5 دلیل برای اینکه دوچرخه سواری را آغاز کنید

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، شفقنا/ دوچرخه سواری ورزش خوبی است و می تواند به همان راحتی که شما انجام می دهید آسان یا سخت باشد. بعلاوه ، اگر نمی توانید بیرون بروید، حتی می توانید بسیاری از مزایای سلامتی مشابه را در یک دوچرخه ثابت در داخل خانه پیدا کنید.

5 دلیل برای اینکه دوچرخه سواری را آغاز کنید

در اینجا پنج مزیت عمده دوچرخه سواری برای سلامتی آورده شده است.

دوچرخه سواری تناسب قلب و عروق را افزایش می دهد

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده توصیه می نماید که عظیمسالان 150 تا 300 دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت متوسط یا 75 تا 150 دقیقه فعالیت بدنی هوازی با شدت زیاد انجام دهند. دوچرخه سواری یکی از راه های ورزش های هوازی است - که به آن کاردیو نیز گفته می گردد - که قلب و ریه های شما را کار می دهد.

به عنوان مثال، یک مطالعه عظیم در سال 2017 مزایای رفت و آمد فعال را آنالیز کرد و دریافت که دوچرخه سواری برای کار با خطر کمتری از بیماری های قلبی عروقی، سرطان و مرگ همراه است. در واقع ، مزایای سلامتی دوچرخه سواری برای کار حتی ممکن است بیشتر از مزایای پیاده روی تا محل کار باشد.

دوچرخه سواری می تواند به شما در کاهش وزن یاری کند

فعالیت هوازی متوسط یا شدید مانند دوچرخه سواری می تواند به شما در کاهش وزن یاری کند. یک آنالیز تحقیقاتی در سال 2019 نشان داد که دوچرخه سواری داخل سالن، همراه با روشهای تغذیه سالم، برای یاری به افراد در کاهش وزن، کاهش فشار خون و بهبود مشخصات چربی توصیه می گردد.

تاثیر ملایم دوچرخه سواری روی مفاصل

دوچرخه سواری یک فعالیت کم تأثیر بر روی مفاصل است - حتی از پیاده روی نیز راحت تر است.

وقتی راه می رویم و وقتی پایمان به زمین برخورد می نماید، با دو تا چهار برابر وزن بدن خود ضربه می زنیم.

دوچرخه سواری تعادل و هماهنگی را بهبود می بخشد

یک مطالعه کوچک در سال 2013 نشان داد که دوچرخه سواری می تواند تعادل را بهبود بخشد و حتی به جلوگیری از سقوط افراد مسن یاری کند. با این حال، این مزایا فقط برای دوچرخه سواری در فضای باز اعمال می گردد، و نه برای دوچرخه سواری ثابت داخل سالن.

وقتی می خواهید دوچرخه را به حالت ایستاده نگه دارید، روی تعادل کار می کنید. به همین دلیل دوچرخه سواری اغلب برای آموزش تعادل و هماهنگی به افراد مبتلا به اختلالات عصبی توصیه می گردد. در حقیقت، یک مطالعه کوچک در سال 2015 نشان داد که دوچرخه سواری ثابت می تواند تعادل را در بیماران سکته مغزی بهبود بخشد.

دوچرخه سواری مزایای سلامت روان را به همراه دارد

به خوبی ثابت شده است که ورزش - مانند دوچرخه سواری - می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد، افسردگی را کاهش دهد و به طور کلی بهزیستی را افزایش دهد.

بعلاوه ، وقتی در فضای باز دوچرخه سواری می کنید، این مزایا را افزایش می دهد. یک آنالیز تحقیقاتی در سال 2013 نشان داد که ورزش در محیط های طبیعی مزایای سلامت روان بیشتر از ورزش های داخلی است.

مهمترین مزیت دوچرخه سواری ممکن است همان احساس آزادی، لذت، بازی، لبخند و خنده دوران کودکی باشد.

منبع: همگردی

به "5 دلیل برای اینکه دوچرخه سواری را آغاز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل برای اینکه دوچرخه سواری را آغاز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید