نمایشگاه اکسپو چیست؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، نمایشگاه اکسپو چیست؟

نمایشگاه جهانی یا نمایشگاه اکسپو یکی از قدیمی ترین و بزرگترین رویدادهای کره زمین است. این نمایشگاه هر 5 سال برگزار می گردد و یک شهر میزبان این مناسبت است. این نمایشگاه هر بار شش ماه به طول می انجامد. از هر کشوری در جهان دعوت می گردد تا در نمایش برترین مواردی که ارائه می دهند، شرکت کند. به همین جهت این نمایشگاه، سومین رویداد مهم جهان پس از جام جهانی و المپیک است. و نام المپیک فرهنگ ملل را برای آن انتخاب کردند.

نمایشگاه اکسپو چیست؟

هدف نمایشگاه اکسپو یاری به مردم و ملت های سراسر کره زمین است. با به اشتراک گذاشتن ایده ها، نشان دادن نوآوری و هموارتر کردن راستا پیشرفت در زمینه هایی مانند فن آوری و معماری، بیاموزند و از ایده های نو بهره گیرند.

اینکه کدام شهر میزبان نمایشگاه اکسپو باشد، به وسیله Bureau International des Expositions معین می گردد. در ادامه به بعضی از بزرگترین نمایشگاه های اکسپو در تاریخ و اینکه چگونه آنها بر هنر، معماری و بافت شهری اطراف خود تأثیر گذاشته اند، اشاره میکنیم.

تور نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی

نمایشگاه اکسپو 2010، شانگهای چین

نمایشگاه اکسپو 2010 با بیش از 246 کشور شرکت کننده، یک محیط 523 هکتاری و جلب 73.1 میلیون بازدید کننده بزرگ، بزرگترین و پربازدیدترین نمایشگاه اکسپو تا به امروز است.

مقدار و تأثیر آن منعکس کننده مقدار جاه طلبی چین که در حال حاضر دومین اقتصاد بزرگ در دنیا بوده و به عنوان یک نیروی نو در صحنه های سیاسی ، فرهنگی و هنری دنیای است.

موضوع شهر بهتر، زندگی بهتر، منعکس کننده فرصت هایی است که فرایند دنیای رو به افزایش برای شهرنشینی ارائه می دهد و شرایط رو به رشد شانگهای را به عنوان یک شهر بزرگ دنیای برجسته می نماید.

این کشور بعلاوه چین را قادر ساخت تا تخصص خود را در زمینه ساخت شهر پایدار، با حدود 260 میلیون چینی در 15 شهر بزرگ خود، با دنیا به اشتراک بگذارد.

نمایشگاه اکسپو بزرگ، لندن 1851

نمایشگاه اکسپو بزرگ آثار صنعت همه ملل، که عنوان کامل خود را به آن اختصاص داد، اولین ویترین بین المللی کالاهای تولیدی در دنیا بود که به وسیله کارمند دولت و مخترع انگلیس سر هنری کول (82-1808) برنامه ریزی شده و تحت حمایت شاهزاده آلبرت سازماندهی شد.

این بنا که به عنوان جشنی از پیشرفت مادی و فرهنگی جامعه حاصل از انقلاب صنعتی در نظر گرفته شده بود، در یک سالن نمایش شیشه ای، ملقب به کاخ کریستال (نگاه کنید به بالا)، در هاید پارک لندن نهاده شد.

هزاران نمایشگاه از 25 کشور مختلف از الماس گران قیمت Koh i Noor گرفته تا نوترین ماشین آلات چاپ، از پارچه های عجیب و غریب و آثار هنری گرفته تا تلگراف های الکتریکی، تلسکوپ ها و آلات موسیقی را در بر می گرفت. بیش از شش میلیون نفر از این نمایشگاه اکسپو بازدید کردند (معادل یک سوم جمعیت انگلیس در آن موقع).

این نمایشگاه مبلغ 186،000 پوند مازاد عایدی داشت که بخشی از آن برای تأسیس موزه ویکتوریا و آلبرت استفاده شد که سنگ بنای یک منطقه موزه پر رونق را تشکیل داد و بعلاوه منجر به تأسیس کالج امپریال و تالار رویال آلبرت در همان نزدیکی شد.

نمایشگاه اکسپو، ونکوور 1986

نمایشگاه تخصصی 1986 در ونکوور، بریتیش کلمبیا، بر نمایش همکاری های بین المللی و درک متقابل و موفقیت های مادی متمرکز بود.

در کل 22 میلیون نفر در این نمایشگاه اکسپو شرکت کردند، تقریبا 10 میلیون نفر بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود. نمایشگاه 65 غرفه در زمینی به مساحت 70 هکتار در ساحل ونکوور، 55 کشور شرکت کننده را به نمایش می میگذاشت و اولین کشوری بود که چین، آمریکا و روسیه در آن شرکت کردند.

غرفه روسیه بیست و پنجمین سالگرد پرواز فضایی سرنشین دار را با تندیس یون گاگارین، پیشکسوت دنیا شناس و ماکت ایستگاه فضایی جشن گرفت. در غرفه چینی یک نمونه تزئین شده از یکی از دروازه های کاخ تابستانی در پکن وجود داشت.

نمایشگاه ونکوور یک نقطه عطف در تکامل نمایشگاه به یک نیرو بزرگ در برندهای ملی و شهرستانی و بعلاوه ابزاری برای پیش بینی قدرت نرم و رو به رشد کانادا بر روی صحنه دنیای بود.

اکسپوی 2020 دبی | تاریخ برگزاری + توضیحات کامل + تور نمایشگاه اکسپو

نمایشگاه اکسپو، میلان 2010

نمایشگاه 2015 در میلان با موضوع تغذیه و انرژی برای زندگی، قرن بیست و یکم را برای نمایشگاه اکسپو ادامه داد تا تمرکز خود را بر روی حل مسائل دنیا به وسیله همکاری و درک بین المللی بگذارد.

54 غرفه در 110 هکتار از اراضی صنعتی استفاده نشده در شمال شهر ساخته شد. این نمایشگاه شامل آنالیز همه چیز، از علم ایمنی تغذیه و کشاورزی پایدار به وسیله آموزش رژیم غذایی و اهمیت غذا در یک سبک زندگی سالم گرفته تا نمایش نقش اصلی غذا در بسیاری از فرهنگ های بزرگ دنیا است.

نمایشگاه 2015، 21.5 میلیون بازدید کننده داشت و علاوه بر اینکه یک پارک علم و فناوری را برای این شهر در سال 2024 تکمیل کرد، منجر به منشور میلان نیز شد.

این اصول و اهداف مربوط به تغذیه، پایداری و حق دنیای غذا را معین کرد و در 16 اکتبر 2015 به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد تحویل داده شد.

نمایشگاه EXPO | برنامه های رئیس جمهور دبی برای نمایشگاه اکسپو 2020

لینک پیش ثبت نام اکسپو دبی 2020

معرفی نمایشگاه اکسپوی دبیچرا نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی...

ادامه مطلب

مقدمهما در این مقاله قصد داریم به آنالیز نمایشگاه اکسپوی ...

ادامه مطلب

یکی از انواع ویزاهای نوع c اروپا، ویزای نمایشگاهی می باشد، س...

ادامه مطلب

اکسپو EXPO چیست؟نمایشگاه بزرگ دنیای که با نام EXPO شنا...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار

به "نمایشگاه اکسپو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه اکسپو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید