آمریکا بدنبال جایگزینی ترکیه در تامین امنیت فرودگاه کابل

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، درحالیکه براساس توافقنامه قطر همه نظامیان خارجی باید افغانستان را ترک نمایند آمریکا برای تامین امنیت فرودگاه کابل بدنبال پیدا کردن جایگزینی برای ترکیه است.

آمریکا بدنبال جایگزینی ترکیه در تامین امنیت فرودگاه کابل

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ارم گفتگو، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خبرداد که آمریکا و متحدانش در سازمان ناتو در حال آنالیز کوشش ها برای یاری به تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هستند.

میلی تاکید نمود که تامین امنیت فرودگاه برای تضمین اینکه آمریکا و شرکای اروپایی اش می توانند سفارت های خود را در افغانستان حفظ نمایند، لازم است.

به گزارش رویترز، این ژنرال ارشد آمریکا گفت: ما در حال آنالیز جزئیات چگونگی تامین امنیت فرودگاه، چگونگی حمایت از نیروهای افغان در تامین امنیت فرودگاه و ارزیابی این هستیم که چه کشورهای مایل به مشارکت در این باره هستند.

میلی بدون اشاره به سطح احتمالی ادامه حضور نیروهای خارجی در این فرودگاه گفت: ناتو و دیگران در حال کار بر روی گروه های کاری مختلف هستند تا ببینند تعداد دقیق آنها چه تعداد است، این اعداد در حال حاضر معین نیستند.

پیش از این وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود: ترکیه که سال ها مسئولیت تامین امنیت فرودگاه بین المللی حامد کرزی را داشته است از احتمال خروج نیروهایش از افغانستان خبر می دهد.

لازم به ذکر است که براساس جدول زمانی اعلام شده توسط جو بایدن، قرار است همه نظامیان آمریکایی و ناتو تا بیستمین سالگرد 11 سپتامبر (20 شهریور) خاک افغانستان را ترک نمایند .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آمریکا بدنبال جایگزینی ترکیه در تامین امنیت فرودگاه کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بدنبال جایگزینی ترکیه در تامین امنیت فرودگاه کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید