حضور رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در مجمع عمومی مترو منع قانونی ندارد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، یک عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حضور رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در مجمع عمومی مترو منع قانونی ندارد، گفت: مستندات قانونی این موضوع نیز به شهرداری ارسال گردیده است.

حضور رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در مجمع عمومی مترو منع قانونی ندارد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، افشین حبیب زاده در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان انتخاب سه نفر از افراد آگاه و صاحب نظر جهت عضویت در مجمع عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، گفت: آقای افشانی سه نفر را برای عضویت در مجمع عمومی شرکت راه آهن تهران معرفی کردند که شامل آقایان اکبر ترکان، غلامرضا شافعی و شاپور رستمی هستند.

وی اضافه کرد: کمیسیون حمل و نقل و ترافیک پس از آنالیز این پیشنهادات و اهمیتی که مجمع عمومی مترو برای کمیسیون حمل و نقل دارد به این نتیجه رسید که یک نفر از سوی شورا برای حضور در این مجمع معرفی گردد که ما آقای علیخانی ریاست کمیسیون حمل و نقل را پیشنهاد کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس آنالیز های حقوقی مجمع عمومی مترو رکن نظارتی است و مسئولیت اجرایی بر عهده ندارد که در این چارچوب معرفی آقای علیخانی و حضور ایشان در مجمع عمومی مترو منع قانونی ندارد و مستندات قانونی نیز در این باره ارسال گردیده است.

این عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به ابهامات خداکرمی و رسولی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عضویت یکی از اعضای شورا در مجمع عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در دور اول که این پیشنهاد از سوی شهرداری در کمیسیون حمل و نقل مطرح شد شهردار وقت تهران یعنی آقای نجفی گفت مشکلی ندارد و نام آقای علیخانی از زمان شهردار دوره قبلی به عنوان گزینه مطرح گردیده است.

آقای فروزش عضو مجمع مترو بوده اند که به مشکلی هم نخورده است و هیچ کس هم ایراد قانونی نگرفته و بر اساس همین مقررات تایید گردیده است. بی تردید مجمع عمومی رکن است اما رکن نظارتی محسوب می گردد.

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، در ادامه این جلسه حق شناس نیز در خصوص آنالیز سه نفر از افراد آگاه جهت عضویت در مجمع عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: انتخاب اعضای مسلط و مرتبط برای مجمع عمومی شرکت متروی تهران الزامی است. حمل و نقل از مباحث جدی شهروندان تهرانی است و مترو یکی از موضوعات گره گشای شهر تهران برای میلیون ها شهروند تهرانی محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر اگر بتوانند رئیس کمیسیون حمل و نقل را به عنوان ناظر در مجمع عمومی شرکت مترو انتخاب کنند بهتر است اما این امر منوط به پیشنهاد شهردار تهران است و

امیدوارم که بتوانیم افرادی با فراغ بال و تسلط بیشتر و مرتبط تر برای اعضای مجمع عمومی شرکت مترو انتخاب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حضور رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در مجمع عمومی مترو منع قانونی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در مجمع عمومی مترو منع قانونی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید