جزییات برنامه ضدتحریم دولت برای صنایع کوچک

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، بسته تشویقی تدوین گردیده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از صنایع کوچک و کاهش هزینه آنها در دوران تحریم منتظر تصویب از سوی هیات دولت است.

جزییات برنامه ضدتحریم دولت برای صنایع کوچک

فرشاد مقیمی- معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران- در گفت و گو با وبلاگ ارم گفتگو در مورد بسته تشویقی تدوین گردیده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور کاهش هزینه صنایع کوچک و تسهیل فعالیت آنها در زمان تحریم، اظهار کرد: این بسته به هیات دولت ارسال گردیده و در انتظار تصویب است. باید بیان کرد که محتویات بسته مربوطه صرفا ارزی نیست و حمایت از صنایع کوچک در بخش های مختلف را شامل می گردد.

وی ادامه داد: مهم ترین بخش این بسته جلوگیری از خروج پول واحدهای صنعتی است و تزریق پول به این واحدها را شامل نخواهد شد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: در این بسته شرایط برای واحدهای کوچک و متوسط به گونه ای رقم خواهد خورد که میزان بدهی آنها را متوقف و یا استمهال می نماید تا با جلوگیری از خروج پول از واحدهای صنعتی، بخشی از هزینه های پرداختی آنها به دولت کاهش یابد و بتوانند به نحو مطلوب تری فعالیت نمایند.

مقیمی ادامه داد: محتویات این بسته شامل بخشش جرایم بانکی، بیمه ای، مالیاتی و در حوزه کاهش هزینه های صادرات و واردات است که به زودی در هیات دولت در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد و جزئیات آن به طور رسمی اعلام می گردد.

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، صنایع کوچک به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای اقتصادی کشور در شرایط تحریم تلقی می شوند و بر اساس مذاکرات انجام شده با اروپایی ها واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از دایره تحریم خارج گردیده و می توانند در برهه ای از زمان که واحدهای صنعتی از بحران تحریم رنج می برند و به طور کلی بخش فراوری در شرایط نامناسبی قرار گرفته است، به فعالیت خود بهتر از قبل ادامه دهند و حداقل بخشی از کاستی های به وجود آمده در حوزه عملکرد صنایع بزرگ را جبران نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جزییات برنامه ضدتحریم دولت برای صنایع کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات برنامه ضدتحریم دولت برای صنایع کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید