جشنواره فیلم بچه ها و نوجوانان مشهد با معرفی فیلم های برتر سرانجام یافت

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره سینمایی و سمعی، بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: سی وچهارمیم دوره جشنواره بین المللی فیلم بچه ها و نوجوانان مشهد با معرفی سه فیلم بام بالا، شهر گربه هاو پسران دریا به عنوان فیلم های برگزیده به کار خود انتها داد.

جشنواره فیلم بچه ها و نوجوانان مشهد با معرفی فیلم های برتر سرانجام یافت

سید حجت طباطبایی در گفت وگو با وبلاگ ارم گفتگو با اشاره به نمایش فیلم های سی وچهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم بچه ها و نوجوانان در سینما هویزه مشهد، اظهار کرد: این رویداد همزمان با سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان از 16 تا 20 مهرماه در پردیس سینمایی هویزه و با نمایش تعدادی از فیلم های این جشنواره برگزار گردید.

وی ادامه داد: فیلم های پسران دریا، یدو، لیپار، داستان های هزار و یک روز، بام بالا، برزنگی، بلیت، شهر گربه ها، میان صخره ها و پویانمایی ها و فیلم های کوتاه آی دی، دوچرخه باز، بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر ستارگان زیر باران، برای بار دوم، درختان خیابان ولی عصر یا امپرسیون، عملیات طبقه دوم، منم سمیرا و وادیار از جمله فیلم هایی است که طی این پنج روز در دو نوبت 17 تا 19 و 19 تا 21 در پردیس سینمایی هویزه به نمایش درآمده است.

طباطبایی توضیح داد: در این جشنواره علاوه بر اکران فیلم ها کوشش شده است کارگاه های مختلف بازیگری، کارگردانی و فیلم نامه نویسی برای بچه ها برگزار گردد. بر این اساس مستنداتی از تمرین شرکت کنندگان این کارگاه ها در حوزه نقاشی، عکس و فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی اظهار داشت: داوری این جشنواره به وسیله 25 نفر از بچه ها و نوجوانان داوطلب برای داوری فیلم های جشنواره انجام شد. دقت و نشاط آن ها هنگام تماشای فیلم ها بیانگر این امر بود که فیلم های جشنواره توانسته در کنار سرگرم کردن آن ها، پیغام های آموزشی لازم را منتقل کند.

رئیس اداره سینمایی و سمعی، بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: بر اساس رأی داوران کوچک این رویداد سه فیلم بام بالا به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، شهر گربه ها به کارگردانی سید جواد هاشمی و پسران دریا به کارگردانی مشترک افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی به عنوان فیلم های برگزیده این جشنواره انتخاب شدند.

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان 16 تا 21 مهر همزمان با هشت تا 13 اکتبر 2021 در دو بخش ایران و بین الملل برگزار گردید. آیین اختتامیه این جشنواره در مشهد شامگاه گذشته، 21 مهرماه، با حضور یوسف امینی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جواد روشندل، سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار و با معرفی فیلم های برگزیده از دیدگاه داوران سرانجام یافت. بعلاوه در این مراسم از داوران کودک و نوجوان جشنواره تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جشنواره فیلم بچه ها و نوجوانان مشهد با معرفی فیلم های برتر سرانجام یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فیلم بچه ها و نوجوانان مشهد با معرفی فیلم های برتر سرانجام یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید