11 روستای منطقه خانقاه پی سوادکوه گازرسانی شد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران بعدازظهر دوشنبه در افتتاحیه گاز رسانی به یازده روستای منطقه خانقاه پی سوادکوه، یکی از اهداف نظام برای رفاه حال مردم را گازرسانی به روستاهای دوردست و صعب العبور برشمرد و اضافه نمود: طی این هدف مقرر شد تا تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور گازرسانی گردد و اکنون مناطق کوهستانی و بالای قله کوه ها همچون شهر آلاشت نیز گازرسانی گردیده است.

11 روستای منطقه خانقاه پی سوادکوه گازرسانی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه با افتتاح این یازده روستا، در حال حاضر دوهزار روستای استان مازندران گازرسانی شدند، اعلام نمود: در این رابطه، استان مازندران مقام اول را در سطح کشور دارد و این امر پیامد وجود همدلی در میان مسئولان است.

احمدپور با بیان اینکه از هنگام بهره برداری لوله انتقال گاز دامغان به ساری، دیگر نگرانی بابت افت یا قطعی گاز وجود ندارد، دو دلیل اصلی قطعی را از مدار خارج شدن پالایشگاه به منظور تعمیرات و اختلال در مسیر خط لوله برشمرد.

وی میزان گاز انتقالی از دو خط لوله انتقال گاز به استان را در بدبینانه ترین حالت، سرجمع حدود 50میلیون متر مکعب گاز مطرح نمود و اضافه کرد: از آنجا که مصرف کل گاز استان در پیک بار، حدود 36 میلیون متر مکعب است؛ از این رو، امکان صادرات حدود 14 میلیون متر مکعب گاز به استان های همجوار وجود دارد.

این مسئول با اعلام اینکه در منطقه خانقاه پی تاکنون بیش از یک هزار علمک گاز نصب گردیده و 500 علمک دیگر در حال نصب است، اظهار امیدواری کرد که این کار تا شروع مهرماه و شروع فصل سرما به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه 80 کیلومتر منطقه، شبکه گذاری گردیده است، هزینه آن را بیش از 11 میلیارد تومان برشمرد و گازرسانی را عاملی برای رفاه و ایجاد اشتغال در منطقه دانست.

وی با اشاره به خطرات گاز، بر لزوم آگاهی از چگونگی استفاده از گاز و مطالعه دفترچه راهنما برای افرادی که خانه هایشان برای اولین بار گازرسانی می گردد، تأکید کرد.

در ادامه این مراسم، سعید یزدانی، با بیان اینکه در طی چهار روز از هفته دولت، حدود 20 میلیارد تومان پروژه در شهرستان سوادکوه به بهره برداری رسیده است، این امر را بیانگر نگاه و توجه دولت به مناطق روستایی و کم برخوردار بیان نمود و اضافه کرد: طبق آمار، با گازرسانی به 11 روستای منطقه خانقاه پی، بیش از 2هزار خانوار از افراد بومی این منطقه از نعمت گاز برخوردار می شوند.

فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به تعداد بیش از 20 پروژه کلنگ زنی و بهره برداری بخش دولتی و خصوصی در شهرستان طی هفته دولت، هزینه مجموع آنها را حدود 51 میلیاردو 680 میلیون تومان مطرح نمود.

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، در این مراسم، مشعل گاز به صورت پایلوت در روستای فلورد (یکی از یازده روستای منطقه خانقاه پی شهرستان سوادکوه) روشن شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "11 روستای منطقه خانقاه پی سوادکوه گازرسانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 روستای منطقه خانقاه پی سوادکوه گازرسانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید