54 درصد از نمونه های صنایع غذایی خراسان رضوی نشان از کم فروشی دارد

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: بر طبق نتایج آزمون های اداره استاندارد از صنایع غذایی این استان، وزن 54 درصد نمونه ها با مقدار اعلام شده روی بسته همخوانی ندارد که نشان دهنده کم فروشی است.

54 درصد از نمونه های صنایع غذایی خراسان رضوی نشان از کم فروشی دارد

محمد سجادی سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: بر اساس آزمون هایی که در این هفته نتایج آن استخراج شده است وزن کشی از 114 محصول از برند ها و کارخانجات مختلف صنایع غذایی خراسان رضوی نشان داد که وزن 61 محصول معادل 54 درصد آن ها با آنچه اعلام شده انطباق ندارد.

او اضافه کرد: از هر محصول به صورت اتفاقی 50 نمونه اخذ شده است، اگر از این تعداد، کم فروشی در بیش از سه نمونه به شکل محرز باشد و یا کم فروشی در یک نمونه 100 درصد باشد و یا میانگین وزن 50 نمونه کمتر از مقدار اعلامی باشد، کم فروشی در آن محصول اعلام می گردد.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: بدین منظور محصولات کارخانجات مختلف شامل برند های معتبر و معروف و بعلاوه برند های ناآشنا که نتایج کم فروشی در آن ها مشاهده شده، در سطح استان جمع آوری شده است.

سجادی بیان نمود: متاسفانه در فصل بهار نیز همین آزمون اجرا شده بود و نتایج حکایت از تخلف در وزن مواد غذایی بسته بندی به شکل مشهودی وجود داشته است.

وبلاگ ارم گفتگو خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "54 درصد از نمونه های صنایع غذایی خراسان رضوی نشان از کم فروشی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "54 درصد از نمونه های صنایع غذایی خراسان رضوی نشان از کم فروشی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید