برترین چوب برای ساخت کمد دیواری

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، امروزه با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و کمبود فضای در دسترس خانواده قسمتی از فضای خانه و اتاق ها را به کمد دیواری اختصاص می دهند. بنابراین کمد دیواری فضایی است که درون دیوارهای اتاق ساخته می گردد. البته گاها حجم مشخصی از فضای اتاق را از طریق چوب جدا نموده و به عنوان کمد دیواری مورد استفاده قرار می دهند. اما آن چه اهمیت دارد این است که عمده ترین وسیله برای ساخت کمد دیواری، چوب است.

برترین چوب برای ساخت کمد دیواری

قبل از طراحی و ساخت کمد دیواری باید معین کرد هدف از استفاده از کمد دیواری چیست. اگر کمد دیواری را در اتاق خواب و برای نگهداری لباس ها و کفشها مورد استفاده قرار می دهید ضروری است از یک طراحی معین بهره ببرید که احتیاج شما را به خوبی رفع کند. اما اگر شما قصد دارید در فضای انباری یا آشپزخانه از کمد دیواری بهره ببرید طراحی متفاوتی باید در نظر بگیرید. برای اجرای کمد دیواری در اتاق خواب ضروری است فضای آن را به سه قسمت تقسیم کرد.

  • فضای پایین (این فضا تا ارتفاع کمتر از یک متر را به خود اختصاص می دهد. محل قرارگیری کشوها این قسمت از کمد دیواری است. بعلاوه وسیله های سنگین را می بایست در این قسمت از کمد جای داد. بنابراین بهتر است جای گذاری و مقاومت را به درستی در نظر گرفت.)
  • فضای میانی (این فضا کمتر از نود سانت تا تقریبا 220 سانتی متر ادامه دارد. انواع رگال را می توان در این قسمت از کمد دیواری جای داد. به طور مثال رگال های مخصوص لباس شب و پالتوها و رگال های کوچک مخصوص کراوات را نیز می توان در این قسمت جای داد. بعلاوه می توان قاب ها و کشوهای کوچک مخصوص نگهداری جواهرات و انواع مختلف اکسسوری را در این قسمت از کمد جای داد.)
  • فضای بالا (این فضا تقریبا 50 تا 60 سانتی متر ارتفاع خواهد داشت. در اصطلاح طراحی داخلی این قسمت را انباری کمد دیواری مینامند. در واقع ما وسیله هایی را که به ندرت به آنها احتیاج پیدا می کنیم را در این قسمت از کمد جای می دهیم. بنابراین انبار نگهداری وسیله های کمتر استفاده شده خواهد بود.)

پس از طراحی کمد دیواری می بایست برای فراوری اجزا و قطعات آن اقدام کرد. در انتها نیز می بایست وارد فاز اجرایی شد. اولین کار برای اجرای کمد دیواری، نصب چارچوب آن است. پس از نصب دقیق چارچوب ضروری است در مورد زیبایی های ظاهر و جزئیات کمد تصمیم مناسب اخذ نمود. به طور مثال نوع دسترسی به کمد دیواری و جزئیات روی درب ها و کشوها را می توان به نحو احسن و با توجه به سلیقه کاربر انتخاب نمود. به طور مثال شما می توانید کمد دیواری را ریلی یا باکسی انتخاب کنید.

انواع چوب مناسب برای ساخت کمد دیواری

کمد دیواری یکی از ضرورت های زندگی امروز است. ما در بالا در مورد ضرورت وجود این سازه در آپارتمان ها شرح دادیم. در این قسمت انواع چوب مناسب برای ساخت کمد دیواری را بیان خواهیم کرد.

  • کمد دیواری تمام MDF
  • کمد دیواری MDF با روکش چوب
  • کمد دیواری تمام چوب

انتخاب جنس چوب مناسب برای طراحی و فراوری کمد دیواری بستگی به دکوراسیون و سلیقه کاربر دارد. استفاده از چوب به صورت کامل برای ساخت کمد دیواری چندان رایج نیست. برترین گزینه برای ساخت یک کمد دیواری ارزان ام دی اف است. البته گاهی می توان از ترکیب همه موارد ذکر شده در بالا برای ساخت کمد دیواری استفاده کرد. به طور مثال می توان درب ها و کشوها را از ام دی اف تهیه کرد. در حالی که تزئینات را می توان از چوب اصل و درجه یک ساخت.

به طور مثال استفاده از چوب روسی برای این امر مناسب است. البته ناگفته نماند که استفاده از چوب روسی برای ساخت کمد دیواری انتخاب مناسبی است. چوب روسی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و مقاومت و استحکام بی نظیری نیز دارد.قیمت تخته روسی نسبت به سایر چوب ها ارزان تر میباشد و شما میتوانید با هزینه ای مناسب کمد دیواری مورد احتیاج خود را تهیه نمایید.

کمد دیواری تمام چوب این طور نیست که به طور کامل از چوب ساخته شده باشد. استفاده از چوب برای تمام قسمت های کمد دیواری قیمت تمام شده را افزایش خواهد داد. بنابراین بهتر است برای ساخت بعضی قسمت های کمد مانند درب ها فقط از چوب استفاده کرد. همانطور که در بالا ذکر کردیم برترین و مناسب ترین چوب برای ساخت کمد دیواری،چوب روسی است. این چوب به واسطه کیفیت بالا، سال ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جمع بندی

بنابراین اگر در پی داشتن یک کمد دیواری منحصر به فرد و بی نظیر هستید توصیه ما به شما استفاده از چوب روسی است. برای این منظور می توانید از مجموعه بزرگ آوا چوب یاری و مشاوره های تخصصی دریافت کنید. آدرس وبسایت این مجموعه WWW.fgwood.ir می باشد. شما می توانید با مراجعه به این سایت از کارشناسان مجرب این مجموعه برای انتخاب برترین چوب کمد دیواری و طراحی های زیبا مشاوره بگیرید. مجموعه آوا چوب بیش از دو دهه است که در زمینه محصولات چوبی خدمات ارائه می دهد. بنابراین می توانید با خاطری آسوده از کادر متخصص و محصولات با کیفیت این مجموعه بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید چوب روسی با کارشناسان ما با شماره 34639-021 تماس حاصل فرمایید.

منبع: اتاق

به "برترین چوب برای ساخت کمد دیواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین چوب برای ساخت کمد دیواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید