رقابت 350 ورزشکار برای راهیابی به رقابت های آسیایی اسپوکس

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، مسابقات اسپوکس قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی از روز گذشته به میزبانی شهرستان اردبیل و مجموعه ورزشی 6 هزار نفری حسین رضازاده شروع شده و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

رقابت 350 ورزشکار برای راهیابی به رقابت های آسیایی اسپوکس

رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان اردبیل پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری این رقابت ها در تبادل نظر با وبلاگ ارم گفتگو بیان کرد: در این دوره از مسابقات بیش از 350 ورزشکار در دو بخش بانوان و آقایان حضور دارند و مسابقات در سطح کیفی مناسبی در حال برگزاری است.

حقی مقدم به حضور ورزشکارانی از 15 استان در این دوره از مسابقات اشاره نمود و اضافه نمود: انجمن اسپوکس یکی از 17 رشته فعال ورزشی بوده که در عضویت هیئت انجمن های ورزشی قرار گرفته و از هواداران و علاقه مندان خاصی نیز برخوردار است.

وی بر ضرورت معرفی هر چه مناسب این رشته ورزشی در بین ورزش دوستان تأکید کرد و اضافه نمود: از سه سال گذشته شاهد شروع فعالیت های حرفه ای رشته اسپوکس در استان اردبیل هستیم که خوشبختانه در این مدت با پیشرفت های کمی و کیفی مناسبی نیز همراه شده است.

رئیس هیئت انجمن های ورزشی استان اردبیل توضیح داد: مسابقات اسپوکس قهرمانی کشور به میزبانی استان اردبیل به دلیل اینکه انتخابی تیم ملی و اعزام به مسابقات آسیایی است، در بالاترین سطح فنی خود برگزار می گردد.

اسپوکس ورزشی ایرانی اما گمنام

یکی از مربیان و کارشناسان رشته ورزشی نیز در حاشیه برگزاری این رقابت ها در تبادل نظر با مهر گفت: اسپوکس یک رشته ورزشی اصیل ایرانی بوده و در مدت زمان کوتاهی که از شروع فعالیت هیئت های استانی این رشته می گذرد، ورزشکاران زیادی به سمت این ورزش جذب شده اند.

محسن زاده با تأکید بر اینکه باید چنین رشته های ورزشی از حالت گمنامی خارج شده و به عموم ورزش دوستان معرفی شوند، ادامه داد: اسپوکس ترکیبی از سلاح های ایران باستان از جمله شمشیر بلند و کوتاه، نیزه تک سر و دو سر و شمشیر جفت است.

به گفته وی اصطلاحات به کار رفته در این رشته ورزشی نیز کاملا ایرانی بوده و از واژه های ایران باستان الهام گرفته شده است.

این مربی ورزشی در ادامه با قدردانی از میزبانی مناسب استان اردبیل از این رقابت ها، اضافه نمود: با فعال سازی کمیته های اجرایی تا بدین لحظه میزبانی شایسته ای را شاهد بودیم و امیدواریم این روند تا انتها مسابقات در پیش گرفته گردد.

محسن زاده یادآور شد: بعد از انتها مسابقات اسپوکس قهرمانی کشور در بخش آقایان بلافاصله رقابت های بانوان شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: رقابت های مذکور در رده های سنی نوجوانان، نونهالان، جوانان، امید و بزرگسالان به صورت انفرادی و به مدت سه روز پیگیری خواهد شد.

این کارشناس ورزشی با تأکید بر اینکه مسئولان ورزشی تنها نباید به شعار و آمار دادن بسنده نمایند، تأکید کرد: انتظار از مسئولان ورزشی برای حمایت از چنین رشته هایی بسیار بالا بوده و توقع پشتیبانی حقیقی از ورزشکاران اسپوکس وجود دارد.

افزایش قابل توجه ورزشکاران اسپوکس

فاطمه نظرزاده، عضو تیم ملی اسپوکس نیز به مهر گفت: در این دوره از مسابقات نسبت به سال های گذشته استقبال بسیار مناسبی را شاهد هستیم و این موضوع نشانگر افزایش ورزشکاران این رشته و توجه استان های مختلف کشور به اسپوکس است.

وی از بالا بودن سطح فنی این مسابقات نیز اطلاع داد و یادآور شد: سطح کیفی رقابت های مذکور در امسال به مراتب بالاتر از دوره گذشته بوده و این موضوع برای احیای بیش از پیش این رشته امیدوارنماینده به نظر می رسد.

نظرزاده توضیح داد: با توجه به مهیج بودن و جذابیت های خاص این رشته گروه های مختلف سنی به ویژه بانوان علاقه مندی زیادی برای ورود به این رشته از خود نشان می دهند.

مسابقات اسپوکس قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در دو بخش بانوان و آقایان و در تمامی رده های سنی از 8 الی 10 آبان ماه به میزبانی مجموعه ورزشی حسین رضازاده اردبیل برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رقابت 350 ورزشکار برای راهیابی به رقابت های آسیایی اسپوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 350 ورزشکار برای راهیابی به رقابت های آسیایی اسپوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید