قبل از به مشکل خوردن این نکات سفر به هواپیما را مطالعه کنید!

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، نکات سفر با هواپیما

بسیاری از شما سفرهای هوایی زیادی داشته اید و در خصوص فرودگاه های مختلف و پرواز اطلاعات خوبی دارید. نکات سفر با هواپیما به چند بخش محدود نمی گردد و مثل خیلی از مسائل مختلف در سفر احتیاج به تجربه و دانش کافی دارید. شما می دانید که چه کارهایی را نباید در هواپیما انجام دهید و یا پروازهای خوب چه ویژگی هایی دارند. اما همواره نکات ریزی وجود دارند که اگر قبل اینکه یک بلیط پرواز برای سفرتان تهیه کنید، از آن ها مطلع باشید بسیار به نفعتان است. برای مثال اینکه قوانین فرودگاه های مختلف چگونه اند و چه کارهای ساده ای باعث می شوند که شما نتوانید سوار هواپیمایی که بلیط آن راه تهیه نموده اید شوید. در ادامه با خبرنگاران باشید تا بعضی از نکات سفر با هواپیما را با هم مرور کنیم.

قبل از به مشکل خوردن این نکات سفر به هواپیما را مطالعه کنید!
  • تفاوت پروازهای مستقیم و بدون توقف را بشناسید و بیشتر به سراغ دومی بروید.

برخلاف پروازهای بدون توقف، پروازهای مستقیم می توانند در طول مسیری که در حال حرکت به مقصد اصلی هستند، در میانه راه در فرودگاهی توقف نمایند. با اینکه این توقف ها در محاسبه ساعتی که برای رسیدن به مقصد طول می کشد آورده شده است، اما معمولا به علت تاخیرهای کم و بیشی که در آن ها اتفاق می افتد، از زمانی که برای رسیدن به مقصد برنامه ریزی نموده بودید، دور خواهید شد.

  • مطمئن شوید که بلیط تان دقیقا به همان نامی که در کارت شناسایی و یا در پروازهای خارجی در پاسپورتتان هستد، خریده گردد.

این قضیه خیلی مهم است؛ زیرا گاهی شما دو اسمه هستید و شاید اسمی که در شناسنامه شما ذکر شده با آنکه شما را صدا می زند متفاوت باشد. در این صورت مامورینی که بلیط شما را چک می نمایند حتی اگر شماره پاسپورت یا کد ملی تان همانی باشد که در بلیط ذکر شده، شما را از سوار شدن بر هواپیما منع می نمایند.

  • جایگاه تان را هرچقدر که می توانید زود انتخاب کنید.

اگر شما جزو معلولین هستید و یا موردی دارید که باعث می گردد، برای شما احتیاج به یک جایگاه خاص ایجاد گردد بهتر است همان زمانی که بلیط خریدای می کنید این موضوع را بیان کنید. در برخی از مواقع این موضوع در بلیط تان ذکر می گردد و معمولا گزینه ای به نام حمل با ولیچر در پروازها وجود دارد که اگر شما سالمند هستید و یا به هر علت احتیاج دارید که یک شخصی به شما یاری کند، این موضوع باید قبل از خرید بلیط گفته گردد.

اگر جزو دسته های بالا نیستید و شماره جایگاه تان قرار است در هنگام صدور کارت پرواز به شما گفته گردد نیز، بهتان پیشنهاد می کنیم که هرچه زودتر به گیت مورد نظر بروید تا جایگاه های بهتر به شما داده گردد و در صورتی که با همراه سفر می کنید از هم جدا نیوفتید.

  • همواره مدارکتان را دو بار آنالیز کنید.

از دیگر نکات سفر با هواپیما این می باشد که قوانین کشوری که می خواهید به آن سفر کنید را مطالعه کنید. برای مثال در برخی از کشورهایی که ویزا در همان لحظه ورود صادر می گردد، حتما باید پاسپورتتان دو صفحه خالی داشته باشد و در غیر اینصورت به شما اجازه ورود نمی دهند. بار اول آنالیز کنید که مدارک لازم را همراه دارید و برای بار دوم در نظر بگیرید که آیا تعیینات خاصی که مقصتان از شما می خواهد را همراه دارید یا خیر؟

  • لوازم الکترونیکی خود را در جای تعیینی قرار دهید.

وقتی لوازم شما به هم ریخته هستند و در چمدانتان روی هم انبار شده اند، احتمالا شما مجبور خواهید شد در هنگام بازرسی آن ها را باز کنید. این به علت آن است که وقتی که وسایلتان می خواهند از دستگاه X-ray رد شوند مامور آنالیز آن ها را به درستی تشخیص نمی دهد و شما را مجبور میکند که آن را باز کنید. پس بهتر است وسایلتان مخصوصا لوازم الکترونیکی تان را به طور تعیین در جایی مخصوص قرار دهید.

  • چمدان خود را از بقیه جدا کنید.

دیده شده که مسافران برای اینکه چمدانشان را زودتر پیدا نمایند از روبان یا نوار رنگی استفاده می نماید. روبان ها می توانند در فرآیند حمل و نقل از بین بفرایند. برترین مورد ان است که در همان ابتدا که می خواهید یک چمدان خریداری کنید، رنگ متفاوتی را، نظیر آبی روشن، انتخاب کنید. اگر هم که چمدانی از قبل دارید و دیگر هزینه جداگانه ای نمی خواهید که بپردازید همان روبان گزینه خوبی به شمار میرود.

(چمدان های هوشمندی که سفر کردنتان را متحول می نمایند!)

  • کد فرودگاهتان را بدانید.

این مورد از نکات سفر با هواپیما بسیار مهم می باشد. همواره کد فرودگاه سه حرفی فرودگاه مقدصتان را حفظ کنید و مطمئن شوید که برچسب روی چمدانتان با آن کد همخوانی دارد. شهرهایی که دارای فرودگاه های چندگانه هستند می توانند در صورتی که مسافران نمی دانند به کدام فرودگاه می فرایند، مشکل ساز باشد. شما وقتی که کد فرودگاه مورد نظرتان را بدانید می توانید علاوه بر آن برچسبی که روی چمدانتان زده می گردد را چک کنید زیرا مواقعی پیش آمده که برچسبی اشتباه روی آن خورده و چمدان به یک فرودگاه دیگر در همان مقصد رفته است.

  • در خصوص گزینه های پیش رویتان بپرسید.

با فرزندتان در یک فرودگاه گیر نموده اید؟ از مامورین بپرسید شاید فرودگاه برای یاری به افرادی که با کودک سفر می نمایند، هدایت در نظر گرفته باشد. از غذاهای یکسان خسته شده اید؟ از مهماندار در خصوص اینکه آیا غذای دیگری موجود است یا خیر سوال کنید. آیا می بینید که صف گرفتن کارت پرواز خیلی طولانی است؟ حتما از اطلاعات بپرسید زیرا بسیاری از فرودگاه ها در مواقع شلوغی یک گیت دیگر برای مسافران باز می نمایند.

  • در فروشگاه هایی که در فرودگاه به عنوان مالیات آزاد (duty-free) شناخته می شوند، احتیاط کنید.

درست است که معمولا اجناس مقرون به صرفه تر هستند اما این بدان معنی نیست که آن ها تخفیف خورده اند! این مورد یکی از کاربردی ترین نکات سفر با هواپیما است. اگر واقعا یک شیشه عطر احتیاج دارید اول با یک جستجوی ساده اینترنتی متوجه شوید که قیمت آن در بیرون چقدر است. گاهی می بینید که تفاوت قیمت آن بسیار ناچیزتر از آن است که بخواهید آن را در طول سفرتان با خود حمل کنید.

منبع: realsimple.com

منبع: الی گشت

به "قبل از به مشکل خوردن این نکات سفر به هواپیما را مطالعه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از به مشکل خوردن این نکات سفر به هواپیما را مطالعه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید