کوشش برای میزبانی از گردشگران جام جهانی در ایران

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، دومین نشست کارگروه گردشگری جام جهانی 2022 قطر، امروز برگزار گردید.

کوشش برای میزبانی از گردشگران جام جهانی در ایران

جذب تماشاگر و معرفی ایران، دو استراتژی مهم

لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه توریست خارجی اظهار کرد: دو هدف مهم برای میزبانی باید در نظر گرفته گردد. با توجه به ظرفیت های خوب کشورمان، اولین نکته استراتژی جذب تماشاگر است. دومین مسئله که متولی آن وزارت میراث فرهنگی و توریستی است، معرفی ایرانی است که لازم است از همین امروز و قبل از جام جهانی تبلیغات مورد احتیاج و فراوری محتوا صورت گیرد. جذب تماشاگران و تیم ها دو استراتژی جداگانه است که لازم است به موازات یکدیگر پیش رود.

وی ادامه داد: ما هفت مقصد اصفهان، تهران، شیراز، کرمان، یزد و دو منطقه جزیزه کیش را برای میزبانی در نظر گرفتیم.

عزیزالله فرضی پور، مدیر عامل موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش، در این نشست گفت: منطقه آزاد کیش از نظر توریستی، ورزشی و ایرلاین ها آمادگی کافی را برای پذیرش ورزشکاران دارد. لازم است در حد مقدورات پرواز هایی از کیش به قطر پیش بینی گردد. در ابتدا باید دید انتظارات کشور قطر از ما چیست.

فرضی پور بیان نمود: با توجه تشابه شرایط آب و هوایی کیش با کشور قطر و هم چنین بدون ویزا بودن آن، مقصد مهمی برای توریستان به تعداد می رود. اعلام آمادگی در بخش خصوصی در کیش جهت سرمایه گذاری اجرا شده است و سرمایه گذاران در کیش مطالبه گر هستند. بعلاوه، کیش پایلوت دریایی کشور است و در بحث ورزشی امکانات فراوانی دارد.

وی بیان نمود: علاوه بر این، کیش در بحث غواصی پایلوت بوده و سیستم های غواصی کیش موجب شده که میزبان دوره های اموزشی غواصی هم باشیم. پیشنهاد این است که در ابتدا از وزیر ورزش و جوانان کشور قطر، دعوت به عمل آید. با توجه به برند شدن منطقه آزاد کیش، می توانیم میزبان بعضی از توریستان جام جهانی 2022 قطر باشیم. خدمات کیش در حال حاضر، منطقه آزاد کیش از نظر امکانات توریستی، نسبت به قطر، عمان و امارات، بالاتر و نسبت به ترکیه در درجه پایین تری قرار گرفته است.

ناصر خرمالی، کارشناس حوزه سلامت و ورزش شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه مالی اظهار کرد: در نظر است در شرایط کرونایی، بیشترین نفع را برای صنعت توریستی کشور داشته باشیم. می توان به جز منطقه ها آزاد کیش و قشم، منطقه ها آزاد اروند و چابهار هم به این فهرست افزود.

زینب ممانی، کارشناس توریستی شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه مالی اظهار کرد: اگر بحث شناساندن ایران در جام جهانی است، اروند و چابهار احتیاجمند این معرفی است. زیرا منطقه ها آزاد کیش و قشم، برای توریستان شناخته شده می باشد.

محمدصادق کبیری نماینده دفتر امور هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: در خصوص بحث تعداد پروازها، در هفته 36 پرواز به قطر داریم که این پرواز ها از تهران، مشهد، اصفهان و شیراز به مقصد اصفهان صورت می گیرد.

شیرازی، کارشناس حوزه وزارت و امور بین الملل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی اظهار کرد: دو نکته اساسی در حوزه امور بین الملل وجود دارد. مورد اول ارائه برنامه خوب برای سفیر قطر، است. مورد دوم بحث فصای تبلیغاتی در کشور قطر هست که در حال پیگیری آن هستیم. به اسم کارشناس امور بین الملل باید بگویم که احتیاج است که نمایشگاه موقت در حوزه صنایع دستی برای توریستان برپا گردد.

رامین زارع، رییس اداره همکاری های فرهنگی ورزشی وزارت امور خارجه، اظهار کرد: دو نکته مهم بازبینی صدور تعرفه ها و افزایش سرعت خدمات رسانی در ویزا است. بحث ملاقات با وزیر ورزش قطر در برنامه است. بحث دعوت از ایشان و سفر ایشان هم در دستور کار قرار گرفته است. بعلاوه مسئله طوفان فضای مجازی به وسیله شبکه های اجتماعی موضوع مهمی است. اگر بتوانیم از یک ماه قبل از جام جهانی، قابلیت ها و ظرفیت های ایران را معرفی کنیم، توریستان بیشتری مهمان ما خواهند بود.

وی ادامه داد: عرصه فروش و نمایش صنایع دستی باید جایگزین اهدا صنایع دستی گردد، که از این طریق ارزآوری کشور تامین گردد. البته این جدا از بحث مهمان نوازی ایرانیان است. گفتنی است اگر بتوان در شبکه های تلویزیونی قطر، یک فیلم کوتاه یک دقیقه ای پخش گردد تا ایران را به توریستان معرفی کند، قطعا رشد فزاینده ای در ورود توریستان به ایران خواهد داشت.

شهرام عظیمی نماینده معاونت دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان بیان نمود: در جهان جام جهانی یک مگاایونت است. بعلاوه میزبانی کشور قطر برای اولین بار در خاورمیانه موضوع مهمی است. لازم است از ظرفیت کیش برای تمرین تیم ها قبل از ورود به جام جهانی در قطر استفاده گردد.

نادره تاجپور نماینده سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: بحث اموزش صنایع دستی جذابیت فراوانی برای توریستان دارد. بعلاوه توریستی سلامت، جذابیت های خود را دارد.

باشگاه وبلاگ ارم گفتگو

منبع: گردشبان

به "کوشش برای میزبانی از گردشگران جام جهانی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای میزبانی از گردشگران جام جهانی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید