پیش بینی طول عمر بر اساس نمره ژنتیکی

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، به تازگی دانشمندان با مطالعه بر روی تغییرات ژنتیکی در ژنوم انسان که مسئول فرآیند اجتناب ناپذیر پیری است، روشی را برای پیش بینی طول عمر یک انسان پیدا کردند.

پیش بینی طول عمر بر اساس نمره ژنتیکی

بیشتر ما علاقه مند به داشتن زندگی طولانی و سالم تری هستیم. از توصیه های تغذیه ای تا تغییرات سبک زندگی، محققان به سختی در تلاشند تا اسرار طول عمر سالم را کشف نمایند و آنها را با مردم به اشتراک بگذارند.

با اینحال، در حالی که پیاده روی سریع یا خوردن ماهی ممکن است شانس ما را برای یک زندگی طولانی تر بالا ببرد، ژن ها بعلاوه می توانند به ما نشان دهند تا طول عمر خود را پیش بینی کنیم.

تحقیقات تازه، عمیق تر به سرنوشت ژنتیکی ما وارد می شوند. یک مطالعه تازه که در نشست سالانه انجمن ژنتیک انسانی آمریکا در سال 2018 در سان دیگو، کالیفرنیا ارائه شده است، نشان می دهد که تغییرات ژنتیکی ما می تواند پیش بینی کند که چه کسی طولانی تر زندگی می نماید.

پاول تیمرز، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه ادینبورگ در انگلستان، اولین نویسنده این مقاله است و او این مطالعه را در این کنفرانس ارائه کرد.

21 موقعیت ژنتیکی تازه ممکن است طول عمر را پیش بینی کند

تیمرز و تیمش خواستند تا عوامل ژنتیکی را کشف نمایند که تصمیم می گیرد چه کسی طولانی تر زندگی می نماید. بنابراین، آنها داده های ژنتیکی بیش از نیم میلیون افراد را با اطلاعات طول عمر والدین هر فرد تطبیق دادند.

نمونه بزرگ این امکان را به محققان داده است تا بینش های آماری را در خصوص اثرات ژن های فردی بدست آورند. به طور کلی، محققان 6 انجمن ژنتیکی مربوط به طول عمر که دانشمندان آنها را قبلا تاسیس نموده بودند را تایید کردند، مانند ارتباط بین ژن APOE و خطر ابتلا به آلزایمر.

بعلاوه این تیم 21 مکان تازه ژنتیکی را کشف کرد که بر روی طول عمر شخص تأثیر می گذارد. تیمرز و همکارانش با استفاده از این اطلاعات تازه، یک نمره به اصطلاح پلی ژنتیک را طراحی کردند که پیش بینی نماینده بقای یک فرد بود.

این نمره به درستی طول عمر را پیش بینی کرد. با استفاده از اطلاعات ژنتیکی یک شخص به تنهایی، ما می توانیم 10 درصد از افرادی که دارای ژن های محافظتی بیشتری هستند را شناسایی کنیم که به طور میانه 5 سال بیشتر از افرادی زندگی می نمایند که ژن های محافظتی کمتری دارند.

انواع ژن با بیماری و طول عمر در ارتباط هستند

علاوه بر این، دانشمندان دریافتند که انواع ژن های مشترک مرتبط با زوال عقل، سیگار کشیدن / سرطان ریه و خطر قلب و عروق، بزرگترین اندازه تغییر در طول عمر را شرح می دهند.

آنها برآورد می نمایند که حداقل 1 نفر از 200 نفر دارای چنین گونه های ژنتیکی هستند، که پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی (SNP) نامیده می گردد.

اولین نویسنده این تحقیق در خصوص این یافته ها گفت: این یک نتیجه جالب بود. ما معتقدیم انواع ژن هایی را که یافتیم مانند ژن های مرتبط با سیگار کشیدن و بیماری آلزایمر، منحصر به دوره مدرن تاریخ بشر است.

به عنوان مثال، تیمرز می افزاید: تمایل ژنتیکی برای سیگار کشیدن قبل از کشف توتون و تنباکو مضر نبود، اما در حال حاضر مضر است.

در نهایت مطالعه تازه بعلاوه نقش بنیادی مغز را در مشخص بقای فرد نشان داد. سلول ها و مسیرهای پروتئین به شدت تحت تأثیر پیش بینی طول عمر SNPs ها قرار می گیرند که در سلول های مغز جنینی و سلول های موجود در قشر پیشانی قرار دارند.

در آینده، تیمرز و همکارانش قصد دارند به دقت مطالعه نمایند که چگونه این گونه های ژنتیکی بر طول عمر فرد تأثیر می گذارد. در نهایت، محققان امیدوارند که یک روز بتوانند فرایند پیری را کاهش دهند.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com

به "پیش بینی طول عمر بر اساس نمره ژنتیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی طول عمر بر اساس نمره ژنتیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید