180 شی تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی اردبیل تحویل داده شد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 180 شی تاریخی و فرهنگی به اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل برای نگهداری در مخزن آثار و نمایش در موزه های استان اردبیل تحویل داده شد.

180 شی تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی اردبیل تحویل داده شد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، کریم لطفی صبح با اعلام این خبر اضافه نمود: این اشیاء شامل خمره های سفالی، سکه های مفرغی و مسی، سفال های منقوش کتیبه دار، آویزهای تزیینی از جنس استخوان و اشیاء دیگر است.

او تاکید نمود: ابزارآلات استخوانی، کارد مفرغی، سرپیکان سنگی و چکش و میخ های فلزی نیز از جمله دیگر آثار یافت شده در این منطقه باستانی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل توضیح داد: تمامی اشیاء قبل از تحویل به امین اموال، به همت اداره کل میراث فرهنگی استان رسوب زدایی، تثبیت و مرمت نهایی شد.

کریمی با اشاره به کشف آثار از دوره های مختلف تاریخی در این مکان، ادامه داد: قدمت اشیاء مکشوفه از عصر آهن(3500 سال پیش) تا عهد سلجوقی است که از اهمیت تاریخی برخوردار است.

او افزود: 3 اثر شاخص از 10 اثر ارسالی به نمایشگاه چهار دهه کشفیات باستانشناسی که قرار است این ماه در تهران برگزار گردد از منطقه یل سویی کشف شده است.

منبع: میراث آریا

به "180 شی تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی اردبیل تحویل داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "180 شی تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی اردبیل تحویل داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید