سریعترین خودروهای سال 2021 در جهان کدامند؟

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، آیا سریعترین خودروهای سال 2021 را می شناسید؟ وقتی صحبت از سریعترین خودروهای جهان می کنیم، باید به سراغ سوپر اسپرت های جهانی خودرو برویم؛ خودروهایی که بیشتر برای مسابقات طراحی می شود و تمرکز طراحان بر قدرت موتور و شتاب است تا امکانات و تجهیزات آنها.

سریعترین خودروهای سال 2021 در جهان کدامند؟

بدنه آیرودینامیک این خودروها به سرعت بیشتر و شتاب آنها کمک می کند. هر سال در جهانی خودرو فهرستی از ترین ها ارائه می شود که پرسرعت ترین خودروها هم در میان آنها است. این ابر خودروها قدرت های افسانه ای و سرعت های عجیبی دارد.

7 مورد از سریعترین خودروهای سال 2021

همیشه در میان خودروهای سریع جهان بیشتر نام کننده های بوگاتی و کونیگزگ دیده می شود، اما امسال نام های خاص دیگری را هم می بینیم. در این مطلب به بررسی سریعترین خودروهای جهان در سال 2021 خواهیم پرداخت. آماده باشید و چشمانتان را خوب باز کنید. این خودروها در یک چشم بر هم زدن از مقابل چشمان شما غیب خواهند شد!

1. دویل سیکستین (Devel Sixteen)

دویل یک کمپانی اماراتی است که ابرخودروهای خاص طراحی و تولید می کند. دویل سیکستین که اولین بار در سال 2013 در نمایشگاه خودروی امارات رونمایی شد، طراحی خاص و منحصربه فردی دارد. کمپانی دویل برای ساخت این خودرو از یک کمپانی آمریکایی و یک کمپانی ایتالیایی کمک گرفته است تا محصولی متفاوت تولید کند و البته در این هدف پیروز هم بوده است.

موتور 16 سیلندر 12.3 لیتری این خودرو 5007 اسب بخار نیرو تولید می کند. عددی عجیب که تابه حال اصلاً در هیچ خودرویی ندیده ایم، اما نکته جالب این خودرو هنوز مانده است.

نمای داخلی دویل سیکستین

نمای جانبی از سمت راست دویل سیکستین

نمای پشت دویل سیکستین

دویل سیکستین از نمای روبه رو

قبلی 1 از 4 بعدی

این سوپر اسپرت افسانه ای تنها در 2 ثانیه صفر تا 100 کیلومتر را طی می کند و یکی از سریعترین خودروهای سال 2021 به حساب می آید. حداکثر سرعت این خودرو 498 کیلومتر بر ساعت است.

2. اس اس سی تواتارا (SSC Tuatara)

این خودرو محصول شرکت اس اس سی نورث آمریکا است که توانست یک رکورد جالب در زمینه سرعت بزند. این سوپر اسپرت آمریکایی طراحی جالب و خاصی دارد. این خودرو بیشتر مناسب مسابقات اتومبیل رانی است تا گردش در خیابان ها. ازاین خودرو تقریباً 100 دستگاه تولید شده است.

نمای داخلی اس اس سی تواتارا

نمای جانبی از سمت چپ اس اس سی تواتارا

نمای پشت اس اس سی تواتارا

اس اس سی تواتارا از نمای روبه رو

قبلی 1 از 4 بعدی

موتور 5.9 لیتری 8 سیلندر این خودرو توان تولید قدرت 1750 اسب بخار را دارد. تواتارا در مدت زمان 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعتی که این خودرو تجربه می کند، 530 کیلومتر بر ساعت است. پس عجیب نیست که در فهرست سریع ترین خودروهای جهان در سال 2021 قرار گیرد.

3. کونیگزگ جسکو (Koenigsegg Jesko Absolut)

خودروی بعدی در فهرست پرسرعت ترین خودروهای سال 2021، ابر خودروی نو شرکت سوئدی کونیگزگ با نام جسکو ابسولوت که با طراحی و مشخصات خاصی که دارد، چشم ها را خیره کرده است. طراحی این خودرو به خصوص از نمای جانبی شبیه به هواپیمای جت است.

این خودرو پیشرانه ای 5 لیتری 8 سیلندر دارد که 1600 اسب بخار نیرو تولید می کند و با گیربکس 9 دنده هوشمند به چرخ های عقب خودرو منتقل می کند. رسیدن به حداکثر سرعت 531 کیلومتر بر ساعت، نشان دهنده قدرت پیشرانه این خودرو است.

نمای داخلی کونیگزگ جسکو

نمای جانبی از جلو سمت راست کونیگزگ جسکوکونیگزگ جسکو

نمای جانبی کونیگزگ جسکو

نمای پشت کونیگزگ جسکو

کونیگزگ جسکو از نمای روبه رو

قبلی 1 از 5 بعدی

طراحی آیرودینامیک و خاص این خودرو در رسیدن به این سرعت بی تأثیر نیست و از همین رو، جز ء خودروهای سریع سال 2021 به شمار میرود. از این خودرو تنها 125 نسخه تولید شده که به خاص بودن آن افزوده است. به هر حال در جهان تعداد آدم هایی که 3 میلیون دلار برای خرید یک سوپر اسپرت هزینه کنند، نباید بیشتر از این تعداد هم باشد!

4. بوگاتی بولاید (Bugatti Bolide)

امکان ندارد که فهرستی از خودروهای سریع سال 2021 در جهان تهیه شود و نام بوگاتی در آن نباشد. این کمپانی فرانسوی به ساخت ابر خودروهای جهان معروفیت دارد. این خودروی نو با طراحی خاص و مجذوب کنندهش، این بار کمی متفاوت تر از مدل های قبلی ساخته شده است. کم کردن وزن این خودرو باعث شده است که بوگاتی بولاید در مانورهای جاده های پیچ در پیچ پیروز تر از قبل باشد.

نمای جانبی از سمت چپ بوگاتی بولاید

نمای داخلی بوگاتی بولاید

نمای پشت بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید از نمای روبه رو

قبلی 1 از 4 بعدی

این ابر خودروی بوگاتی پیشرانه ای 16 سیلندر 8 لیتری دارد. این پیشرانه قدرت 1825 اسب بخار و گشتاور 1850 نیوتن متر تولید می کند.

این خودرو در مدت زمان 2.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعتی که با این مدل بوگاتی می توان تجربه کرد، 500 کیلومتر بر ساعت است! بوگاتی معمولاً المان های لوکس را در خودروهای خود به کار می گیرد، اما در این خودرو این آیتم های لوکس به حداقل رسیده است.

5. هنسى ونوم (F5 - Hennessey Venom F5)

هنسی یک شرکت آمریکایی است که به تیونینگ کردن ابرخودروهای جهان معروفیت دارد. هنسی خودروهای خاص خود را هم تولید کرده است که در میان پرسرعت ترین خودروهای سال 2021 واقع شده است.

ونوم طراحی خاص، زیبا و بدنه فیبر کربن دارد. بدنه و کابین این خودرو با الهام از هواپیماهای شکاری طراحی شده است. شرکت آمریکایی فناوری های خاص و امکانات متفاوتی را برای این خودرو در نظر گرفته است تا خودرویی کم نظیر تولید کند.

نمای داخلی هنسى ونوم

نمای داخلی هنسى ونوم

نمای پشت از سمت راست هنسى ونوم

نمای پشت هنسى ونوم

هنسى ونوم از نمای روبه رو

قبلی 1 از 5 بعدی

این ابر خودروی آمریکایی پیشرانه ای 8 سیلندر 6.6 لیتری دارد که قدرت 1817 اسب بخار و گشتاور 1617 نیوتن متر را تولید می کند.

این خودرو در کمتر از 2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و در میان سریعترین خودروهای سال 2021 واقع شده است. حداکثر سرعتی که این خودرو تجربه می کند، 484 کیلومتر بر ساعت است.

از این خودرو تنها 24 عدد در جهان ساخته شده است که در کلکسیون افراد مشهور جهانی خودرو و ثروتمندان واقع شده است.

6. بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 + (Bugatti Chiron Super Sport 300+)

از این خودروی بوگاتی فقط 30 نمونه تولید شده است؛ خودرویی خاص و متفاوت از کمپانی ابر خودروساز بوگاتی. بوگاتی مدتی است که اعلام کرده است که دیگر علاقه ای برای شرکت در مسابقات سریعترین خودروها ندارد. گویا سیاست این کمپانی به سمت و سویی دیگر رفته است.

نمای داخلی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 +

نمای داخلی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 +

نمای جانبی از سمت چپ بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 +

نمای پشت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 +

نمای روبه رو بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 +

قبلی 1 از 5 بعدی

سوپر اسپرت 300 پلاس یکی از از آخرین خودروهای سرعتی این کمپانی است. این کمپانی فرانسوی با اندکی تغییرات در مشخصات آیرودینامیک نسخه قبلی این خودرو، پلاس 300 را با قابلیت فنی متفاوتی عرضه کرد که بتواند در میان سریع ترین خودروهای سال 2021 جای بگیرد.

بر روی پیشرانه W16 این خودرو 4 توربوشارژر واقع شده است تا سرعتی خارق العاده به این بوگاتی شیرون بدهد. 1500 اسب بخار قدرت، خروجی این پیشرانه است که با یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چهارچرخ خودرو منتقل می شود.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت در مدت زمان 2.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت اولیه 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. حداکثر سرعت این خودرو 483 کیلومتر بر ساعت است.

7. کونیگزگ جمرا (Koeingsegg Gemera)

در میان خودروهای سریع 2021 خودرویی متفاوت از کمپانی کونیگزگ دیده می شود. این ابر خودروی سوئدی یکی از مجذوب کننده ترین خودروهای کمپانی کونیگزگ است که طراحی کاملاً منحصر به فردی دارد. کونیگزگ جمرا اولین ابر خودروی جهانست که با 4 جایگاه ارائه شده است؛ خودروهای سوپر اسپرت را معمولاً با 2 جایگاه دیده ایم. اکنون قرار است خانوادگی پرواز را تجربه کنیم!

پیشرانه 2 لیتری و 3 سیلندر این خودرو 1700 اسب بخار نیرو و 3500 نیوتن متر گشتاور دارد. 2 موتور برقی برای هر کدام از چرخ های عقب و یک موتور برقی برای میل لنگ پیشرانه بنزینی در کنار پیشرانه بنزینی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. جمرا نه تنها در طراحی یک شاهکار واقعی است، بلکه در مشخصات فنی هم یک استثنا در صنعت خودروسازی جهانست که قطعاً بعدها در مورد آن بیشتر خواهیم شنید.

نمای داخلی کونیگزگ جمرا

نمای داخلی کونیگزگ جمرا

نمای داخلی کونیگزگ جمرا

نمای جانبی از سمت چپ کونیگزگ جمرا

نمای جانبی از سمت راست کونیگزگ جمرا

نمای پشتی کونیگزگ جمرا

کونیگزگ جمرا از نمای روبه رو

قبلی 1 از 7 بعدی

این خودرو در مدت زمان 1.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و جزو سریعترین خودروهای سال 2021 به شمار میرود. حداکثر سرعت کونیگزگ جمرا 400 کیلومتر بر ساعت است که در حالت تمام برقی به 300 کیلومتر بر ساعت می رسد.

جمع بندی سریعترین خودروهای سال 2021

قطعاً این روزها که بهترین خودروسازی های جهان با تمام قدرت در حال ارائه محصولی نو و باکیفیت هستند تا بازار فروش این خودروهای لوکس را از آن خود کنند، سریعترین خودروهای سال 2021 فهرست طولانی تری دارد. بااین حال ما فعلاً به همین 7 مورد اکتفا کردیم.

سرعت برای جوانان امروزی، گزینه ای بسیار مهم در انتخاب خودروی مورد علاقه شان است. تجربه سرعتی بی سابقه و هیجانی لذت بخش از آدرنالنی که در رگ ها جاری می شود، هر خودروبازی را به سمت خود می کشد. اما ای کاش در ایران هم می توانستیم شاهد این ابرسرعت های جهان باشیم. به امید آن روز … !

نظر شما در مورد این فهرست سریعترین خودروهای سال 2021 چیست؟ جای کدام خودروها در این بین خالی است؟ خوشحال می شویم دانسته های خود را در قسمت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "سریعترین خودروهای سال 2021 در جهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریعترین خودروهای سال 2021 در جهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید