ابزارهای مالی در بورس کالا مناسب صنایع است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به ظرفیت های بورس کالا در حوزه تامین مالی صنایع اشاره نمود و گفت: ابزاری همچون اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالا وجود دارد که امکان تامین مالی صنایع مختلف از جمله صنعت حمل و نقل ریلی برای بازده مختلف را فراهم می نماید؛ همان طور که تاکنون شرکت های زیادی در صنایع گوناگون از این ابزار استفاده نموده اند.

ابزارهای مالی در بورس کالا مناسب صنایع است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو شاپور محمدی، با اشاره به لزوم توسعه ابزارهای مالی در بازار سرمایه ایران، گفت: در بازار سرمایه ابزارهای متنوعی برای تامین مالی وجود دارد که در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی نیز می توان از این ابزارها استفاده کرد؛ در همین زمینه روند تامین مالی صنایع با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالا نیز روبه رشد است.

محمدی اضافه کرد: حتی می توان در بازار سرمایه، اوراق مبتنی بر ظرفیت حمل کالا در حوزه ریلی منتشر کرد و با استفاده از قراردادهای معاملات سلف و فیوچرز آینده را به زمان حال بیاوریم به این ترتیب به یاری ظرفیت های بازار سرمایه می توان تامین مالی را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه عملیاتی کرد.

وی به ظرفیت های بورس کالا در حوزه تامین مالی صنعت حمل و نقل ریلی اشاره نمود و اضافه کرد: بورس کالا اگر بخواهد در حوزه خدمات ورود پیدا کند این ظرفیت وجود دارد و هیچ محدودیتی برای معامله کالا یا خدمات در بورس کالا نداریم. در این زمینه طبیعی است خدماتی که در حوزه حمل و نقل ریلی وجود دارد باید تعریف شده و قابل همگن سازی بودن آن آنالیز گردد و سپس به بورس کالا پیشنهاد گردد.

رئیس سازمان بورس توضیح داد: این در حالی است که در حوزه تامین مالی پروژه ها و فروش اوراق بهادار امروز تفاهم نامه ای بین سازمان بورس و راه آهن جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید و ما آمادگی داریم در حوزه بازار سرمایه به تامین مالی این صنعت یاری کنیم کما اینکه از سال 90 به تامین مالی خرید لوکوموتیوها و واگن ها یاری کردیم لذا این آمادگی درهر مقیاسی که بتواند پروژه تعریف کند وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ابزارهای مالی در بورس کالا مناسب صنایع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزارهای مالی در بورس کالا مناسب صنایع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید