اجازه بدهید پژوهشگاه ها هیئت امنای مستقل داشته باشند ، اعزام انسان به فضا ابرپروژه پژوهشگاه هوافضا خبرنگاران

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، رئیس پژوهشگاه هوا فضا با بیان این که ابرپروژه اعزام انسان به مدار زمین از جمله مأموریت های آنهاست، گفت: مهم این است که به پژوهشگاه ها اجازه دهند، هیئت امنای مستقل داشته باشند.

اجازه بدهید پژوهشگاه ها هیئت امنای مستقل داشته باشند ، اعزام انسان به فضا ابرپروژه پژوهشگاه هوافضا خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری وبلاگ ارم گفتگو، فتح الله امی رییس پژوهشگاه هوافضا در نشست مجازی رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که با حضور قائم مقام و معاونان وزارت علوم و حضور مجازی رؤسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی و با موضوع آنالیز شرایط آموزش عالی کشور در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار گردید، به بحث استقلال دانشگاه ها و پژوهشگاه ها پرداخت و اضافه نمود: البته با تشکیل هیئت امنا این اختیارات افزایش پیدا نموده است.

رئیس پژوهشگاه هوا فضا با بیان این که دانشگاه ها و پژوهشگاه ها عقل منفصل جامعه و عقل متصل دولت هستند، گفت: در خصوص پژوهشگاه ها مهم ترین مسئله مأموریت گرا کردن آن ها است. اجرای سند هوا و فضا که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و همچنین ابرپروژه اعزام انسان به مدار زمین از جمله مأموریت های پژوهشگاه هوا فضاست.

امی اعلام کرد: باید اختیارات بیشتر به مراکز آموزشی و پژوهشی داد تا بتوانند دستورالعمل های بالادستی را بهتر اجرا نمایند و مهم این است که به پژوهشگاه ها اجازه دهند که هیئت امنای مستقل داشته باشند. در حال حاضر تشکیلات پژوهشگاه ها استاتیک و قدیمی است و بخش اداری ما نمی توانند تحولی ایجاد نمایند تا بتوانند به سمت دانشگاه نسل 4 حرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اجازه بدهید پژوهشگاه ها هیئت امنای مستقل داشته باشند ، اعزام انسان به فضا ابرپروژه پژوهشگاه هوافضا خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه بدهید پژوهشگاه ها هیئت امنای مستقل داشته باشند ، اعزام انسان به فضا ابرپروژه پژوهشگاه هوافضا خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید