نشست آنالیز راهکارهای حمایت از توسعه صنایع دستی و آنالیز گردشگری صنایع دستی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، نشست آنالیز راهکارهای حمایت از توسعه صنایع دستی و آنالیز گردشگری صنایع دستی برگزار گردید.

نشست آنالیز راهکارهای حمایت از توسعه صنایع دستی و آنالیز گردشگری صنایع دستی برگزار گردید

سید حسین علوی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی در این نشست طی سخنانی گفت: حوزه صنایع دستی بیماری هایی دارد و همه باید دست به دست هم دهیم تا این بیماری ها را درمان کنیم.

او اظهار کرد: معاون صنایع دستی بتازگی تغییر نموده و خانم جلالی به جای خانم محمودیان مسئولیت این معاونت را برعهده گرفته است. خانم جلالی فردی فرهنگ شناس است و سالهاست با هنرمندان صنایع دستی مرتبط بوده و خودش فراوری کننده صنایع دستی است و قطعا تغییرات مدیریتی با تغییرات کاربردی همراه خواهد بود.

او افزود: ضمن تشکر از مدیریت های قبلی در معاونت صنایع دستی، مطالبات برحقی در این حوزه وجود دارد که البته این مطالبات حداقلی است و امیدوارم بتوانیم این مطالبات را برآورده کنیم و به مسائل فعالان حوزه صنایع دستی رسیدگی کنیم.

علوی خطاب به فعالان صنایع دستی گفت: اینجا خانه شما است و بازهم باید شاهد برگزاری چنین جلساتی باشیم قرار باید بر این باشد که به عنوان بازوی مشورتی صنایع دستی از شما در اجرای کارها یاری بگیریم بنابراین این جلسات نباید تشریفاتی باشد و همه باید یاری کنیم تا بیماری های حوزه صنایع دستی درمان گردد. یکی از مهمترین بیماری های حوزه صنایع دستی بیمه هنرمندان است که باید برای علاج آن اقدام کرد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی بعلاوه اظهار کرد: کمبود مواد اولیه، وجود دلال ها در فروش مواد اولیه، مشکل در فروش و صادرات صنایع دستی، کاربردی سازی و ... از دیگر مسائلی است که در حوزه صنایع دستی باید به آنها توجه کرد.

او در ادامه به سیاست های حمایتی از هنرمندان صنایع دستی اشاره نمود و گفت: یکی از برنامه های وزارتخانه برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی به صورت حمایتی است. هنرمندان صنایع دستی برای شرکت در نمایشگاه نباید دغدغه ای داشته باشند.

علوی به استفاده از بناهای تاریخی برای عرضه و فروش صنایع دستی اشاره نمود و ادامه داد: حتما این اتفاق خواهد افتاد و در این باره برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

تفاوت صنایع دستی ایران با کشورهای دیگر هویت آن است

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز در این نشست در سخنانی گفت: تفاوت صنایع دستی ایران با سایر کشورهای جهان هویت صنایع دستی ما است. نقوش زیبایی که در صنایع دستی وجود دارد و شیوه فراوری آنها برای تمام مردم جهان و گردشگران مجذوب کننده است.

او افزود: در شکل گیری صنایع دستی انسانها نقش دارند و همین انسانها که در فراوری صنایع دستی فعال هستند، خود جاذبه ای برای گردشگران بحساب می آیند و گردشگران از تماشا شیوه شکل گیری و ساخت صنایع دستی لذت می برند.

فاطمی بعلاوه اظهار کرد: پیشنهاد من این است که در قالب یک میز مشترک فعالان حوزه صنایع دستی و فعالان حوزه گردشگری با هم هم افزایی داشته باشند تا شاهد نتایج مطلوب در این دو حوزه باشیم.

در این نشست نیز تعدادی از فعالان، هنرمندان و ذی ربطان صنایع دستی به بیان نظرها و پیشنهادهای خود پرداختند.

منبع: همگردی

به "نشست آنالیز راهکارهای حمایت از توسعه صنایع دستی و آنالیز گردشگری صنایع دستی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست آنالیز راهکارهای حمایت از توسعه صنایع دستی و آنالیز گردشگری صنایع دستی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید