سلامتی و پزشکی

چرا بنزما از جام جهانی باز ماند ؟

کریم بنزما جام جهانی قبلی را به خاطر محرومیت و مسائل انضباطی از دست داد. او در برترین شرایط به تیم ملی فوتبال فرانسه بازگشت و امید زیادی داشت که در جام جهانی 2022 بدرخشد.

29 آبان 1401

برترین چوب برای ساخت کمد دیواری

امروزه با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و کمبود فضای در دسترس خانواده قسمتی از فضای خانه و اتاق ها را به کمد دیواری اختصاص می دهند. بنابراین کمد دیواری فضایی است که درون دیوارهای اتاق ساخته می گردد. البته گاها حجم مشخصی از فضای اتاق را از طریق چوب جدا نموده...

26 آبان 1401

841 پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، دکتر پیمان صالحی گفت: فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا مستخرج از پایگاه شاخصهای اساسی علم (ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالیتیکس (WOS) از طریق موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) در مهر ماه 1401 مورد...

10 آبان 1401

افزایش روند جهانی ابتلا به سل پس از 20 سال

براساس تازه ترین گزارش سازمان جهانی بهداشت، روند ابتلا به بیماری سل برای نخستین بار در 20 سال گذشته به دلیل آنچه که توسعه فقر، غفلت و کمبود بودجه عنوان شده، افزایشی شده است.

6 آبان 1401

اتصال گمرک به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ، کدام خدمات به صورت تمام وقت و بدون مراجعه در دسترس است؟

گمرک جمهوری اسلامی ایران هم به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد تا خدمات گمرکی به صورت یکپارچه، سریع و آسان و برخط در دسترس عموم مردم، تجار و فعالین مالی کشور قرار گیرد.

19 مهر 1401

اسکان 3 هزار دانشجو در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی اهواز

14 مجتمع خوابگاهی در سال تحصیلی 1402-1401، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را پذیرش می نمایند.

9 مهر 1401

یک دارو به جای سه دارو ، قرص ترکیبی پلی پیل خطر عوارض قلبی ، عروقی و مرگ های ناشی از آنها را کاهش می دهد

یک آنالیز تازه نشان می دهد قرص ترکیبی سه دارویی پلی پیل احتمال بروز دوباره مسائل قلبی-عروقی و مرگ را در افرادی که قبلا دچار حمله قلبی شده اند، در دوران بهبودی شان کاهش می دهد.

6 شهریور 1401

برطرف سفیدی مو با مصرف این روغن

لیلا شیربیگی دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: در منابع طب سنتی ایران آمده سفید شدن مو از غلبه سردی بر دماغ (مغز) است.

3 شهریور 1401

توصیه هایی برای مقابله با تشنگی در ماه مبارک رمضان

تشنگی نشانه کم آبی است. اگر احساس تشنگی می کنید، نشانه آن است که بدن شما دچار خشکی شده است و بایستی برای مقابله با آن، آب بنوشید.

31 مرداد 1401

کاکائو در کاهش فشارخون موثر است؟

تحقیقات نشان داده است که فلاوانول های موجود در کاکائو می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند.

25 مرداد 1401

ورزش چه تأثیری در کاهش استرس، اضطراب و افسردگی دارد؟

محققان می دانند که ورزش می تواند استرس را کاهش دهد و علائم اضطراب و افسردگی را بهبود بخشد، اما به طور کامل از علت آن آگاه نیستند. دقیقاً معین نیست که ورزش چگونه خلق و خو را تقویت می نماید و باعث آرامش می گردد، با این حال برخی شواهد در خصوص ارتباط ورزش و...

22 مرداد 1401

گیاهانی که قهوه دوست دارند

قهوه خور هستید؟ خب شاید گیاه خانگی تان هم از چند جرعه قهوه بدش نیاید! قهوه تان را با گیاهان قهوه دوست تان سهیم شوید!

21 مرداد 1401

پیش بینی طول عمر بر اساس نمره ژنتیکی

به تازگی دانشمندان با مطالعه بر روی تغییرات ژنتیکی در ژنوم انسان که مسئول فرآیند اجتناب ناپذیر پیری است، روشی را برای پیش بینی طول عمر یک انسان پیدا کردند.

20 مرداد 1401

چه طور بعد از جدایی قوی بمانیم؟

همه ما موقعیت جدایی را تجربه نموده ایم. شاید زمانی که آماده نبوده ایم از شریک خود جدا شده ایم در حالی که هنوز به او احساس داشته ایم. اما چه طور باید در این زمان محکم و قوی بمانیم؟

19 مرداد 1401

صبح ناشتا اول آب بخورید

چرا باید اولین کاری که صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب انجام می دهید، نوشیدن یه لیوان آب باشد؟ 7 علت برای شما می آوریم تا بیشتر بدانید:

17 مرداد 1401

چرا پاهای شما در زمستان بوی بدتری دارد؟

تابستان گرم است و عرق از سر و بدن شما جاری می شود و انگشتان پای شما بیشتر در معرض تعرق هستند. به همین علت، ممکن است با خودتان فکر کنید که در فصل گرما بوی بد پاها به اوج خود می رسد. اما این طور نیست! با سرد شدن هوا، پاها بدبوتر می شوند. حداقل این چیزی است که...

16 مرداد 1401

چرا شنمو یکی از برترین دنیا های بازی های ویدئویی را دارد؟

دلایل بسیاری وجود دارد که شنمو (Shenmue) را به یکی از بازی های موردعلاقه ام تبدیل می نماید. داستان مملو از بار احساساتی. شبیه سازی عمیق دنیا آن که با گذشت بیش از بیست سال هنوز هم تحسین برانگیز است. مسابقه با لیفتراک. انجام بازی های کلاسیک سگا در آرکید. گردآوری...

14 مرداد 1401

راهنمای انتخاب درب اتاق داخلی ساختمان؛ انواع درب

توسعه تکنولوژی در سرتاسر جهان سبب شده است مسائل ما انسانها نیز تغییر نموده و شکل و بوی نوی به خود بگیرد. امروزه با افزایش دوستی ها و تغییر سبک های دکوراسیون داخلی ، به کارگیری درب های مناسب اهمیت دو چندانی به خود گرفته است. سارقین امروزه می توانند با استفاده...

11 مرداد 1401

اندی گورام درگذشت

اندی گورام سنگربان پیشین تیم ملی اسکاتلند و تیم های باشگاهی رنجرز و منچستریونایتد پس از مدتی دست وپنجه کردن با بیماری سرطان در 58 سالگی درگذشت.

1 مرداد 1401

این خوراکی ها را در روز های گرم مصرف نکنید

سبک تغذیه با گرم شدن هوا باید تغییر کند تا سطح مایعات بدن تامین گردد؛ در این مطلب به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که بهتر است در روز های گرم سال، کمتر مصرف شوند.

31 تیر 1401
تعداد: (303)