یک اتفاق نو در کوادکوپترهای خورشیدی +فیلم

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، گروهی از دانشجویان دانشگاه ملی سنگاپور (National University of سنگاپور) موفق به توسعه یک کوادکوپتر (Quadcopter) گردیده اند که تنها با انرژی خورشیدی پرواز می نماید.

یک اتفاق نو در کوادکوپترهای خورشیدی +فیلم

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو و به نقل از گیزمگ، پیشتر درباره کوادکوپترهای خورشیدی شنیده بودیم که توسط پنل های فتوولتاییک، باتری آنها شارژ می شد اما اینبار پژوهشگران موفق به توسعه یک کوادکوپتر متفاوت گردیده اند.

کوادکوپتر یکی از انواع وسایل پهپاد است. کواد کوپترها زیر مجموعه دسته مالتی روتورها هستند که به دلیل کمک دریافت از چهار پروانه برای نیروی پیشرانش، به عنوان کواد (چهار) کوپتر نامیده می شوند.

کواد کوپترها به دلیل داشتن قدرت مانور فوق العاده و پروازهایی با تعادل بالا از کاربردهای بسیار گسترده برخوردارند.

در سال های اخیر توجه شرکت ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بیش از پیش به این نوع از پهپادها جلب گردیده است و بر همین اساس پیشرفت چشم گیری در امکانات و پرواز این نوع از پرنده ها مشاهده می کنیم.

کواد کوپترها در زمینه های تحقیقاتی، نظامی، تصویر برداری و تفریحی از کاربرد بالا و روزافزونی برخوردارند.

کوادکوپتر بدون سرنشین مذکور توان خود را از سلول های خورشیدی تامین می نماید و می تواند تا زمانی که خورشید در آسمان می درخشد، در هوا پرواز کند.

این کوادکوپتر عمدتا از الیاف کربن و در مقیاس 2.6 کیلوگرم ساخته گردیده است. این سیستم فاقد باتری یا سیستم ذخیره انرژی است و در عوض مجهز به 148 سلول خورشیدی سیلیکونی است و سطح آن حدود چهار متر مربع است.

این پژوهش تحت نظارت پروفسور آرون دانر (Aaron Danner) و هشت دانشجوی او انجام گردیده است. پیشتر کوادکوپترهای زیادی بودند که از انرژی خورشیدی و باتری توسعه یافته بودند اما این برای نخستین بار است که پژوهشگران موفق به ساخت کوادکوپتری مبتنی بر سلول های خورشیدی گردیده اند.

کوادکوپتر مذکور مجهز به سیستم جی. پی. اس است و می توان آن را تا ارتفاع بیش از 10 متر از راه دور کنترل کرد.

دانر گفت: کوادکوپتر مذکور بسیار سبک وزن است و می تواند تا زمانی که خورشید در آسمان است، ساعت ها پرواز کند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید. فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یک اتفاق نو در کوادکوپترهای خورشیدی +فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اتفاق نو در کوادکوپترهای خورشیدی +فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید