80 درصدآنتی بیوتیک ها بی دلیل تجویز می شوند

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد 80 درصد از آنتی بیوتیک هایی که دندانپزشکان در آمریکا تجویز می نمایند، غیر ضروری هستند.

80 درصدآنتی بیوتیک ها بی دلیل تجویز می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ارم گفتگو به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد 80 درصد از آنتی بیوتیک هایی که دندانپزشکان در آمریکا تجویز می نمایند، غیر ضروری هستند.

آمارها حاکی از آن است که دندانپزشکان سالانه 26.6 میلیون از 266 میلیون دوره آنتی بیوتیک را تجویز می نمایند.

این مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه شیکاگو اجرا شده برای نخستین بار نسخه پیچی های دندانپزشکان را تجزیه و تحلیل نموده است.

داده های به دست آمده نشان می دهد دندانپزشکان 10 درصد از تمام آنتی بیوتیک ها در ایالات متحده را تجویز می نمایند؛ این میزان از تجویز آنتی بیوتیک در موارد دندانپزشکی بالاترین میزان تجویز آنتی بیوتیک در میان تخصص های پزشکی است.

آنتی بیوتیک ها از شایع ترین داروهای مورد استفاده نابجا هستند؛ اگرچه مصرف آنتی بیوتیک ها بیش از حد افزایش داشته و برای بعضی بیماران که حتی نیازی به مصرف آن ندارند، تجویز می گردد، اما زمانی که به درستی از آنها استفاده گردد، بخشی فوقالعاده مهم و اغلب نجات دهنده زندگی از پزشکی مدرن محسوب می شوند.

این داروها برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شوند که بر خلاف عفونت های ویروسی، معمولا به خودی خود بهبود نمی یابند.

کارشناسان هشدار می دهند مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی می گردد؛ مقاومت به آنتی بیوتیک یعنی میکروب های بیماری زا که برای مبارزه با آنان آنتی بیوتیک استفاده می شوند، با جهش ژنی (موتاسیون) نسبت به این داروها مقاومت پیدا نمایند و نسل های جدیدی به وجود بیایند که نتوان با آن ها مبارزه کرد؛ از مهم ترین عوامل این نوع مقاومت دارویی، مصرف خودسرانه یا بیش از حد آنتی بیوتیک ها است.

این پژوهش در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "80 درصدآنتی بیوتیک ها بی دلیل تجویز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصدآنتی بیوتیک ها بی دلیل تجویز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید