حمایت از تیم های فعال و خلاق در حوزه زیست فناوری، 2میلیون دلار حمایت به 300میلیون دلار ارزش آفرینی مالی منجر شد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، حمایت از اکوسیستم فناوری و نوآوری ضرورتی است که اهمیت آن طی چند سال اخیر برای همه مشهود و اثبات شده است

حمایت از تیم های فعال و خلاق در حوزه زیست فناوری، 2میلیون دلار حمایت به 300میلیون دلار ارزش آفرینی مالی منجر شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ ارم گفتگو به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار در این اکوسیستم، صنعت زیست فناوری است که به همت شرکت های دانش بنیان و خلاق و با حمایت های انجام شده توانسته رشد و توسعه کمی و کیفی خوبی را تجربه کند. بر اساس آمارهای موجود؛ با کمتر از 2 میلیون دلار حمایت از شتابدهنده های زیستی، 300 میلیون دلار ارزش مالی به کشور تزریق شده است.

شتاب دهنده هایی که با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری به زیرساخت های خوبی دسترسی یافتند و سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه ترغیب شدند و این اتفاقات به توسعه زیست فناوری در کشور منجر شد.

در شتاب دهنده های زیست فناوری احتیاج است که ابتدا بخش دولتی ورود و حمایت کند و ریسک اولیه فراوری محصولات را بپذیرد. چون در عرصه زیست فناوری برخلاف دیگر حوزه ها ابتدا باید سرمایه گذاری کلان صورت گیرد تا محصول به بازار و مرحله فراوری ثروت برسد. به همین علت ورود بخش دولتی در ابتدای کار بسیار لازم است.

بعد از این حمایت ها محصول به بازار و سرمایه گذاران معرفی می گردد. این کار به جذب سرمایه و حامی های بخش خصوصی یاری می نماید. آمارها می گوید که در این حوزه، 30 شتاب دهنده فعال در بخش های مختلف زیست فناوری حضور دارند و حدود 200 استارتاپ نیز در دل این شتاب دهنده ها مورد حمایت قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "حمایت از تیم های فعال و خلاق در حوزه زیست فناوری، 2میلیون دلار حمایت به 300میلیون دلار ارزش آفرینی مالی منجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از تیم های فعال و خلاق در حوزه زیست فناوری، 2میلیون دلار حمایت به 300میلیون دلار ارزش آفرینی مالی منجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید