استفاده از رادارهای زمین نفوذ در خودروهای خودران

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، یک شرکت آمریکایی در کوشش برای ارائه فناوری جدیدی است که می تواند وضعیت بد آب و هوایی را آنالیز و موقعیت خودرو را بر آن اساس مشخص کند.

استفاده از رادارهای زمین نفوذ در خودروهای خودران

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو و به نقل از تک اکسپلور، وسایل نقلیه خودران باید در مسیر خود باقی بمانند و اگر شرایط بد آب و هوایی مانع رانندگی در روز یا شب گردد، خودروی خودران باید از فناوری مناسبی برای کنار آمدن با این شرایط برخوردار باشد. شرکت آمریکایی ویوسنس(WaveSense) فکر می نماید داشتن فناوری مناسب می تواند کمک بزرگی در این راه باشد.

این شرکت در روز 20 اوت امسال، تجاری سازی رادار زمین نفوذ(GPR) خود را اعلام نمود. این رادار، راهی برای بهبود قابل توجه ایمنی و جهت یابی دقیق در هر جاده است. الگوریتم های مناسب شرکت ویوسنس می توانند موقعیت دقیق خودرو را در فضای پنج بعدی معین نمایند.

حسگرهای نوری کنونی در شرایطی که نتوانند علائم هدایت و رانندگی را به خاطر برف، مه یا باران سنگین تشخیص دهند، ضعف نشان می دهند. جاناتان گیتلین (Jonathan Gitlin)، از مسئولان شرکت گفت: طبیعی است که به بیش از یک حسگر احتیاج داشته باشید زیرا اگر انسان، زندگی خود را به وسایل نقلیه رباتیک بسپارد، افزایش تعداد حسگرها، مهم است.

تریک بولات(Tarik Bolat)، مدیرعامل ویوسنس گفت: این گونه داده ها همیشه در دسترس نیستند اما ما باور داریم این فناوری می تواند خلائی را که لیدار و پردازش دوربین پوشش نمی دهند، پر کند.

این سیستم قادر است تا 10 پا زیر سطح زمین را برای معین کردن زمین محکم اسکن کند و سپس با ترکیب این داده ها و داده های حسگرهای آنبرد، نقشه ای از ویژگی های زیرزمینی جاده ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استفاده از رادارهای زمین نفوذ در خودروهای خودران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از رادارهای زمین نفوذ در خودروهای خودران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید