این خوراکی ها را در روز های گرم مصرف نکنید

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، سبک تغذیه با گرم شدن هوا باید تغییر کند تا سطح مایعات بدن تامین گردد؛ در این مطلب به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که بهتر است در روز های گرم سال، کمتر مصرف شوند.

این خوراکی ها را در روز های گرم مصرف نکنید

به گزارش سلامت، با گرم شدن هوا سبک تغذیه نیز باید تغییر کند تا سطح مایعات بدن تامین گردد و از طرفی هضم غذا نیز دمای درونی بدن را بالا نبرد.

از همین رو، ضروری است مصرف برخی از خوراکی ها کاهش پیدا کند. در ادامه این مطلب، به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که بهتر است در روز های گرم سال، کمتر مصرف شوند.

غذا های چرب

زمانی که هوا خیلی گرم است، توصیه می گردد تا حدامکان از غذا های چرب مانند خوراکی های سرخ شده، گوشت چرب و... پرهیز گردد. علت این است که خوردن این غذا ها فعالیت بیشتری به بدن برای هضم وارد می نماید و در نتیجه دمای درونی بدن افزایش پیدا می نماید.

قهوه

نوشیدن فنجان کوچک قهوه همراه صبحانه مسئله ای ندارد، اما در روز های گرم بهتر است از مصرف زیاد کافئین پرهیز کرد. این توصیه از دو جهت اهمیت دارد؛ نخست اینکه قهوه دیورتیک است و باعث دفع آب بدن می گردد. بعلاوه، قهوه حالت تحریک پذیری ایجاد می نماید حالت اسیدیته معده را افزایش می دهد که در نتیجه بدن عملکرد بیشتری خواهد داشت و منجر به گرمای درونی می گردد.

نوشابه های گازدار

نوشابه های گازدار به علت قند خیلی زیاد احساس تشنگی را تشدید می نمایند که در هوای گرم بسیار آزاردهنده است. از طرفی، این نوشیدنی ها به علت تاثیر دیورتیک نمی توانند برای تامین مایعات بدن مفید باشند. وجود گاز در نوشابه ها نیز می تواند گرفتگی عضلات را که اتفاق شایعی در هوای گرم است، تشدید کند.

خوراکی های خیلی سرد

برخلاف تصور، خوراکی های خیلی سرد مانند یخ تاثیر مثبتی در خنک کردن بدن ندارد. شاید در ابتدا احساس خنکی خوشایندی ایجاد گردد، اما خیلی زود از بین می رود. در واقع، بدن انرژی زیادی برای به تعادل رساندن دمای درونی مصرف می نماید که منجر به گرم شدن بدن خواهد بود. به همین علت چند دقیقه پس از مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های خیلی سرد، احساس گرگرفتگی به وجود می آید.

منبع: فرارو

به "این خوراکی ها را در روز های گرم مصرف نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خوراکی ها را در روز های گرم مصرف نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید