خبرنگاران محدودیت های جدید در خراسان جنوبی اعمال می گردد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، بیرجند - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: محدودیت های جدید در بعضی شهرستان های استان خراسان جنوبی پس از آنالیز های لازم و تصویب ستاد استانی کرونا اعمال می گردد.

خبرنگاران محدودیت های جدید در خراسان جنوبی اعمال می گردد

کامبیز مهدی زاده شامگاه دوشنبه در پاسخ به این پرسش که آیا ادامه فرایند موجود بیماری کرونا موجب اعمال محدودیت ها در استان می گردد، گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا که طی روز گذشته مقرر شد، دانشگاه علوم پزشکی باید در شهرهای قرمز این آنالیز را انجام دهد.

وی گفت: در صورتی که پیشنهادی وجود داشته باشد در برخی قسمت ها و برخی شهرستان ها بناچار محدودیت هایی را اعمال می کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه نمود: طی 24 ساعت گذشته 205 نفر از هم استانی ها به دلیل بیماری های تنفسی در بیمارستان های استان بستری بودند که از این تعداد 76 مورد تست کرونا مثبت داشتند.

وی گفت: از این تعداد 14 نفر در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بستری هستند که حال 2 نفر مساعد نیست و یک مورد فوت ناشی از کرونا در 24 ساعت گذشته داشتیم که یک فرد 38 ساله بود.

استاندار خراسان جنوبی در نشست دیروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هیچ شهر استان در شرایط سفید نیست و با توجه به اختیارات استانیِ مناطق قرمز، باید برنامه محدودسازی توسط دانشگاه علوم پزشکی تدوین و پس از تصویب در ستاد استانی کرونا، برای وزیر کشور ارسال گردد.

محمدصادق معتمدیان گفت: علیرغم همه توصیه ها و ابلاغ پروتکل های بهداشتی، متاسفانه آمار ابتلا به کووید 19، میزان بستری و تعداد فوتی ها در خراسان جنوبی افزایش یافته است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید برنامه محدودسازی را طی 48 ساعت آینده آماده و ارائه کند که این محدودیت پس از تصویب، طی یک هفته اِعمال و در صورت احتیاج تمدید خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر الزامی شدن استفاده از ماسک اضافه نمود: از پانزدهم تیرماه به مدت 15 روز استفاده از ماسک در اماکن عمومی پرتردد و سرپوشیده مناطق قرمز و نارنجی الزامی است و این موضوع شامل همه ادارات، بانک ها، وسایل حمل و نقل عمومی و سایر اماکن است.

موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی پس از یک دوره کاهشی، دوباره از نیمه خرداد سال جاری صعودی شده است و براساس آخرین رنگ بندی، 6 شهرستان از 11 شهرستان استان در شرایط خیلی پرخطر (قرمز) قرار دارند.

تا به امروز 243 هزار و 51 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 160 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 11 هزار و 731 نفر رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران محدودیت های جدید در خراسان جنوبی اعمال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های جدید در خراسان جنوبی اعمال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید