شارل آزناوور خواننده فرانسوی درگذشت

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از بی بی سی، شارل آزناوور ترانه سرا، آهنگساز و خواننده بزرگ فرانسوی، امروز دوشنبه اول اکتبر در سن 94 سالگی چشم بر دنیا فروبست.

شارل آزناوور خواننده فرانسوی درگذشت

آزناوور در 22 ماه می 1924 در پاریس متولد شد و فعالیت های هنری خود را به عنوان خواننده، ترانه سرا و آهنگ ساز از سال 1946 شروع کرد. او در طول زندگی هنری خود بیش از هزار و چهارصد ترانه به زبان های مختلف دنیا از جمله فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی، اسپانیایی، ارمنی، آلمانی، روسی و غیره خواند و یکی از مردمی ترین و در عین حال دنیای ترین خوانندگان فرانسه بود.

او از پدر و مادری ارمنی متولد گردیده بود که به دلیل کشتار در کشورشان به پایتخت فرانسه مهاجرت نموده بودند. تولد آزناوور در فرانسه تصادفی بود. آزناوور هنگامی که والدینش در انتظار ویزای ورود به آمریکا بودند در پاریس متولد شد. پدر و مادر آزناوور عاقبت در فرانسه ماندگار شدند و رستوران محقری در پاریس دایر کردند که عمدتاً به پاتوق هنرمندان به ویژه هنرمندان تبعیدی روسیه و ارمنستان تبدیل شد.

شارل آزناوور بی آنکه منکر فرهنگ فرانسوی خود بشود، نمایندگی ارمنستان را در شماری از نهادهای دیپلماتیک بین المللی برعهده گرفت و در سال 2008 ملیت ارمنستان را دریافت کرد. او سپس به عنوان سفیر ارمنستان در سوییس و همچنین نمایندۀ دائم ارمنستان در سازمان ملل انتخاب شد و سازمان یونسکو او را به عنوان نمایندۀ دائم خود در ارمنستان برگزید.

به شارل آزناوور لقب فرانک سیناترای فرانسه داده اند. کمابیش همهٔ آوازهای آزناوور دربارهٔ عشق و مهر است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شارل آزناوور خواننده فرانسوی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شارل آزناوور خواننده فرانسوی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید