صبح ناشتا اول آب بخورید

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، چرا باید اولین کاری که صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب انجام می دهید، نوشیدن یه لیوان آب باشد؟ 7 علت برای شما می آوریم تا بیشتر بدانید:

صبح ناشتا اول آب بخورید

بیشتر ما بعد از بیدار شدن از خواب، اول تلفن همراهمان را چک می کنیم و سپس قبل از انجام هر کار دیگری مستقیم سراغ چای و قهوه می رویم. اما به تازگی تعیین شده است که نوشیدن یک لیوان آب در آغاز روز فواید زیادی برای سلامت دارد و شما می توانید هنوز هم بعد از نوشیدن آب، قهوه و چای بنوشید. اگر درست بعد از بیدار شدن از خواب اندازهی آب بنوشید، از فواید زیر بهره مند خواهید شد:

  • متابولیسم بدن شما را بهبود می بخشد. نوشیدن نیم لیتر آب در روز می تواند سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد بیشتر کند.
  • سوزش معده و سوء هاضمه را تسکین می دهد. نوشیدن آب پس از بیدار شدن، اسید معده را که در هنگام دراز کشیدن و خواب شبانه به مری برگشته است می شوید. علاوه بر این، آب اسید معده را از دهان و دندان ها نیز پاک می نماید.
  • از سنگ کلیه پیشگیری می نماید. نوشیدن آب، در صبح ها قبل از خوردن هر چیز، مواد رسوبی که در کلیه منجر به تشکیل سنگ کلیه می گردد را رقیق می نماید. اما اگر می خواهید به کلی با سنگ کلیه مبارزه کنید، باید روزی نیم گالن آب بنوشید.
  • از سردرد جلوگیری می نماید. یکی از دلایل سردرد بی آبی بدن است. صبح ها، با نوشیدن یک لیوان آب پس از بیدار شدن از خواب از سردردهایی که در طول روز ممکن است سراغتان بیاید پیشگیری کنید. اما یادتان نرود که در طول روز هم آب بنوشید.
  • سموم را از بدن دفع می نماید. سرعت تخلیه معده، درست مثل اندازه ادرار، با اندازه آبی که می نوشید بیشتر می گردد. هر چه بیشتر به دستشویی بروید، سموم بیشتری از بدن شما دفع می گردد.
  • غذاها را در بدن به فعالیت وا می دارد. نوشیدن یک لیوان آب با معده خالی به تنظیم فرایند هضم یاری می نماید و مانع بد کار کردن بدن می گردد.
  • از بیمار شدن پیشگیری می نماید. اگر می خواهید از سرما خوردگی یا آنفولانزا پیشگیری کنید، باید دستگاه لنفاوی را خوب آبرسانی کنید. دستگاه لنفاوی بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن است و نوشیدن آب در صبح ناشتا از جمع شدن خون جلوگیری می نماید و مانع از دست رفتن مایعات می گردد.
منبع: فوت و فن

به "صبح ناشتا اول آب بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبح ناشتا اول آب بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید