جشن متفاوت کریسمس در فضا

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، دو فضانورد کریسمس را به طور متفاوتی در ایستگاه فضایی بین المللی جشن گرفتند.

جشن متفاوت کریسمس در فضا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ارم گفتگو، دیوید سنت-ژاک از آژانس فضایی کانادا و مک کلین از ناسا دو فضانوردی هستند که کریسمس را در ایستگاه فضایی بین المللی جشن دریافتد و در یک فیلم 3 دقیقه ای کریسمس را تبریک گفتند.

براساس گزارش اسپیس، در این فیلم، دو فضانورد با پوشیدن کلاه های کریسمس به یادآوری بعضی خاطرات خود پرداختند.

مک کلین در این فیلم گفت: ما می خواهیم در اینجا و در مدار زمین کمی درباره اینکه کریسمس برای ما چه معنایی دارد، با شما صحبت کنیم.

سپس وی میکروفونی را که به نظر می رسد با یک بابانوئل بافتنی قرمز پوشیده شده بود، به سنت ژاک داد و او گفت: برای من کریسمس به معنی یک تعطیلات است. به یاد می آورم که ما همواره در خانه مادربزرگ و پدربزرگم به همراه تمام خانواده کریسمس را جشن می گرفتیم. کریسمس همواره زمانی برای تعطیلات مدارس، جشن، هدایا و عشق میان خانواده ها است.

مک کلین پس از دریافت میکروفن گفت: برای من کریسمس به معنی به صف شدن تمام بچه ها توسط پدر و مادرها برای دریافت عکس در کنار درخت کریسمس است که هیچ کدام از ما از این کار لذت نمی بردیم. البته شاید کریسمس در ایستگاه فضایی هم چندان متفاوت نباشد چون ما باز هم جلوی دوربین نشسته ایم و فیلم می گیریم.

سپس فضانوردان بعضی هدایای کریسمس و غذاهای شام خود را نشان دادند. این غذاها در کاغذهای سلوفانی پیچیده شده بود که حاوی ماهی های کانادایی، بوقلمون، سبزیجات، سس کران بری، کوکی ها، کلوچه ها و مقدار زیادی دسر بود.

مک کلین گفت: اگر 50 درصد شام کریسمس دسر نباشد، آن شام کریسمس نیست.

در خاتمه نیز دو فضانورد کریسمس را به انگلیسی و فرانسوی تبریک گفتند و از سقف خارج شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جشن متفاوت کریسمس در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن متفاوت کریسمس در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید