چند توصیه به فرهاد مجیدی در قامت مربیگری

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، فرهاد مجیدی در روز های اخیر به کادر فنی استقلال اضافه و این اتفاق با روند پیشرفت این تیم همراه شد.

چند توصیه به فرهاد مجیدی در قامت مربیگری

به گزارش ، فرهاد مجیدی ازجمله استقلالی هایی محسوب می گردد که در بین هواداران فوتبال از محبوبیت بالایی برخوردار است و این اتفاق می تواند برای استقلال مفید واقع گردد و در آینده به مسائل روحی و روانی تیم و اتحاد و انسجام سکوها یاری کند.

فرهاد مجیدی خصوصیات اخلاقی منحصر به فردی دارد و شاید دایره فرضی حریم شخصی او خیلی با محبوبیتش فاصله دارد و ساده تر اینکه فرهاد مجیدی باید در قامت مربیگری بعضی خصوصیات اخلاقی شخصی اش را به فراموشی بسپارد.

این توصیه ها برای فرهاد مجیدی ضروری است و به نظر می رسد برای قرار دریافت در رده مربیان حرفه ای بعضی از این موارد باید لحاظ گردد.

1- فرهاد مجیدی در زمانی که خودش پا به توپ بود خیلی با رسانه ها میانه خوبی نداشت و در بعضی اوقات و در بازی های استادیوم آزادی سعی می کرد از مصاحبه فرار کند و البته این خصوصیت بد نیست، اما مجیدی برای فرار از مصاحبه گاهی با وبلاگ ارم گفتگو به تندی برخورد می کرد و آن روز ها در قامت یک بازیکن شاید این رفتار پسندیده بود و امروز برای یک مربی که قرار است آموزش بدهد زیبنده نیست و مجیدی باید کمی منعطف تر از قبل با مسائل برخورد کند.

2- فرهاد مجیدی امروز مربی استقلال است و روزی در لباس بازیکن برای حریفان کری می خواند و یا تعصبش را به رخ می کشید، اما در قامت مربیگری مجیدی باید به حریفان احترام بگذارد و کمی حرفه ای تر عمل کند به عنوان مثال او در اولین بازی که روی نیمکت نشست و در سرانجام استقلال با 4 گل پیروزی شد نشان دادن عدد 4 برای یک مربی در حالی که با تیم رقیب در این مورد چالش دارند فقط حساسیت ها را افزایش می دهد و این در توضیح وظایف یک مربی نیست که تنش را به سکو ها منتقل کند.

3- مورد دیگری که فرهاد مجیدی باید به عنوان یک الگو در جامعه مدنظر قرار دهد رفتار اجتماعی و احترام به قانون است. مجیدی بعد از بازی استقلال و فولاد به تهران بازگشت و درراه فرودگاه تا منزل به گفته پلیس هدایت و رانندگی با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت توسط پلیس متوقف شد و این اولین قانون شکنی منجر به جنجال های بعدی شد و توصیه ما به فرهاد مجیدی این است: قانون شکنی در هر مقامی مستوجب توبیخ و برخورد قانونی است و اینکه شما فکر کنید یک مأمور اگر استقلالی باشد حتماً از تخلف شما می گذرد و یا اگر پرسپولیسی باشد بدون قانون شکنی شمارا توبیخ می نماید یک دیدگاه کاملاً اشتباه در خصوص قانون است چراکه هر فردی اجازه دارد در فضای شخصی خود هوادار هر تیمی باشد و انحراف ماجرا از تخلف در سرعت زیاد به بحث هواداری از مربیان پخته و حرفه ای برنمی آید و شما هم نباید از فضای استقلال و پرسپولیس به سود خود بهره ببرید.

4- توصیه چهارم به فرهاد مجیدی در خصوص حرفه مربیگری این است که با نهایت هوش و ذکاوتی که از فرهاد سراغ داریم ضمن گذراندن مدارج مربیگری می تواند تمام داشته های شفر را به یغما ببرد و در این راه بدون حاشیه و بی سروصدا روزی به عنوان یک سر مربی پیروز در فوتبال ایران معرفی گردد و این امر منوط به بی حاشیه بودن، رفتار قانونمند و مردم دار بودن است که رنگ نمی شناسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چند توصیه به فرهاد مجیدی در قامت مربیگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه به فرهاد مجیدی در قامت مربیگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید