آشنایی با کیوتو، مرکز صلح و آرامش

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، کیوتو (Kyoto) یکی از تاریخی ترین شهرهای ژاپن است که به مدت بیش از هزار سال مرکز امپراتوری ژاپن بوده و بدین ترتیب، از مهمترین مقصدهای گردشگری این کشور به شمار می رود. در شهر کیوتو ژاپن ترکیبی استثنایی از خیابان های سنگفرش شده باستانی، سالن های نمایش سنتی، کاخ های سلطنتی خیره کننده و رستوران ها و کافه های قدیمی وجود دارد.

آشنایی با کیوتو، مرکز صلح و آرامش

این شهر زیبا و بینظیر یکی از برترین جاهایی است که می توانید با تاریخ و فرهنگ اصیل و غنی ژاپنی آشنا شوید و از تماشای جاذبه های شگفت انگیزش لذت ببرید.

اگر دوست دارید با شهر کیوتو ژاپن آشنا شوید و بدانید چرا حتما باید این شهر را در برنامه تور کیوتو قرار دهید، تا انتهای این مقاله با وبلاگ گردشگری وبلاگ ارم گفتگو همراه باشید.

درباره کیوتو ژاپن

کیوتو از قدیمی ترین شهرهای ژاپن است که در سال 764 میلادی به عنوان مرکز امپراتوری ژاپن انتخاب شد و از آن تاریخ تا سال 1869، به مدت بیش از 1100 سال، نام سابق مرکز ژاپن را یدک می کشیده است. زمانی که این منطقه به عنوان مرکز ژاپن انتخاب شد، شهر جدیدی احداث شد که نام هی آن-کیو (Heian-kyō) به معنی مرکز صلح و آرامش را بر آن نهادند.

این شهر که بر اساس فنگ شویی چینی و مرکز باستانی چین، چانگ آن (Changan) ساخته شده بود، بعدها به کیوتو مشهور شد.

خوشبختانه کیوتو از معدود شهرهای ژاپن است که در جریان جنگ جهانی دوم آسیب چندانی ندید و تقریبا تمام بافت تاریخی آن حفظ شد و امروزه به عنوان مرکز فرهنگی ژاپن شناخته می شود. امروزه با سفر به شهر کیوتو ژاپن می توانید با تاریخ افسانه ای و پر فراز و نشیب این کشور آشنا شوید. در این شهر بیش از 1600 معبد بودایی، 400 معبد شینتو و 17 اثر ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو واقع شده است.

اما پیشنهاد می کنیم برای پیدا کردن زیبایی حقیقی و پنهان این شهر، به کوچه و پس کوچه های تو در تو این شهر سری بزنید تا باغ ها، بازارهای محلی و موزه های کمتر شناخته شده ای را پیدا کنید که فرهنگ اصیل ژاپنی را به شما عرضه می نمایند.

منطقه هیگاشیاما (Higashiyama) قلب تاریخی و مهمترین منطقه گردشگری شهر کیوتو است که به خاطر داشتن خانه های چوبی سنتی، فروشندگان سنتی پنیر سویا یا توفو (Tofu) و نمایش های سنتی متعدد معروفیت یافته است. بعلاوه کافه ها و رستوران های متعدد کیوتو و بعلاوه زندگی شبانه این شهر نیز باعث معروفیت آن در بین گردشگران سرتاسر شده است.

کیوتو از قدیمی ترین شهرهای ژاپن است که در سال 764 میلادی به عنوان مرکز امپراتوری ژاپن انتخاب شد و از آن تاریخ تا سال 1869، به مدت بیش از 1100 سال، نام سابق مرکز ژاپن را یدک می کشیده است

جغرافیا و آب و هوای کیوتو

شهر کیوتو در نیمه جنوبی کشور ژاپن و جزیره هونشو (Honshu) قرار گرفته است. این شهر که در منطقه کانسای (Kansai) واقع شده، مرکز استان کیوتو نیز به شمار می رود. این شهر به همراه دو شهر اوساکا (Osaka) و کوبه (Kobe)، محدوده کلانشهری کیهانشین (Keihanshin) را تشکیل می دهد.

شهر کیوتو در کنار دریاچه بیوا (Biwa) قرار گرفته و فاصله کیوتو تا توکیو در حدود 450 کیلومتر است.

کیوتو در اقلیم نیمه گرمسیری مرطوب واقع شده است که اقلیم اصلی آب و هوای ژاپن است و باعث می شود در فصل های مختلف، دمای هوای کیوتو تغییر کند. تابستان های کیوتو گرم و مرطوب است اما زمستان ها هوا سرد شده و بعضی اوقات شاهد بارش برف نیز هستیم. از نیمه ماه ژوئن نیز فصل بارش در کیوتو شروع می شود و تا اواخر جولای ادامه خواهد داشت.

بنابراین، برترین زمان بازدید از دیدنی های کیوتو، فصل بهار (مارچ تا می) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است که دمای هوا در شرایط مناسبی واقع شده است و رویدادهای فرهنگی مختلفی برگزار می شود. بعلاوه چهره شهر کیوتو در این دو فصل نیز بسیار زیبا می شود و بسیاری از تصاویر کیوتو متعلق به این فصل هستند. در فصل بهار شکوفه های گیلاس شکفته می شوند و در پاییز برگ درخت ها به رنگ زرد و نارنجی درمی آیند. البته باید در نظر داشته باشید که در این فصل ها، تعداد گردشگرانی که به شهر کیوتو ژاپن سفر می نمایند افزایش می یابد و این شهر حسابی شلوغ می شود.

جاذبه های گردشگری کیوتو

قصر سلطنتی کیوتو: این مجموعه تا سال 1868 میلادی اقامتگاه اصلی خاندان سلطنتی ژاپن بوده و با بازدید از آن، می توانید با سبک زندگی آنها و تاریخ پر پیچ و خم ژاپن آشنا شوید. بعلاوه باغ سلطنتی این مجموعه نیز بسیار زیبا و مجذوب کننده است.

معبد طلایی: معبد طلایی که با نام کینکاکوجی (Kinkakuji) نیز شناخته می شود، یک معبد ذن-بودایی است که در شمال غرب کیوتو و در دل یک باغ زیبا قرار گرفته است. این معبد زیبا در قرن 14 میلادی ساخته شده بود، اما در سال 1950 آتش گرفت و نابود شد. اما ژاپنی ها و اهالی کیوتو پنج سال این معبد زیبا را بازسازی کردند تا امروزه از مهمترین جاهای دیدنی کیوتو باشد.

منطقه گیون: منطقه گیون (Gion) یکی از برترین منطقه ها کیوتو است که تاریخ در آن زنده است. این محدوده با خیابان های تنگ و قدیمی، ساختمان های چوبی سنتی و چایخانه ها و رستوران های سنتی ژاپن شناخته می شود. بعلاوه مراکز هنری مختلفی در این محله وجود دارد که انواع مراسم های سنتی نمایش و پایکوبی ژاپنی را اجرا می نمایند.

منبع: ققنوس

به "آشنایی با کیوتو، مرکز صلح و آرامش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کیوتو، مرکز صلح و آرامش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید