10 چشم انداز دیدنی که در سفر به تایوان حتما باید ببینید

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، درست در جنوب شرقی چین، پرجمعیت ترین کشور دنیا، یکی از پرتراکم ترین کشورهای دنیا قرار گرفته است. تایوان، جزیره ملت ها، به مقبره های قدیمی چشم نواز، موزه های کم نظیر و بازارهای شبانه پرازدحام و غذاهای خیابانی شهرت دارد. کمی آن طرف تر، خارج از خیابان های شلوغ شهر، در طبیعت خارق العاده تایوان می توان این ازدحام را به راحتی با تماشای دریاچه ماه و خورشید و جزیره بی بدیل کینمن از یاد برد. تنها نکته منفی درباره تایوان، زمان اندک گردشگران و تنوع بی نظیر جاذبه های گردشگری آن است. برای آنکه در فرصت کوتاه خود بهترین استفاده را از سفر خود به تایوان کنید، این ده مکان را از دست ندهید:

10 چشم انداز دیدنی که در سفر به تایوان حتما باید ببینید

کائوجونگ

کائوجونگ یکی از شلوغ ترین شهرهای تایوان است که به محض ورود به آن بوس جاری بودن زندگی و انرژی در این شهر را احساس خواهید کرد. کائوجونگ که مرکز دریایی و صنعتی تایوان است، سومین شهر پرجمعیت جهان محسوب می گردد و تنوعی گسترده از مردم، فرهنگ ها، غذاها و موزه ها را در خود جای داده است. پیاده روی و دوچرخه سواری نیز هواداران زیادی در این شهر دارند.

وولای

وولای در جنوب شهر تایپه واقع شده است و به عنوان سکونتگاه آتایال ها محسوب می گردد. ازآنجایی که وولای به تابستان های گرم معروف است، بسیاری از گردشگران برای آب تنی در آب های گرم از این منطقه بازدید می نمایند. علاوه بر مناظر جنگلی، کوهستانی و رودخانه ها، بعضی هنرهای مردم بومی ازجمله صنایع دستی و غذاها باعث جلب توجه گردشگران به این منطقه می گردد.

جزایر کینمن

گروهی از جزایر کوچک در میان دو کشور تایوان و چین قرار گرفته اند که ارزش تاریخی قابل توجهی برای گردشگران دارند. این جزایر در سال 1949 میدان نبرد ناسیونالیست ها و کمونیست ها بوده است. ولی از ان سال ها زمان زیادی می گذرد. اکنون این جزایر یک مقصد آرام جذاب برای گردشگران محسوب می گردد. با دیدن مناظر زیبایی که درختان بلند و باقدمت در این جزایر خلق نموده اند، می توان متوجه شد که چرا آنها را پارک وسط دریا می نامند. پارک ملی کینمن یکی از بهترین آنها است. علاوه بر اینها، ساختمان های تاریخی، محصولات ارگانیک و غذاهای محلی جاذبه های دیگری هستند که دیدن کینمن را برای مسافران تایوان ضروری می نمایند.

پارک ملی کنتینگ

یکی دیگر از محبوب ترین مقصدهای گردشگری تایوان، در جنوب تایوان و در شبه جزیره هانچون واقع شده است. پارک ملی کنتینگ با آب و هوای استوایی یکی از قدیمی ترین پارک های تایوان است. سواحل شگفت انگیز کنتینگ و دریافت حمام آفتاب از رایج ترین سرگرمی های گردشگران این منطقه است. یکی از جاذبه های خارق العاده این شبه جزیره که نباید آن را از دست بدهید، فانوس دریایی بزرگ الوانبی است. این فانوس از اطراف همچون یک برج دیدبانی به نظر می رسد. فستیوال موسیقی زوزه بهار یکی دیگر از جذابیت های پارک ملی افسانه ای کنتینگ است که سالانه هزاران هوادار موسیقی را به این منطقه می کشاند.

منطقه ملی آلیشان

آلیشان با داشتن 25 کوه قطعا یکی از بی نظیرترین و بکرترین نقاشی است که مادر طبیعت آن را رسم نموده است. ارتفاع بعضی از این کوه ها به دو هزار متر یا حتی بیشتر می رسد. درنوردیدن تپه ها، دره ها، آبشارها و جنگل ها بهترین کاری است که می توانید در این منطقه انجام دهید. تعداد زیادی راستا بزرگ و کوچک برای بوم گردان در نظر گرفته شده است تا آنها را به سمت دیدنی ترین بخش های منطقه آلیشان هدایت کند. یکی از بهترین راستاها برای دیدن کل منطقه، استفاده از خط ریلی است که از دل جنگل آلیشان عبور می نماید و در فنگیو از حرکت می ایستد.

لوکنگ

دومین شهر قدیمی تایوان را به خاطر غذاهای محلی لذیذ و معماری خیره نماینده اش همواره به یاد خواهید داشت. شهر بندری لوکنگ که در شمال غرب کشور قرار گرفته است، زمانی یکی از شاه راه های مهم تجاری تایوان بوده است. هرچند این شهر از آن موقع دستخوش تحولات بسیاری بوده است، ولی بیشتر بناهای تاریخی آن دست نخورده باقی مانده اند. امروزه بیش از دویست مقبره در این شهر آماده میزبانی گردشگران است.

تانیان

از آنجایی که تانیان به عنوان پایتخت باستانی امپراطوری روم محسوب می گردد، قطعا ارزش فرهنگی و تاریخی زیادی برای گردشگران دارد. یکی از بهترین گزینه های شهر برای بازدید، منطقه آنپینگ است. این منطقه قلب تاریخی تانیان محسوب می گردد و چندین مقبره که در گوشه و کنار منطقه پراکنده شده اند، گردشگران را به این منطقه دعوت می نمایند. همچنین چندین موزه بزرگ مانند شیمای و کوژینگا در این منطقه قرار گرفته اند. پیشنهاد می کنیم که یک شب در این منطقه اقامت داشته باشید و غذاهای خیابانی آن لذت ببرید.

دریاچه ماه و خورشید

دریاچه ماه و خورشید بزرگترین بدنه ابی کشور و یک مقصد گردشگری محبوب در میان بومیان و خارجی ها است. پیاده روی دور دریاچه، دوچرخه سواری در تپه های اطراف آن، قایق سواری داخل دریاچه، سوار شدن به ماشین های کابلی و رستوران های اطراف دریاچه مهمترین جذابیت های دریاچه ماه و خورشید برای گردشگران هستند.

پارک ملی تاروکو

با انبوهی از مناظر باورنکردنی، پار ملی تاروکو نام خود را از گلوگاه تنگی که از میان آن می گذرد گرفته است. پیچ و تابی که رودخانه لیوو در طی قرن ها در این دره ایجاد نموده است، بدون شک بازدید از این منطقه را وارد لیست ما می نماید. رفتینگ در رودخانه، پیاده روی در دره ها و دوش دریافت زیر آبشار باینگ محیوب ترین فعالیت های گردشگران ای منطقه هستند.

تایپه

پایتخت تایوان یک از عجیب ترین بخش های جهان است که باید آن را ببینید. این شهر نه تنها مرکز سیاسی و مالی این جزیره، بلکه مرکز فرهنگی تایوان نیز محسوب می گردد. آسمان خراش های بلند و مدرن در کنار معابد قدیمی یک تضاد جذاب در این شهر ایجاد نموده اند. زمانی برج تایپه 101 بلندترین ساختمان جهان بود. رستوران ها، فروشگاه ها و بارها، این شهر را به یکی از مدرن ترین شهرهای جهان تبدیل نموده است. باغ وحش تایپه، باغ گیاه شناسی و مقبره حیرت آور سینگ تیان کونگ تنها گوشه ای از جذابیت های این شهر هستند.

منبع: همگردی

به "10 چشم انداز دیدنی که در سفر به تایوان حتما باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 چشم انداز دیدنی که در سفر به تایوان حتما باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید