چه طور بعد از جدایی قوی بمانیم؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، همه ما موقعیت جدایی را تجربه نموده ایم. شاید زمانی که آماده نبوده ایم از شریک خود جدا شده ایم در حالی که هنوز به او احساس داشته ایم. اما چه طور باید در این زمان محکم و قوی بمانیم؟

چه طور بعد از جدایی قوی بمانیم؟

قوی بودن بلافاصله بعد از جدایی بسیار سخت است، در این مرحله شما باید ابتدا به خود اجازه سوگواری دهید. اما دیر یا زود زمان کار خود را می نماید و شما را درمان خواهد نمود و شما را حتی محکم تر خواهد نمود. شاید این ضرب المثل را شنیده باشید که چیزی که تو را نکشد، قوی ترت می نماید!.

چه طور با سوگواری کنار بیاییم

1- قبول کنید که احساس ناراحتی کردن امری طبیعی است

دانشمندان مشاهده کردند که جدایی همان الگویی را در مغز ایجاد می نماید که جراحات فیزیکی دارند. مطمئنا زمانی که از کسی جدا می شوید احساس ناراحتی می کنید و این امری طبیعی است. بدانید که تنها شما نیستید که در این موقعیت ناراحتید، همه افراد این حس را تجربه می نمایند. دانستن این موضوع باعث می گردد راحت تر با اندوه تان کنار آیید.

2- اجازه دهید برون ریزی داشته باشید

تظاهر نکنید که خوب هستید و نخواهید که احساسات تان را خفه کنید. به خودتان نگویید من خوبم یا مسئله مهمی نیست. این کار باعث می گردد اوضاع در دراز مدت بدتر گردد. اگر به خود اجازه دهید احساسات تان را نشان دهید، باعث می گردد بتوانید بهتر از آنها عبور کنید. اگر دوست دارید گریه کنید.

گریه، درمانی خوب برای این روزهای شما است. گریه کردن باعث از بین رفتن حس غم و اندوه و عصبانیت خواهد شد. اگر در دوستان و آشنایان کسی را دارید که با او راحت هستید، می توانید نزد او رفته و با او درد و دل کنید. سعی کنید از رفتارهای پرخاشگرانه مثل جیغ زدن، شکستن اشیا و آسیب زدن دوری کنید.

3- احساسات تان را بنویسید

به جای پنهان کردن و نادیده گرفتن احساسات تان آنها را بیان کنید. این کار به شما یاری می نماید بپذیرید که الان احساس غم و اندوه می کنید، اما شرایط همیشه هم به این صورت نمی ماند. نوشتن احساسات تان باعث می گردد آنها را بهتر درک تحلیل و کنید. این اولین قدم برای بهبود شرایط است.

روزانه 20 دقیقه را به این کار اختصاص دهید و از احساسات عمیق درونی و ترس هاتان بنویسید، از تجربیاتی که درون رابطه به دست آوردید. دلایل معمول بهم خوردن یک رابطه شامل عدم استقلال، بسته بودن فکر و نداشتن حسی خاص به طرف مقابل است.

4- نوشته هاتان را بازبینی کنید

نوشتن احساسات قدم اول است، قدم بعدی این است که یک بار دیگر به نوشته هاتان نگاه کنید و احساسات تان را بخوانید و بفهمید چرا این احساسات را دارید. فکر کردن راجع به احساسات تان باعث می گردد آنها را بهتر درک کنید. یکی از ترس های معمول بعد از جدایی این است که شاید دیگر نتوانید کسی را پیدا کنید که شما را دوست داشته باشد. این ترس طبیعی است اما نباید آن را باور کنید. بسیاری افراد هستند که می توانند شما را دوست داشته باشند.

5- همیشه جملات مثبتی را با خود تکرار کنید

جدایی می تواند تاثیرات مخرب بیشماری روی اعتماد به نفس شما داشته باشد. با نشان دادن اندکی محبت به خودتان می توانید به خودتان یادآوری کنید که شما انسانی فوق العاده اید. پس بار دیگری که افکار منفی راه شان را به فکر شما باز کردند، آنها را با افکاری مثبت عوض کنید.

به خودتان بگویید:

- من سزاوار عشق هستم و افرادی هستند که این را متوجه شوند.

- الان ناراحت هستم اما شرایط همیشه اینگونه نخواهد ماند.

- مقداری از ناراحتی که احساس می کنم مربوط به آزاد شدن مواد شیمیایی در بدنم است که نمی توانم کاری برای آن انجام دهم.

6- فهرستی از ویژگی های مثبت تان تهیه کنید

جدایی می تواند کاری کند که به ارزش خودتان شک کنید. در نتیجه مهم است که ویژگی های مثبت تان را به خودتان یادآوری کنید.

مطالعات نشان داده زمانی که به خودتان یادآوری می کنید که شما ارزش عشق را دارید، بهتر با غم و اندوه بعد از جدایی کنار می آیید. فهرستی از چیزهای عالی، جالب و جذابی درمورد خودتان تهیه کنید و زمانی که احساس بدی داشتید و حس خمودگی داشتید، آن فهرست را مرور کنید.

7- حامی پیدا کنید

زمانی که از شریک تان جدا می شوید، طبیعی است که احساس منزوی بودن و تنهایی کنید. بیرون رفتن با دوستان و افرادی که دوست شان دارید به شما یاد آوری می نماید که تنها نیستید و تعداد زیادی دوست دارید که به شما عشق می ورزند.

قوی بمانید

1- با شریک سابق تان به طور کامل قطع ارتباط کنید

حتما دلیلی داشته که از شریک تان جدا شده اید. اینکه با شریک سابق تان کمترین ارتباطی نداشته باشید، یکی از مراحل اصلی در التیام، بعد از جدایی است. ممکن است خیلی تمایل داشته باشید با او تماس بگیرید، در این مواقع دلایلی که به خاطر آنها با او بهم زده اید را با خود مرور کنید. قوی بمانید و از تلفن دوری کنید!

2- یادگاری ها را دور بریزید

نگه داشتن هدیه هایی که شریک سابق تان به شما داده و یا عکس های دو نفره تان تنها زمان التیام ناراحتی تان را بیشتر می نماید. حتی ممکن است با نگه داشتن آنها و تماشا شان احساس ناراحتی، عصبانیت و یا تنهایی کنید.

3- رفتار مودبانه داشته باشید

دعوا کردن با شریک سابق تان و یا پشت سر او حرف زدن کار راحتی است، اما باید از این رفتارها دوری کنید. در غیر این صورت تنها تمرکزتان بر گذشته خواهد بود و ممکن است حتی دوستان تان را هم از دست دهید. به علاوه که این کار اصلا انسانی و اخلاقی نیست.

4- از تصمیم گیری های ناگهانی خودداری کنید

ممکن است بعد از جدایی بخواهید ناگهان موهاتان را کوتاه کنید و یا حتی روی بدن تان خالکوبی کنید.

این کارها به ما یاری می نمایند که فکر کنیم تغییر نموده ایم و الان انسانی دیگر هستیم، کسی که این رابطه را نداشته است. اما بدانید که در این دوران تغییرات هورمونی در بدن شما اجرا شده است و تصمیماتی که الان می گیرید به احتمال زیاد اشتباه هستند.

5- خودتان را مشغول نگه دارید

مشغول نگه داشتن و حواس خود را پرت کردن درمان هایی موقتی هستند اما بسیار موثرند و می توانند فکرتان را از جدایی بیرون آورند. خودتان را با فعالیت های که دوست دارید مشغول کنید، به خصوص اگر این فعالیت ها نو و هیجان انگیزند.

6- ورزش کنید

ورزشی روشی عالی برای مبارزه با غم و اندوه دوران جدایی است. ورزش باعث آزاد شدن هورمون اندورفین در مغز می گردد. این هورمون در ایجاد حس شادی دخیل است. ورزش کردن به طور روزانه و مرتب باعث می گردد افسردگی و عصبانیت از شما دور بماند. بهتر است روزانه 30 دقیقه ورزش کنید.

یاد بگیرید پیشرفت کنید

1- شاد باشید

شاد بودن بعد از جدایی سخت به نظر می آید، به خصوص اگر هنوز در غم و اندوه هستید. به هر حال داشتن تفریح شاد و بدون در موقعیتی که به شما خوش بگذرد، مانند دارویی برای مغزتان خواهد بود. شادی باعث می گردد عصبانیت و افسردگی تان از بین برود و افکاری مثبت جای آن را بگیرد.

2- به خودتان جایزه بدهید

به خرید بروید و هر چیزی که دوست دارید برای خودتان خریداری کنید. اگر لباس می خرید سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که اعتماد بنفس شما را افزایش می دهند.

3- با اجتماع در ارتباط باشید

اینکه تمرکزتان را از روی خودتان بردارید یاری می نماید که دوران اندوه پس از جدایی زودتر تمام گردد. تحقیقات نشان داده مهربانی با دیگران و یاری به بقیه می تواند حال شما را خیلی بهتر کند.

منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "چه طور بعد از جدایی قوی بمانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه طور بعد از جدایی قوی بمانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید