایی های خود را به تدریج از دست داده بود، با روحیه ای بسیار بالا و با یاری گرفتن از فناوری های روز، به کار خلق آثار ادبی ادامه می داد و از حضور در اجتماعات عمومی خودداری نمی کرد.

پرچت در مجموعه داستانی دنیا صفحه دنیای را توصیف می نماید که به شکل یک دیسک در فضا واقع شده است. دنیا صفحه پشت چهار فیل واقع شده است که روی یک لاک پشت بزرگ الجثه ایستاده اند. هریک از این کتاب ها به زبانی طعنه آمیز به مسائل سیاسی ، مالی و اجتماعی مختلف اشاره نموده است.

کتاب های پرچت بیش از 75 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته است. او پس از انتشار اولین رمان دنیا صفحه به یکی از محبوب ترین نویسندگان انگلستان تبدیل شد. این رمان که رنگ جادو نام داشت، در سال 1983 به چاپ رسید. چهلمین رمان از همین مجموعه هم با عنوان پرورش بخار منتشر شد.

قرار است در پروژه فراوری کتاب صوتی دنیا دیسک بیش از چهار میلیون کلمه در مدت تقریباً 150 روز خوانده و ضبط گردد و در بسته ای 400ساعته روانه بازار کتاب گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب صوتی دنیای صفحه، داستان های مشهور تری پرچت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب صوتی دنیای صفحه، داستان های مشهور تری پرچت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید