تاثیر نوسانات نرخ ارز درصنعت بیمه، حبس کردن ریسک درکشور مناسب نیست

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، محمد بنویدی، در جمع خبرنگاران با اشاره به فضای کسب و کار و تاثیر آن در صنعت بیمه گفت: در شرایط کنونی کل فضای کسب و کار و اقتصاد کشور تحت تاثیر مباحث ارزی بوده و مسائل مرتبط با آن در صنایع مختلفی از جمله صنعت بیمه تاثیر داشته است.

تاثیر نوسانات نرخ ارز درصنعت بیمه، حبس کردن ریسک درکشور مناسب نیست

وی اضافه کرد: مسائل ارزی از سه جنبه بر صنعت بیمه اثرگذار بوده که شامل درآمد، هزینه و مسائل اتکایی است. به نحوی که به خاطر افزایش نرخ ارز که احتیاج به منابع ارزی را افزایش داده و از سوی دیگر سرمایه کارخانه ها را به لحاظ ارزشی بالا برده است باید حق بیمه نیز افزایش یابد و این موضوع روی درآمد شرکت های بیمه و بزرگ شدن کیک بیمه ای در اقتصاد کشور اثرگذار خواهد بود.

بنویدی ادامه داد: از سوی دیگر هزینه اتکایی و واگذاری امور بیمه به خارج از کشور نیزممکن است تحت شعاع قرار گیرد که البته ما واگذاری چندانی به خارج از کشور نداشته ایم ولی در دوره یک سال و نیم آتی این هزینه ها افزایش خواهد یافت که پیش بینی های آن انجام شده است.

این مقام مسئول در صنعت بیمه ادامه داد: یک دوره تحریم را پشت سر گذاشته ایم و تجربه صنعت بیمه و بیمه مرکزی پیش روی ما قرار گرفته است. ضمن اینکه یاد گرفته ایم که حبس کردن ریسک در کشور مناسب نیست و باید ساختار و ساز و کار لازم را از سوی بیمه مرکزی در نظر گرفت تا ریسک صنایع بزرگ از جمله کشتیرانی و نفت در خود کشور توزیع گردد.

بنویدی گفت: منافع پذیرش بیمه کشتیرانی و نفت به صنعت بیمه بازگشته و اتفاقات بدی در آن دوره رخ نداده است و این در شرایطی است که در سوانحی مانند سانچی یا سوانح انفجاری ریسک در شرکت های بیمه توزیع گردیده و پتانسیل بیمه مرکزی در این زمینه به خوبی به کار گرفته گردیده است.

وی گفت: برای ریسک های فاجعه آمیز باید راه چاره های مناسبی بیابیم تا بتوانیم در دوران تحریم نیز این صنعت را سرپا نگه داریم البته نکته حائز اهمیت آن است که کشور ایران یک سرزمین پهناور بوده و ریسک هایی که در آن رخ می دهد با هم فاصله زیادی دارند که بر این اساس در زلزله عظیمی همچون کرمانشاه کل صنعت بیمه تنها 140 تا 150 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد.

وی خواهان همگرایی در سندیکای بیمه گران شد و اظهار داشت: این سندیکا یک تشکل فاخر است که می تواند صدای واحد شرکت های بیمه ای برای دریافت منافع شان را به گوش برساند.

بنویدی در ادامه از پشتیبانی سهامداران میهن سخن به میان آورد و اظهار داشت: افزایش سرمایه در جریان است و بر این اساس کوشش داریم تا مسائلی همچون بیمه شخص ثالث را رفع نماییم اما باید توجه داشت بیمه شخص ثالث رگ حیات شبکه نمایندگی ها و شرکت های بیمه است و نمی توان آن را به یکباره قطع کرد. بنابراین تصمیم بیمه مرکزی برای تمدید مهلت در نظر گرفته گردیده برای ساماندهی بیمه شخص ثالث یک اقدام مناسب به شمار می رود.

وی گفت: ما صورت های مالی را اصلاح نموده و توانسته ایم از توانگری مالی لازم برخوردار باشیم.

این مقام مسئول در صنعت بیمه در خصوص صندوق ویژه تحریم در صنعت بیمه اظهار داشت: سود این صندوق به اعضای آن می رسد و بنابراین اقدامی شایسته است.

بنویدی در خصوص حساب آرایی برخی شرکت های بیمه ای نیز گفت: باتوجه به سخت گیری بیمه مرکزی در مورد شرکت های بیمه ظرف چهار سال اخیر شرکت های بیمه توانستند در این فاز وارد گردیده ولی قطعا حساب آنها باید شفاف گردد. اگرچه باید اذعان داشت که شرکت های بیمه نسبت به سایر صنایع دیگر شفاف عمل نموده ولی باید در موضوع خسارت دقیق تر عمل نمایند.

این مقام مسئول در صنعت بیمه با بیان اینکه به لحاظ قانونی ادغام بیمه ها در یکدیگر مشکل دارد، گفت: سهامداران برخی شرکت های بیمه ای خاص هستند اما اینکه بیمه مرکزی بگوید یک شرکت بیمه سهامدار شرکت دیگر بیمه گردد به لحاظ قانونی مسائلی را پیش رو خواهد داشت. ضمن اینکه ممکن است سهامداران تمایلی به این موضوع نداشته باشند.

وی گفت: ما آینده خوبی را پیش رو داریم و بیمه گذاران و سهامداران ما از حوصله کافی برخوردار هستند و رسانه ها باید اندکی در این موضوع صبر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاثیر نوسانات نرخ ارز درصنعت بیمه، حبس کردن ریسک درکشور مناسب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر نوسانات نرخ ارز درصنعت بیمه، حبس کردن ریسک درکشور مناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید