ایران با داشتن ظرفیت های بالا توسعه یافته نیست

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، فرامرزنیک سرشت ظهر پنجشنبه در جلسه گرامی داشت روز آمار و آمارگیری، آمار را معادل دولت گفت و اضافه نمود: امروز آمار مساوی با دولت است.

ایران با داشتن ظرفیت های بالا توسعه یافته نیست

وی اظهار کرد: آمار دقت و شفافیت می آورد و رانت خواری دیگر اتفاق نمی افتد و این آفت است.

نیک سرشت بابیان اینکه کشور به توسعه یافتگی نمی رسد مگر اینکه به آمار توجه گردد، اضافه کرد: باید آماری داشته باشیم که مستندات عینی و دقیقی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان ابراز کرد: برنامه ریزی با اقلام آماری درست محقق می گردد و عدم توجه به اهداف و سیاست گذاری ها در برنامه ریزی گام برداشتن در تاریکی است.

نیک سرشت بابیان اینکه آمار در نظام برنامه ریزی، سیاست گذاری و اجرایی جزو بدیهیات است، گفت: آمار دانایی است و به عنوان منابع اصلی قدرت تلقی می گردد و آمار شفاف مانع رانت خواری و فرار از توسعه یافتگی می گردد.

وی توضیح داد: کشوری که به داشته های خود واقف باشد قدرتمند است و ایران با داشتن ظرفیت های بالا توسعه یافته نیست، چراکه نسبت به ظرفیت های کشور خود ناآگاه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: توسعه یافتگی در گرو برنامه ریزی دقیق است که باید توسعه همراه با ارقام آماری اطلاعات و شناخت از وضع موجود مد نظر قرار گیرد و امروزه آمار علاوه بر قدرت، دقت، شفافیت و نظم و انضباط را به دنبال دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایران با داشتن ظرفیت های بالا توسعه یافته نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران با داشتن ظرفیت های بالا توسعه یافته نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید