جذابیت های توریستی کازابلانکا گران ترین شهر مراکش

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، به زبان اسپانیایی کازابلانکا به معنای سرای سفید است. این شهر،مهم ترین شهر مراکش و همچنین، بندری تجاری ست. کازابلانکا گران ترین جا برای سفر کردن است.

جذابیت های توریستی کازابلانکا گران ترین شهر مراکش

کازابلانکا کجاست ؟

کازابلانکا گران ترین جا برای سفر کردن است. دلیلش هم واضح است. مهم ترین شهر مراکش، مشخصه ای دارد که در دنیا کم نظیر است. آن چیز خاص، کویر است. کویری که بلافاصله به اقیانوس می چسبد. این منطقه پر از ساحل های کویری است. نمونه ایرانی آن هم ساحل درک در چابهار است.

ساحل کازابلانکا بی نظیر است. جایی که شن های سفید به آب های اقیانوسی گره می خورد. با این حال، خود شهر نیز زیباست. هتل بوتیک های خوبی هم دارد. چشم انداز خانه های سفیدش عالی است. جان می هد برای عکاسی. در این شهر، از مسجد حسن دیدن کنید. ابن مسجد، دومین مسجد بزرگ دنیا است. مناره 200 متری اش هم بلندترین مناره دنیا است. این مسجد با سنگ مرمر و ورقه های طلا تزئین شده. زیبا به نظر می رسد.

گردشگری در کازابلانکا

خانه های سفید رنگ در این منطقه نمای شهر را کم نظیر کرده است. به زبان اسپانیایی کازابلانکا به معنای سرای سفید است. این شهر، بندری تجاری ست. در واقع مهم ترین شهر تجاری آفریقا است. این شهر ترکیبی از سنت و مدرنیته را در خود دارد و پر از هتل های خاص است. رستوران های باشکوه و فروشگاه های عالی، با بافت تاریخی که قدمت برخی از ساختمان هایش به قرون وسطی می رسد.

مناطق توریستی و تاریخی کازابلانکا

بازار و میدان شهر کازابلانکا

بازار سنتی و صنایع دستی کازابلانکا حرف ندارد. پر از طرح و نقش و رنگ های شاد. دیدن بافت سنتی و قدیمی شهر را از قلم نیاندازید. به بافت قدیمی شهر، مدینا می گویند. جایی که زندگی مردمان بومی در آن جاری است. پر از جذابیت و شور زندگی. میدان محمد هم دیدنی است. در بافت تاریخی شهر واقع شده است. تقریبا همه اداره های بزرگ کازابلانکا دور این میدان است. به دلیل نورپردازی خوب اش شب های قشنگی دارد.

مسجد حسن دوم

ساخت این بنا در کازابلانکا 5 سال به طول انجامید. مسجد حسن به عنوان بزرگ ترین مسجد دنیا، تلفیقی از معماری و فرهنگ مراکشی است. کاشیکاری های زیبای این مسجد در نوع خود بی نظیرهستند. از جهت دیگر می توان اوج معماری را در سنگ کاری ها و ستون های مرمری که در بنا به کار گرفته شده است مشاهده کرد.

این مسجد با وسعت قابل توجه خود ظرفیت پذیرش بیش از 100000 نمازگذار را در آن واحد دارد. باید اشاره کرد که ورود غیر مسلمانان به این مسجد مجاز نیست. اما تورهای خاصی برای بازدید برخی نقاط خاص مسجد در دسترس مسلمانان قرار داده شده است.

خرید

بخش قدیمی شهر مملوء از فروشگاه هایی است که می توان چندین ساعت را به گشت گذار در آنها اختصاص داد. این فروشگاه ها کنتراستی خاص و منحصر به فرد به فضای شهر داده اند. به صورتی که مشاهده مدرنیته شهر در کنار صنایع دستی خوش رنگ ولعاب، گردشگران را به وجد می آورد.

حمام قدیمی

استفاده از حمام های عمومی تا چندی پیش در کشور مراکش متداول و معمول بوده است. به این ترتیب حمام قدیمی کازابلانکا از آن نقاطی است که می تواند جذابیت های بصری خاص خودش را داشته باشد. بازدید از آن برای گردشگران خالی از لطف نخواهد بود.

میدان محمد پنجم (V عدد پنج به یونانی)

میدان محمد وی به عنوان میدان اصلی شهر جایگاهی خاص در کازابلانکا دارد. این میدان که در شب مملوء از نور و رنگ می شود توسط عمارت های کلاسیکی که از دوران حکومت فرانسوی ها به جای مانده احاطه شده است. اغلب بانک های دولتی، اداره پست اصلی شهر و همچنین سفارت فرانسه در حوالی این میدان قرار گرفته است.

حمل ونقل

اغلب مسافرین کازابلانکا از طریق فرودگاه بین المللی محمد وی به این شهر وارد می شوند. فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر کازابلانکا تنها 45 دقیقه است. البته اگر بخواهید این راستا را با تاکسی طی کنید.

سفر به این شهر با قطار هم میسر است و هزینه های شما را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

مسافرینی که از آمریکا، آفریقای جنوبی و همچنین خاور میانه قصد سفر به کازابلانکا را دارند می توانند از پروازهای مستقیم این کشورها به مراکش استفاده کنند. جالب است بدانید مراکش به بیشتر کشورهای اروپایی پرواز مستقیم دارد.

اگر به دنبال کاهش هزینه ها و گذراندن سفری مقرون به صرفه هستید از قطار، کشتی و یا اتوبوس های مسافربری برای ورود به کازابلانکا استفاده کنید.

سوغات کازابلانکا

برای سوغات، صنایع دستی بخرید. انواع کفش و دمپایی دست دوز و کیف سنتی بهترین انتخاب هستند. ادویه را هم از قلم نیاندازید. ادویه های مراکشی حرف ندارند.

گیاهان دارویی آفریقایی هم انتخاب خوبی به نظر می رسند. کرم ضد آفتاب را از قلم نیاندازید. از نان شب واجب تر است. آفتاب کازابلانکا حتی در زمستان هم پوست تان را می سوزاند. یادتان باشد با دست غذا خوردن، در کازابلانکا ارزش محسوب می شود. دنبال قاشق و چنگال نباشید.

نکات مهم در سفر به مهم ترین شهر مراکش

در سفر به این شهر، برای صبحانه به مشکل برمی خورید. در این شهر صبحانه را دیرتر صرف می کنند. بنابراین صبح زود دنبال صبحانه نگردید. یا کمی صبر کنید. یا از شب قبل، فکر صبح فردا باشید. بازدید از مساجد آن آداب دارد. رعایت کنید. حتما از غذاهای سنتی سفارش دهید. غذاهای شهر، اغلب حلال است.

منبع: مجله دلگرم

به "جذابیت های توریستی کازابلانکا گران ترین شهر مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابیت های توریستی کازابلانکا گران ترین شهر مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید