جواهرات را چطور تمیز کنیم؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، خبرنگاران : نحوه تمیز کردن جواهرات را با برترین و ساده ترین روش ها در ادامه بخوانید.

جواهرات را چطور تمیز کنیم؟

جواهرات به مروز زمان کدر می گردد که باید بدانید چگونه آنها را تمیز کنید.

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، عاشقان جواهرات از این لوازم زینتی و بسیار گرانقیمت خودشان نهایت مراقبت نموده و همواره آن ها را به منظور استفاده در مراسم های مختلف تمیز و درخشان نگه می دارند. این جواهرات چه از الماس باشند، چه نقره و سنگ های قیمتی؛ تمیز کردنشان معمولاً چند دقیقه طول می کشد و نیازی به تجهیزات عجیب یا محصولات خاص ندارد.

در ادامه این خبر نکاتی برای تمیز کردن و مراقبت از جواهرات مختلف آورده شده است:

جواهرات طلا

مهم ترین نکته ای که در خصوص جواهرات طلا باید به آن توجه کرد این است که هرگز نباید با مواد خشن مانند خمیر دندان یا جوش شیرین تمیز شوند، زیرا این نوع تمیزکننده ها فلز را خراش می دهند. ساده ترین راه برای تمیز کردن جواهرات طلا این است که یک کاسه را با دو فنجان آب گرم، چند قطره مواد شوینده ظرف و نصف قاشق چایخوری آمونیاک پر نموده و جواهرات را به مدت 15 دقیقه در محلول خیس کنید.

سپس جواهرات طلا را با یک مسواک نرم تمیز نموده و خاک و جرم را به آرامی از مکان های دور از دسترس پاک کنید. پس از آن جواهرات را با یک سواب پنبه و آب بشویید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه خشک شوند.

جواهرات الماس

مراقبت از جواهرات الماس و سنگ های قیمتی شبیه به تمیز کردن قطعات طلا است و می توان آن ها را با کمی خیساندن در آب گرم و صابون ظرفشویی به مدت 20 تا 40 دقیقه تمیز کرد و فقط باید آن ها را سریع زیر آب شست. اما مراقب باشید آن را روی سینک باز نشویید و این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

جواهرات سنگ های قیمتی

همین امر در خصوص تمیز کردن جواهرات آغشته به سنگ های قیمتی مختلف مانند یاقوت کبود، سیترین، آمتیست و بسیاری دیگر هم کاربردی است. با خیساندن آن ها در آب گرم و صابون ظرفشویی و شستشو آن ها در زیر آب می توان این جواهرات را تمیز کرد.

جواهرات مروارید

جواهرات مروارید یکی از ظریف ترین جواهرات هستند که تمیز کردن آن هم شبیه به تمیز کردن طلا است و می توان با پاک کردن آن ها با یک پارچه نرم و پیچاندن شان در یک کیسه برای جلوگیری از خراشیدن و جلوگیری از مواد شیمیایی آن ها را تمیز کرد.

جواهرات نقره

برای حفظ جواهرات نقره در برترین حالت باید به طور منظم آن ها را تمیز کرد. استفاده از صابون ملایم و آب گرم که به از بین بردن آلودگی ها و کم شدن رسوب یاری می نماید هم پیشنهاد می گردد.

منبع: رکنا

به "جواهرات را چطور تمیز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواهرات را چطور تمیز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید