کرونا، انگلیس تنها کشوری که ورود مسافران بیمار را کنترل نکرده است

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، نتایج یک تحقیق نشان می دهد دولت انگلیس جزو معدود دولت هایی در جهان بوده که اقدامات کافی برای جلوگیری از ورود مسافران از کشورهای کانون شیوع کرونا به این کشور انجام نداده است.

کرونا، انگلیس تنها کشوری که ورود مسافران بیمار را کنترل نکرده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ارم گفتگو، انگلیس یکی از معدود کشورهایی است که برای مهار ویروس کرونا اقدامات کافی برای جلوگیری از ورود مسافران انجام نداده و یا در فرودگاه ها از انجام معاینات سلامت روی مسافران خودداری نموده است.

پایگاه خبری مترو گزارش داده علی رغم قوانینی که برای منع مسافرت درون شهری در انگلیس معرفی شده محدودیتی روی ورود مسافران به این کشور از سایر کشورها اعمال نشده است.

محققانی که نحوه پاسخ دولت ها به همه گیری ویروس کرونا را آنالیز می نمایند می گویند این اقدام با سیاست های سایر کشورها در جهان تفاوت داشته است. داده ها نشان می دهند بیشتر کشورها برای جلوگیری از ورود بیماران مبتلا اقداماتی را برای جلوگیری از ورود مسافران برون مرزی به کار بسته اند.

نقشه ای که به تشریح روینمودهای مختلف کشورها پرداخته نشان می دهد بیشتر کشورها مسافران مناطق پرخطر را برای دو هفته قرنطینه نموده اند. شمار بیشتری از کشورها به کل ورود مسافران را ممنوع نموده اند.

ایرلند، ایتالیا و بعضی از کشورهای آفریقایی مسافران کشورهای پرخطر را برای دو هفته قرنطینه نموده اند. آمریکا و بعضی دیگر از کشورها ورود به کشورهایشان از اروپا را به کل ممنوع نموده اند. بیشتر کشورها یک گام هم از این فراتر رفته و مرزشان را عملاً به روی همه مسافران برون مرزی بسته اند.

مترو نوشته از میان کشورهایی که برای آنها داده های مربوط به بازرسی های مسافرتی در دست است انگلیس تنها کشوری است که هیچ اقدامی در این حوزه به کار نبسته است.

تونی فیلیپس، یکی از محققان اصلی گردآوری این داده ها به مترو گفت: بسیاری از کشورها در اروپا و سراسر جهان مرزهای خودشان را به روی مسافران بسته اند و یا مسافران را به قرنطینه اجباری می فرستند.

وی اضافه نمود: انگلیس تمهیدات مشابهی به کار نبسته و یا ورود مسافران را منع ننموده است.

این تحقیق توسط دانشگاه آکسفورد اجرا شده است. این دانشگاه شاخصی به نام رصد پاسخ دولت ها برای مقایسه عملکرد دولت ها در پیشگیری از شیوع کرونا و مبارزه با آن راه اندازی نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرونا، انگلیس تنها کشوری که ورود مسافران بیمار را کنترل نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، انگلیس تنها کشوری که ورود مسافران بیمار را کنترل نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید