آشنایی با خواص و مضرات انار

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، در این مطلب با خواص خوردن انار این معجزه الهی و البته مضرات آن آشنا خواهید شد.

آشنایی با خواص و مضرات انار

به گزارشگروه وبگردی وبلاگ ارم گفتگو؛ انار میوه ای است سرشار از ویتامین و به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیر هضم می باشد. با ما همراه شوید تا با خواص خوردن انار این معجزه الهی و البته مضرات آن بیشتر آشنا شوید.

انار از مهمترین میوه های فصل پاییز است که نام آن از کلمه ای یونانی به معنای سیب با هسته های زیاد گرفته شده است و این میوه خواص غذایی و دارویی فراوانی دارد.

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی اعلام کرد:انار ترش طبعی سرد و خشک و انار شیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و این میوه حاوی ویتامین هایی مانند A، E، C. و اسید فولیک است.وی با اشاره به اینکه انار آنتی اکسیدانی بسیار قوی است؛ گفت:طبق آنالیز های اجرا شده، خاصیت آنتی اکسیدانی انار 3 برابر چای سبز است و آب انار از تجمع پلاکت ها در عروق خونی جلوگیری می نماید.این پژوهشگر بیان کرد:مصرف انار سبب تصفیه خون و دفع سموم بدن می گردد، همچنین این میوه با از بین بردن اسید های چرب نقش موثری در کاهش چربی های اطراف شکم دارد.عظمایی با عنوان اینکه انار تاثیر بسزایی در کاهش فشار و قند خون دارد؛ یادآور شد:مصرف این میوه برای افرادی که دچار خارش بدن هستند و طبع گرمی دارند توصیه می گردد، همچنین رب انار خاصیت چاق نمایندگی دارد بنابراین مصرف آن برای افراد لاغر مفید است.

وی ابراز کرد:مصرف انار در دوران بارداری موجب زیبایی چهره نوزاد می گردد و مصرف رب انار نیز از ویار حاملگی جلوگیری می نماید. استفاده از آب انار در زمان بارداری مانع از آسیب رسیدن به مغز جنین می گردد.این پژوهشگر توصیه کرد:مصرف انار همراه با گلپر از ایجاد دل درد جلوگیری می نماید و از طرفی سبب جذب بهتر آن می گردد. بهترین زمان مصرف این میوه صبح ناشتا همراه با مقداری گلپر است.وی همچنین توضیح داد:آب انار حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است بنابراین مصرف آن نقش چشمگیری در از بین بردن ترک های پوستی دارد و سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می گردد.وی بیان کرد:مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب نمایند، زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می گردد. همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می گردد همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند.لازم به ذکر است؛ مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می گردد بنابراین مصرف انار همراه با هسته های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون های مردانه می گردد.

منبع: بهداشت نیوز

این افراد به هیچ وجه انار نخورند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آشنایی با خواص و مضرات انار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص و مضرات انار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید