ترکیه کشور سوغاتی های هزار رنگ

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، ترکیه یکی از کشورهای پرطرفدار برای گردشگر های داخلی و خارجی است. استانبول، کوش آداسی، بدروم، آنتالیا، ازمیر و آنکارا شهرهایی محبوب این کشور هستند. کشوری که با نزدیکی به ما یکی از برترین انتخاب ها برای سفر شده است. ما در این مطلب قصد داریم به متداول ترین سوغاتی های ترکیه اشاره کنیم تا انجام یکی سنت های زیبای ما ایرانیان در سفر که تهیه سوغاتی و گرفتن هدیه برای کسانی است که در سفر همراهمان نبوده اند آسان تر گردد. بال خبرنگاران همراه باشید تا از سوغاتی های هزار رنگ این کشور بیشتر بدانیم.

ترکیه کشور سوغاتی های هزار رنگ

باقلوا

با رفتن به کشور ترکیه می توانید سوغاتی های زیادی را با خود به خانه بیاورید که یکی از خوشمزه ترین آنها شیرینی معروف ترکیه یعنی باقلوا است. این شیرینی در بسیاری از شهرهای ایران و کشورهای عربی درست می گردد اما جایگاه اصلی و اصیل آن کشور ترکیه است. باقلوا؛ نوعی شیرینی با ورقه های آردی است که در لابه لای آن از انواع مغزها استفاده می گردد و روی آن شهد زعفران و شکر یا عسل ریخته می گردد. باقلوای استانبول و ترکیه در بیشتر فروشگاه ها و قنادی های این کشور قابل خرید است.

نظر بنجوق

نظر بنجوق که در واقع همان چشم نظر ماست را با شکل ها و مدل های مختلف می توانید بخرید و به عنوان سوغاتی هدیه دهید. نظر بنجوق را به صورت های مختلف جا سوییچی، لیوان، تی شرت، دیوارکوب و غیره می توانید در سرتاسر ترکیه و در تمام مراکز خرید آن پیدا کنید. نظر بنجوق هدیه ای است که هم با نرخ مناسب می توانید بخرید و هم کاملاٌ نمادی از کشور ترکیه است.

ادویه جات

یکی دیگری از سوغاتی های معروف ترکیه، ادویه جات این کشور است. مانند هر کشوری ترکیه نیز ادویه جات مخصوص خود را دارد که برای ما ایرانی ها بسیار قابل استفاده و به ذائقه ما نیز بسیار سازگار است. اگر با تور استانبول به این شهر سفر می کنید و مایل به خرید ادویه جات هستید، حتماٌ سری به بازار معروف ادویه جات استانبول که بازار مصری نیز نامیده می گردد، بزنید.

کشور ترکیه با داشتن مراکز خرید بسیار متنوع و هماهنگ با ذائقه تمامی افراد جهان می تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران ایرانی و خارجی باشد، همراه با لذتی های بسیار از خریدهای دلچسب.

بزرگ ترین شهر ترکیه و مراکز فرهنگی، مالی و توریستی این کشور استانبول یا قسطنطنیه است. تنوع سوغاتی های استانبول زیاد است اما از برترین آن ها می توان به هنرهای دستی، فرش و قالیچه، زیورآلات و … اشاره نمود که سعی در راضی نگه داشتن انواع سلیقه ها دارد.

بازار کاپالی چارشی استانبول

بازار مسقفی با بیش از چهار هزار مغازه است، این بازار کوچه هایی دارد که نام گذاری آن ها براساس فعالیت اجرا شده آن هاست. از جمله برترین کالاهای آن که می توان به نوعی نیز سوغات ترکیه به حساب آید ظروف مسی، برنجی، سرامیک و قالیچه، طلا جواهر، لباس های چرمی و صنایع دستی مختلف هستند. بعلاوه این بازار دارای بخشی مخصوص اشیاء عتیقه است که برای علاقه مندان به این دسته از کالاها می تواند بسیار مجذوب کننده باشد.

پنج مرکز خرید مهم استانبول

  • فروشگاه جم لوکمان حکیم؛ مرکز طلا و جواهر، ساخت زیورآلات سفارشی
  • مرکز خرید آکمرکز؛ عرضه انواع پوشاک ،عینک و…
  • بازار می سرچارشی؛ بازار تخصصی ادویه
  • بازار هنرهای استانبول؛ عرضه انوان صنایع دستی استانبول
منبع: الی گشت

به "ترکیه کشور سوغاتی های هزار رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه کشور سوغاتی های هزار رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید