آموزش تخصصی سئو در آموزشگاه آی تی

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، رپرتاژآگهی - هم زمان با شیوع ویروس کویید 19 و اعمال محدودیت ها و قرنطینه های مداوم، سبک زندگی مردم کاملا دچار تغییر شده است. ماندن در خانه و پر کردن اوقات فراغت و همچنین کسب در آمد از دغدغه های پر اهمیت این روزهای مردم است. در چنین مواقعی بهترین گزینه پیدا کردن شغلی است که علاوه بر درآمد بالا، به راحتی بتوان در منزل و بدون احتیاج به سرمایه اولیه ، با کم ترین و ساده ترین آموزش ها آن را راه اندازی کرد.هم چنین با دیدن دوره های Academy IT مهارت خود را در بهینه سازی سایت بالا ببرید.

آموزش تخصصی سئو در آموزشگاه آی تی

اما آیا چنین شغلی وجود دارد؟ جواب بسیار ساده است، بلی! سئو. اگر می خواهید درباره سئوچیست اطلاعات بیشتری کسب نموده و سئوسازی سایت های اینترنتی را از مبتدی تا پیشرفته آموزش ببینید، با ما همراه شوید.

سئو (Seo) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سئو یا Seo مخفف عبارت لاتین Search Engine Optimization به معنی تحت اللفظی بهینه سازی موتور جست وجو است. تعریف کلی سئو عبارت است از بهینه کردن سایت های اینترنتی برای دریافت رتبه بهتر و بالاتر در نتایج سرچ موتورهای جست وجو از قبیل: گوگل، یاهو و بینگ و…

موتورهای جست وجو معمولا از یک سری الگوها و الگوریتم های خاص برای رتبه بندی سایت های اینترنتی استفاده می نمایند. سئو به ما این آگاهی را می دهد که با رعایت کردن این اصول بتوانیم محتوای سایت خود را در نتایج اولیه سرچ این موتورها قرار دهیم. برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید:

اگر شما قصد خرید کالایی از اینترنت را داشته باشید، هنگام سرچ کردن محصول مورد نظر در موتور جست وجو، به عنوان مثال گوگل، تعدادی سایت برای شما نمایش داده می گردد. سایت هایی که در رتبه اول سرچ بالا آمده اند، با رعایت اصول آموزش سئو رضایت کاربرین خود را بالا برده و درنتیجه تعداد بازدید از صفحات خود را افزایش داده اند. از این رو آموزش جامع و تخصصی Seo برای دارندگان سایت های اینترنتی و شرکت-های فراوری نماینده محتوا، بسیار حائز اهمیت است.

انواع مختلف سئو

در این قسمت مقاله به معرفی قسمت های مختلف سئو می پردازیم و سعی می کنیم که مطالب جامع و مهم آموزشی سئو را برای شما بازگو کنیم.

سئو داخلی (on-page Seo): سئو داخلی، شامل بهینه سازی محتوا و مطالب به کار رفته در وب سایت اینترنتی از قبیل: تصاویر، فیلم ها، برچسب ها، تیترها، سرعت بالا آمدن سایت و… است، که تاثیر بسزایی در بهبود رتبه سرچ سایت شما دارد. در ادامه به توضیح بعضی از مهم ترین سئوهای داخلی می پردازیم.

مفاهیم مهم سئو داخلی

عنوان و عنوان صفحه (title): از اولین مواردی که ربات های جست وجوگر برای یافتن مطالب مرتبط در صفحات به دنبال آن می گردند، عنوان است. همچنین اولین چیزی که کاربر پس از سرچ کردن در موتور جست وجو می بیند، عنوان صفحه است. لذا باید عناوین صفحه و موضوع خود را طوری انتخاب کنید که جذابیت و گیرایی کافی داشته و هم چنین، کاربر با خواندن عنوان تا حدودی متوجه گردد که در این صفحه تا چه اندازه نیازش برطرف خواهد شد.

کلمات کلیدی (keywords)

کلمات کلیدی عبارت است از واژگانی که کاربران برای رسیدن به جواب و برطرف نیازهایشان در موتورهای جست وجو سرچ می نمایند. هرچه در بهینه سازی این کلمات درون محتوای صفحات خود دقت بیشتر داشته باشید، امکان نمایش سایت شما در رتبه های نخست نتایج جست وجو بیشتر است.

توضیحات (descriptions)

توضیحات در واقع همان متونی است که در زیر عنوان صفحه در نتایج جست-وجو می بینید. این توضیحات در زمینه بهینه سازی سئو ارزش چندانی ندارند ولی برای فهم بیشتر کاربر از مطالب درون سایت مفید است.

سرتیترها (heading)

هنگام نوشتن هر بخش از محتوا صفحه، شما باید ترتیب اهمیت و ارزش گذاری سرتیترهای هر فصل را رعایت کنید. این ارزش گذاری از یک، بالاترین درجه اهمیت تا شش، کم ترین درجه اهمیت است.

حال که سئو داخلی را زیر ذره بین بردیم، وقت پرداختن به مطلب اصلی، بخش ها و اصطلاحات مهم سئو، است. ایستگاه بعدی: off-page Seo

سئو خارجی (off-page Seo)

سئو خارجی به عملیاتی گفته می گردد که در آن شما برای ارتقا رنکینگ سایت خود در سایت ها و صفحات دیگر انجام می دهید.

تکنیک های مهم و کاربردی سئو خارجی

بک لینک (back linking)

روشی که در آن شما در سایت های دیگر، سایت خود را لینک می کنید. در واقع دیگران را به صفحه خود ارجاع می دهید. به عنوان مثال شما در بخش نظردهی یک سایت، صفحه خود را لینک می کنید. با این کار ربات های جست وجوگر به طور اتوماتیک سایت شما را به عنوان مرجع می شناسند و این کار باعث بالا رفتن ارزش سئو صفحه شما می گردد.

از دیگر روش های بک لینک دادن می توان به: فعالیت در شبکه های اجتماعی نظیر کامنت گذاشتن زیر پست-های اینستاگرام، ارسال پست الکترونیک، ریپورتاژ یا گزارش آگهی، نوشتن وبلاگ و… اشاره نمود. سئو خارج از صفحه را آنالیز کردیم، قسمت آخر از بخش انواع مختلف، تکنیکال سئو است.

سئو تکنیکال

بهره گیری از روش های پیشرفته و تخصصی جهت بهینه سازی حرفه ای و کامل سایت اینترنتی خود. بعضی از این روش عبارتند از: افزایش سرعت لود شدن مطالب و صفحات سایت، افزودن نسخه کاربری موبایل، رعایت اصول HTML در کدنویسی و…

بعضی اصلاحات کاربردی در سئو

در این بخش سه اصطلاح معروف کلاه سیاه، سفید و خاکستری را در سئو برایتان توضیح می دهیم.

کلاه سیاه

معروف کلاه سیاه، سفید و خاکستری را در سئو برایتان توضیح می دهیم.

کلاه سیاه

به مجموعه عملیات های موزیانه، فریبکارانه و مخالف اصول اخلاقی جهت بهینه سازی و بالا بردن رنکینگ سایت و صفحات گفته می گردد. این روش ها می تواند شامل: لینک دهی غیر مرتبط، استفاده از کی وردهای نادرست و غیر معتبر، به کار بردن محتویات مخفی و… باشد. شاید ابتدا با انجام چنین کارهایی موتورهای جست وجو را گول بزنید و در کوتاه مدت رتبه بالایی کسب کنید، اما در نهایت بازی بر علیه شما تغییر نموده و توسط موتورها به شدت جریمه خواهید شد.

کلاه سفید

برعکس کلاه سیاه، به اعمالی که به صورت کاملا صحیح و اخلاقی باعث افزایش رتبه جست و جو شما شده، گفته می گردد. این اعمال که قبلا به آن ها اشاره شد شامل بهینه سازی درست و اصولی، بک لینک دهی درست و استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. در کل همواره این را مد نظر داشته باشید که وجدان و اخلاق حرفه ای و کاری همواره و همه جا حرف اول را خواهد زد.

کلاه خاکستری

به اقداماتی گفته می گردد که نسبت به کلاه سیاه از خطر کم تری برخوردارند. این روش ها صراحتا توسط موتورهای جست وجو مانند گوگل معین نشده اند، در نتیجه به کار بردن آن ها ریسک بالایی دارد.

سئو جذاب ترین کار جهان

تا اینجا دیدیم که چگونه آموزش Seo می تواند زمینه ای را فراهم کند تا هرکس به راحتی با کمترین امکانات در خانه خود مانده و کسب درآمد کند. در این مقاله، به صورت مختصر یکی از پرکاربردترین و جذاب ترین شغل ها در زمینه کانتنت مارکتینگ به شما معرفی گردید. در ادامه شما با مراجعه به آموزش سئو آموزشگاه آی تی میتوانید با دیدن ویدیو های معرفی با دوره ها آشنا شوید. امید است که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در زمینه های آموزش جامع سئو، آموزش طراحی سایت و تکنیک های مهم و کاربردی سئو در اختیارتان قرار داده باشیم.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "آموزش تخصصی سئو در آموزشگاه آی تی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تخصصی سئو در آموزشگاه آی تی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید