هزارمین شماره هفته نامه دوچرخه منتشر شد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، هزارمین شماره هفته نامه دوچرخه منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

هزارمین شماره هفته نامه دوچرخه منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ ارم گفتگو، رمان رژه اشباح نوشته کاترین تَنکوئری به تازگی با ترجمه فرانک معنوی امین توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب یکی از عناوین مجموعه رمان های راحت خوان است که این ناشر چاپ می نماید.

برای برقراری ارتباط بهتر با رمان راحت خوان، باید آن را راس سوم مثلثی دانست که دو ضلع دیگرش، آنیمه (انیمیشن ژاپنی) و مانگا (کمیک ژاپنی) هستند. رمان های راحت خوان، می توانند هر ژانر و مضمونی داشته باشند و ممکن است مناسب مخاطبان کودک یا بزرگسال باشند. ولی به هرحال نوعی فلسفه و مساله اخلاقی در آن ها وجود دارد و البته خواندنشان برای مخاطب راحت است.

تا به حال مجموعه کتاب های دیگری ، سائو، هنر شمشیرزنی آنلاین و بیداری در قالب 4 جلد، 4 جلد و 6 جلد در مجموعه رمان های راحت خوان، چاپ شده اند. دو رمان تک جلدی دفترچه مرگ و دیو و پسرک هم دیگر آثاری هستند که در قالب این مجموعه چاپ شده اند.

کتاب دیگری نوشته یوکیتو آیاتسوجی، درباره اتفاقاتی هستند که 26 سال پس از مرگ دانش آموز با استعدادی به نام میساکی رخ می دهند. میساکی دختری محبوب بوده که در مدرسه هدایت یومی یاما تحصیل می نموده است.

در کتاب سائو، هنر شمشیرزنی آنلاین نوشته رکی کاواهارا هم کلیت داستان به این ترتیب بود که یک بازی به نام شمشیرزنی آنلاین یا بازی مرگ وجود داشت که بازیکنانش را به درون جهان مجازی می کشاند و آن ها را زندانی می کرد که بازیکنانی که در واقعیت مجازی کشته می شدند، در جهان واقعی هم جانشان را از دست می دادند.

در مجموعه بیداری هم، داستان درباره دختری به نام کارا هارپر است که با پدرش به ژاپن مهاجرت نموده تا پس از مرگ مادرش، یک زندگی جدید را آغاز کند. زندگی جدید کارا و پدرش سخت است، به ویژه که همه شیاطین ژاپنی کوشش دارند شکارش نمایند...

رمان دیو و پسرک درباره یک دیو و یک پسر نوجوان است. پسر، یتیمی است که جایی برای رفتن ندارد و دیو هم جنگجویی است که دلیلی برای جنگیدن ندارد. این دو شخصیت در نقطه ای به هم می رسند و با همدیگر برای تغییر جهان قدم برمی دارند...

دفترچه مرگ هم دربرگیرنده یک رمان پلیسی برای نوجوانان و درباره یک قاتل در لس آنجلس است. در ابتدای داستان این رمان، قتل های هولناکی در لس آنجلس اتفاق افتاده اند و قاتل سرنخ هایی در صحنه قتل به جای گذاشته است. کشف رمز این قتل ها از عهده پلیس خارج است. شاید وقتش شده باشد آدمی به هوشمندی قاتل وارد صحنه گردد؛ کسی مانند L کارآگاه مشهور با قدرت های ورای بشر...

اما در کتاب جدید مجموعه رمان راحت خوان که رژه اشباح نام دارد، قصه درباره نوجوانی به نام ساکی یاماموتو است که مجبور شده برای تعطیلات به خانه مادربزرگش برود. او باید برای شرکت در مراسم و برنامه های سنتی خسته نماینده هم خود را آماده کند. بنابراین برای خانه مادربزرگ و همه مراسم های سنتی خود را آماده نموده اما توقع گیر افتادن در نفرین اشباح را ندارد.

در ادامه داستان، ساکی مجبور می گردد از 3 شبح محافظ یاری بگیرد تا نفرین باستانی را بشکند و اگر این کار را نکند تا ابد در جهان اشباح اسیر می گردد.

رژه اشباح در 23 فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این رمان می خوانیم:

در نمایش اوبانِ شب گذشته، ساکی نگران مادربزرگ بود، ولی او حالا روحیه اش خوب به نظر می رسید. وقتی ساکی جعبه کفشی پر از نامه ها و عکس های قدیمی را که پشت دسته ای لوازم ورزشی پنهان شده بود پیدا کرد، صورت مادربزرگ گل انداخت. او تعدادی از نامه های قدیمی را که پدربزرگ وقتی جوان بودند برایش نوشته بود، به ساکی نشان داد.

ساکی چایش را نوشید. شما چروک نیستین مادربزرگ. شما… باتجربه ای. چای مالت طعمی زمینی و لطیف داشت و انرژی اش را تجدید کرد.

مادربزرگ خندید و جرعه ای از چای خودش نوشید. درست می گی. ممکن بود خیلی بدتر از این باشه. می گن هوای کوهستان برای خون خوبه. نظر تو چیه؟

خب، هواش که قطعاً خون رو به جریان می اندازه.

ساکی باقی چایش را هم سر کشید و فنجان را کنار پایش روی زمین گذاشت. با تمام اتفاقاتی که افتاده بود، به کلی فراموش نموده بود کیسه تیله را به مادربزرگ نشان بدهد و جواب سوالش را هرگز نگرفته بود. حالا آنها تنها بودند و والدین یا برادرش آنجا نبودند تا حرف هایشان را بشنوند.

ساکی گلویش را صاف کرد.

این کتاب با 392 صفحه، شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 60 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هزارمین شماره هفته نامه دوچرخه منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزارمین شماره هفته نامه دوچرخه منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید