بنا: مدال جهانی ارزشمندتر است، ترکیب تیم ملی براساس چرخه انتخابی خواهد بود

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، محمد بنا صحبت هایی را در مورد تیم ملی کشتی عنوان نموده است.

بنا: مدال جهانی ارزشمندتر است، ترکیب تیم ملی براساس چرخه انتخابی خواهد بود

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ ارم گفتگو، محمد بنا امروز (پنجشنبه) در گفتگویی که در سایت فدراسیون کشتی منتشر شد در خصوص عملکرد تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: اولا باید بگویم که پس از اجرای مرحله داخلی فرآیند (چرخه) انتخابی تیم ملی که آخرین آن جام تختی اهواز بود، به منظور ایجاد عدالت محوری که خواست کشتی گیران و مربیان سراسر کشور بود و طبق وعده ای که نموده بودیم، نفرات اول این مسابقات را به مغولستان اعزام کردیم. البته در وزن 67 کیلوگرم دانیال سهرابی نفر اول این وزن به علت اینکه باید در تیم جوانان به میدان برود اعزام نشد و از بین سجاد ایمن طلب و شاهین بداغی نفرات دوم و سوم، بداغی را به علت اینکه وزن کمتری داشت اعزام کردیم.

از سوی دیگر به علت پایبندی بر فرآیند (چرخه) انتخابی تیم ملی بعضی از کشتی گیرانی که شاید اولین میدان رسمی آن ها بود و یا برای اولین بار در بزرگسالان به میدان می رفتند را بدون اینکه حتی در یک تورنمنت بین المللی جهت کسب تجربه، راهی مغولستان کردیم و شرایط هم از نظر دوری راه و هم از نظر میزبانی سخت بود. از طرف دیگر به علت اینکه قرقیزستان، مغولستان، قزاقستان، کره جنوبی و ژاپن در پی حضور پیروز در بازی های آسیایی بودند، نفرات اصلی خود را در این مسابقات به میدان فرستادند که سطح رقابت ها را بالا برده بود.

بنا اضافه نمود:

بهرحال بضاعت تیمی که به قهرمانی آسیا اعزام کردیم همین بود و نمی توان از کشتی گیرانی مانند علی نوربخش، عارف حبیب اللهی و شاهین بداغی انتظار مدال طلا داشت، ضمن اینکه تنها نفرات اصلی و با تجربه ما محمدرضا مختاری، ناصر علیزاده، مهدی بالی و امیر قاسمی منجزی بودند که 3 نفر آنان طلا گرفتند و قاسمی منجزی نیز اگر کمی دقت می کرد به مدال طلا می رسید. تیم ما می توانست قهرمان هم باشد. از گرمسیری هم انتظار مدال طلا نداشتیم اما وی با عملکرد خوبی که داشت خود را بعنوان یک مدعی در وزن 82 کیلوگرم معرفی کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد:

قوانین اتحادیه دنیای طوری است که اگر کشتی گیران به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نشوند، آن کشور حق شرکت در رقابت های دنیای را ندارد و از سوی دیگر نیز نمی توانستیم با چند کشتی گیر به مغولستان برویم، چرا که همه انتظار داشتند که با یک تیم کامل شرکت کنیم. ولی اگر زمان بیشتری داشتیم، به طور قطع کشتی گیران عملکرد بهتری داشتند.

بنا گفت:

مسابقات قهرمانی آسیا بعنوان مرحله ای از فرآیند انتخابی تیم ملی در بخش برون مرزی محسوب می شد و این مسابقات بعنوان یک تورنمنت بین المللی برای محک کشتی گیرانی که از دل چرخه انتخابی بیرون آمده بودند محسوب می شد و طبق وعده ای که داده بودیم به غیر از 7 نفر مدال دار که شامل 6 مدال دار رقابت های دنیای و دارنده مدال طلای امیدهای دنیا بود، به همه فرنگی کاران ایران این فرصت را دادیم که در سه مسابقه قهرمانی کشور در زاهدان، انتخابی جام تختی و رقابت های بین المللی جام تختی خود را مطرح نمایند. کار اصلی ما برای تکمیل این فرآیند، از این به بعد با حضور این کشتی گیران و 7 مدال آور دنیای و المپیک در تورنمنت بین المللی و اردوهای آماده سازی شروع می گردد.

او با بیان اینکه اجرای فرآیند (چرخه) انتخابی گاهی اوقات نیز به ضرر تیم ملی تمام می گردد گفت:

کشتی گیران جوان و یا بی تجربه ای که در فرآیند پیروز عمل کردند و سابقه حضور در تورنمنت های بین المللی را ندارند، به یکباره نمی توان به مسابقاتی همانند قهرمانی آسیا اعزام کرد. البته درست است که قهرمانی آسیا سطح بالایی نسبت به دنیای و المپیک ندارد اما برای آنان شاید در حد این مسابقات باشد و فضای این رقابت ها باعث می گردد تا عملکرد خوبی از خود نشان ندهند. بعنوان مثال عارف حبیب اللهی و چند کشتی گیر دیگر احتیاج داشتند که به یک تورنمنت بین المللی اعزام شوند تا با محیط مسابقات خارجی در سطح بزرگسالان آشنا شوند و سپس در مسابقاتی همانند قهرمانی آسیا حضور پیدا نمایند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی توضیح داد:

به هر حال موجودیت کشتی فرنگی ایران کشتی گیران برتر سه رقابت داخلی قهرمانی کشور، انتخابی جام تختی و جام تختی و 7 مدال آور معاف از این مسابقات بودند و 146 روز سخت را پیش رو داریم که از بین این نفرات 3 تیم را برای اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی، دنیای صربستان و بازی های آسیایی آماده کنیم که 2 رقابت با حضور 10 کشتی گیر و یک رقابت با 6 کشتی گیر برگزار می گردد و باید در اوزان غیر المپیکی 2 تیم و در اوزان المپیکی 3 تیم داشته باشیم.

بنا اضافه نمود:

پس از المپیک نیز، دنیای باید در اولویت باشد، چرا که ارزش مدال دنیای برای یک کشتی گیر بسیار مهمتر از بازی های آسیایی است. بعنوان مثال حسن یزدانی که 7 مدال خوشرنگ دنیای و المپیک را دارد، در پی کسب هشتمین مدال خود در رقابت های دنیای است تا به اولین کشتی گیری در تاریخ کشتی ایران باشد که 8 مدال در المپیک و دنیای کسب نموده و مطمئنم که یزدانی در پی رسیدن به اهداف بزرگتر نیز است، چرا که عمر قهرمانی کوتاه است و باید از تمام فرصت ها نهایت استفاده را برد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد:

البته به همراه پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جلسه ای را با رییس کمیته ملی المپیک برگزار کردیم و می دانیم که روی کشتی بعنوان مدال آورترین ورزش ایران در بازی های آسیایی حساب باز نموده اند و ما نیز برای خوشحالی مردم کشورمان و کسب افتخار برای ایران عزیز کم نخواهیم گذاشت اما اینکه چه تیمی به دنیای و چه تیمی به بازی های آسیایی اعزام گردد به فدراسیون کشتی و تعامل آن با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مربوط می گردد و ما نیز تابع تصمیم فدراسیون کشتی هستیم.

بنا در خصوص نزدیکی مسابقات دنیای و بازی های آسیایی گفت:

یکی دیگر از مسائل ما نزدیکی این مسابقه به هم است که مجبوریم نهایت دقت را در برنامه ریزی خود داشته باشیم. چرا که تجربه نشان داده بعضی کشتی گیران مطرح به خاطر کسب مدال به بازی های آسیایی اعزام شدند، اما نه تنها دستشان به مدال نرسیده بلکه دچار مصدومیت هم شده و یا به خاطر شکست از نظر روحی و روانی آسیب دیدند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خاتمه اظهار داشت:

سال فنی فشرده و سختی را پیش رو داریم و به جهت آمادگی کشتی گیران و مهیا کردن 3 تیم احتیاجمند تدارکات کامل چه از لحاظ برگزاری اردوهای منظم و چه از لحاظ اعزام های مختلف به تورنمنت های بین المللی هستیم که امیدوارم حمایت لازم از کشتی چه مادی و چه معنوی هرچه زودتر انجام گردد، البته ما هم وظیفه داریم که تمام کوشش خود را برای پیروزیت کشتی کشور انجام دهیم. نفرات منتخب خود را در خاتمه فرآیند (چرخه) انتخابی تیم ملی به فدراسیون اعلام خواهیم کرد و در نهایت با توجه به اولویت فدراسیون، ترکیب تیم های اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی، دنیای صربستان و بازی های آسیایی را اعلام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بنا: مدال جهانی ارزشمندتر است، ترکیب تیم ملی براساس چرخه انتخابی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنا: مدال جهانی ارزشمندتر است، ترکیب تیم ملی براساس چرخه انتخابی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید