بهبود حفاظت از بناهای تاریخی در ایران

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، رئیس کمیته بین المللی بررسی و مرمت سازه های میراث معماری (ایسکارسا ISCARSAH) گفت: توجه به بناهای تاریخی و مرمت و حفاظت این بناها در ایران در چند سال اخیر افزایش یافته و به صورت کاملا محسوس دیده می گردد.

بهبود حفاظت از بناهای تاریخی در ایران

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، گارون آرون در حاشیه بازدید از آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی، اضافه نمود: خوشبختانه در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در ایران در زمینه مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر حفظ میراث تاریخی کشورمان، اعلام نمود: میراث فرهنگی هر کشور برای نسل جوان آن کشور، هویت ساز است.

وی اضافه نمود: ایران سرزمینی تاریخی و دارای بناهای خاص و منحصر به فرد است و اگر به این بناها توجه گردد، می تواند زمینه ساز جذب گردشگر گردد.

رئیس ایسکارسا با بیان اینکه هرگونه مداخله در بناهای تاریخی باید بر اساس مطالعات دقیق و بر اساس بررسی و بازشناسی صحیح باشد، اضافه نمود: مرمت بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی نیز باید بر اساس مطالعات دقیق صورت گیرد.

آرون، خشکی زمین و تغییرات اقلیمی را یکی از عوامل ورود آسیب به بناهای تاریخی دانست و گفت: انجام آزمایش خاک و فرهنگ سازی و آموزش به مردم در زمینه حفاظت از آثار، مدیریت مصرف آب و جلوگیری از برداشت ناصحیح از آبهای زیرزمینی می تواند در حفاظت از بناهای تاریخی موثر باشد.

رئیس کمیته بین المللی بررسی و مرمت سازه های میراث معماری به همراه تعدادی از اعضای این کمیته، در سفری دو روزه از مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه علاءالدوله سمنانی بازدید کردند. متخصصانی از کشورهای ترکیه، رومانی، ایتالیا، یونان، بریتانیا، لهستان و ... از جمله اعضای گروه بین المللی ایسکارسا بودند که به استان سمنان سفر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بهبود حفاظت از بناهای تاریخی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود حفاظت از بناهای تاریخی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید