ستاره نارنجی زیر برج ایفل؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، پاری سن ژرمن با ارائه یک پیشنهاد جذاب قصد دارد تا ماتیس دی لیخت را به پاریس بکشاند.

ستاره نارنجی زیر برج ایفل؟

ایران ورزشی - پرتغال و هلند امشب نخستین فینال لیگ ملت های اروپا برگزار می کنند نبردی که در دل آن تمامی چشم ها اگرچه به کریس رونالدو کاپیتان درخشان پرتغابل دوخته شده، اما در پس سایه بلند رونالدو، یک ستاره نوظهر در ترکیب هلند نیز زیر ذره بین قرار گرفته است. ماتیاس دی لیخت مدافع جوان لاله های نارنجی ستاره در تیررس فینال و فوتبال اروپاست. ستاره ای که با درخشش حیرت انگیز در ترکیب آژاکس پیروز شد نما خود را سر زبان ها بیندازد و حتی از هم تیمی و زوج درخشان خود در ترکیب تیم ملی هلند یعنی ویرجیل فن دایک نیز جلوتر رفته و بدل به خواستنی ترین ستاره فصل جابجایی شده.

قابل پیش بینی بود که بعد از فصل درخشان دی لیخت در آژاکس و نمایش جذاب در لیگ قهرمانان دی لیخت 19 ساله در بورس قرار بگیرد. بارسا اولین و جدی ترین مشتری او محسوب می شود اگرچه منچستریونایتد نیز در یک پیشنهاد بلندپروازانه به دی لیخت نظر دارد اما بعید به نظر می رسد که دی لیخت از وسوسه حضور در بارسا گذشته و به منچستر برود. در این میان اما حالا سر و کله یک مشتری پولدار و هیجان انگیز دیگر نیز پیدا شد؛ پاری سن ژرمن نیز وارد بازی شده و مدافع هلندی را می خواهد و این معادله تابستان را پیچیده تر خواهد کرد.

دی لیخت، هدیه لئوناردو به PSG

پاری سن ژرمن به لطف تلاشهای لئوناردو، مدیر ورزشی سابقش که قصد پیوستن دوباره به باشگاه را دارد به یکی از مقاصد احتمالی ماتیس دی لیخت تبدیل شده است. شبکه ESPN در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع نزدیک به باشگاه پاری سن ژرمن مدعی شد به دلیل تلاشهای لئوناردو، مدیر ورزشی سابق این باشگاه که به زودی دوباره به پاری سن ژرمن ملحق خواهد شد، PSG به یکی از گزینه های اصلی جذب ماتیس دی لیخت کاپیتان آژاکس و پدیده هلندی این فصل فوتبال اروپا تبدیل شده است. پاری سن ژرمن که فصل گذشته را ناکام به پایان رساند و تنها به کسب قهرمانی لیگ فرانسه قناعت کرد قصد دارد برای ایجاد تحولی اساسی در باشگاه و بازگشت به روزهای تلاشهای بلندپروازانه گذشته، لئوناردو، مدیر ورزشی سابق PSG که بعد از انتقال مالکیت باشگاه به قطری ها سهم مهمی در ساخته و پرداخته کردن یک تیم بزرگ داشت را به پاریس برگرداند. شبکه ESPN به نقل از منابع خود که از آنها به عنوان منابع نزدیک به پاری سن ژرمن یاد می کند مدعی است لئوناردو به زودی به PSG خواهد پیوست و یکی از اولین برنامه های او جذب ماتیس دی لیخت کاپیتان آژاکس است. می گوید لئوناردو در حال حاضر در پاریس حضور دارد و مشغول نهایی کردن قرارداد خود با PSG است. این شبکه به نقل از منابع خود می گوید مدیران PSG اطمینان دارند با وجود تلاشهای گسترده بارسلونا برای جذب مدافع هلندی، دی لیخت در فصل تابستان به پاریس خواهد رفت و پیراهن پاری سن ژرمن را خواهد پوشید.

باشگاه پاری سن ژرمن به ماتیس دی لیخت حقوقی دو برابر آنچه بارسلونا به او وعده داده، پیشنهاد کرده است. پاریسی ها به کاپیتان و مدافع میانی آژاکس رقمی معادل 15 میلیون یورو پیشنهاد داده اند و این در حالیست که رقم پیشنهاد شده از سوی بارسلونا به او بین 7 تا 8 میلیون یورو در سال بوده است.

گفته می شود که آژاکس برای فروش دلیخت 90 میلیون یورو می خواهد، رقمی که پاری سن ژرمن برای پرداخت آن مسئله ای ندارد و با بازگشت لئوناردو به این باشگاه به عنوان مدیرورزشی شانس رخ دادن این جابجایی بیشتر هم شده است، چون لئوناردو با مینو رایولا، مدیر برنامه های دلیخت رابطه خوبی دارد. برنامه PSG پرداخت 80 میلیون یورو به عنوان رقم پایه و 10 میلیون یوروی دیگر به عنوان پاداش است. در همین حال گفته می شود که بارسلونا حاضر نیست برای خرید دلیخت بیشتر از 75 میلیون یورو بپردازد.

دی لیخت: نگفتم دوشنبه!

ماتایس دی لیخت ستاره 19 ساله آژاکس و تیم ملی هلند گفت که دوشنبه تیم بعدی خود را مشخص نخواهد کرد. دی لیخت پس از دیدار نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا بین هلند و انگلیس که با فزونی 3-1 هلند همراه بود، گفت که بعد از فینال بازی ها که یکشنبه برگزار می شود، تیم بعدی خود را اعلام خواهد کرد اما حرفش را پس گرفت. او گفت: نگفتم دوشنبه تیم بعدی ام مشخص می شود؛ بلکه پس از بازی فینال، زمان کافی برای فکر کردن خواهم داشت و سعی می کنم بهترین تصمیم برای آینده را بگیرم. این تصمیمی نیست که با عجله گرفته شود.

در مورد دی لیخت اما مشکل بزرگ، راضی کردن مدیر برنامه های اوست. مینو رایولا علاوه بر رقم انتقال بالا، کمیسیون خارج از عرفی را هم درخواست کرده و بارسا اعلام کرده است که حاضر به پرداخت ارقام بالا برای انتقال دی لیخت نیست. رایولا برای دی لیخت، طلب 75 میلیون یورو کرده است و پی اس جی مسئله ای با پرداخت این مبلغ ندارد اما بارسا روی 70 میلیون یورو اصرار دارد. در نهایت باید دید انتخاب خود بازیکن کدام تیم خواهد بود.

البته با وجود این ادعاها باید به این واقعیت اشاره کرد که قبل از پیوستن هم تیمی دی لیخت در آژاکس، فرانکی دی یونگ به بارسلونا هم مقامات پاری سن ژرمن مدعی بودند که نسبت به جذب او اطمینان دارند اما در نهایت دی یونگ از بارسا سر در آورد. حالا باید دید آیا سرنوشت مشابهی در انتظار دی لیخت است یا لئوناردو واقعا خواهد توانست او را پاریسی کند؟

12

منبع: ایران ورزشی

به "ستاره نارنجی زیر برج ایفل؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره نارنجی زیر برج ایفل؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید