به زودی واکسن های داخلی مورد تایید دنیای قرار خواهد گرفت، تناقض در اطلاع رسانی به سبب پیچیدگی موضوع کرونا در دنیا

به گزارش وبلاگ ارم گفتگو، خبرگزاری خبرنگاران- یک عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: پیچیدگی موضوع کرونا فقط به ایران اختصاص ندارد و در کشور های جهان مشاهده شده است که باعث بعضی تناقض ها می گردد.

به زودی واکسن های داخلی مورد تایید دنیای قرار خواهد گرفت، تناقض در اطلاع رسانی به سبب پیچیدگی موضوع کرونا در دنیا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ارم گفتگو، دکتر مجید مختاری اضافه نمود: بیماری کرونا بسیار نوین است و مشکل بازگشایی مدارس نیز بسیار حساس و بزرگ است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: زمانی که دو دوز واکسن کرونا تزریق گردد و 14 روز از دومین تزریق بگذرد ایمنی کامل کسب می گردد و هر چقدر اندازه ایمنی کامل در جامعه افزایش یابد زنجیره کرونا قطع خواهد شد.

وی گفت: زمانی که 80 درصد از شهروندان جامعه ایمنی کامل کسب نموده باشند اجتماع را محصور نموده و محدود شده است.

دکتر مختاری اضافه نمود: در این شرایط اگر احتمال انتقال کرونا در مدارس وجود داشته باشد، اما درصد آن محدود می گردد و اندازه انتقال آن در کل جامعه کاهش می یابد.

وی گفت: کشور هایی که مدارس را با موفقیت بازگشایی نموده اند درصد واکسیناسیون در جامعه شان بالای 60 تا 70 درصد بوده است و کشور ما نیز به زودی به این ارقام دست خواهد یافت.

دکتر مختاری اضافه نمود: بر اساس مطالعات بین المللی افرادی که در مدارس بدون علائم بیماری را منتقل می نمایند شمار قابل توجهی از معلمان کارکنان و دانش آموزان را تشکیل می دهند.

وی اضافه نمود: علاوه بر توجه به واکسیناسیون تمام شهروندان آماده سازی مدارس در زمینه تهویه هوا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و امکان شستشوی دست ها و رعایت کامل شیوه نامه ها در مدارس مورد تاکید است که از جمله وظایف دست اندرکاران در آن بخش محسوب می گردد.

این عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا تاکید نمود:در دو سال گذشته این کمیته مشاوره های لازم در این زمینه را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.

دکتر مختاری اضافه نمود: بر اساس آخرین مطالعات ویروس کرونا در سطوح فاضلاب و حتی هوا وجود دارد و تنها راه مقابله افزایش واکسیناسیون در بین دانش آموزان و جامعه است.

وی گفت: حدود 22 درصد از کل شهروندان به ایمنی کامل از تزریق دُز واکسن و گذشت 14 روز از تزریق دوم آن رسیده اند، اما خوشبختانه با توجه به سرعت واکسیناسیون در کشور که اندازه تزریق در یک هفته ما برابر با جمعیت بعضی از کشور های مجاور است به زودی به پوشش واکسیناسیون 60 تا 70 درصد جامعه دست خواهیم یافت که یک موفقیت بزرگ محسوب می گردد.

دکتر مختاری با بیان اینکه تا حداکثر یک ماه و نیم آینده به این موفقیت خواهیم رسید اضافه نمود: دانش آموزان احتیاج به حضور در اجتماع و مدارس را دارند و به صورت معقول راهی برای مقابله با مخاطرات دوجانبه بیماری و پاسخ به احتیاج های آموزشی نسل آینده لازم است.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ارم گفتگو به نقل از صدا و سیما، وی گفت: به زودی واکسن های داخلی در کشور مورد تایید جهانی قرار خواهند گرفت و خوشبختانه تا به امروز مخاطره ویژه ای پس از تزریق واکسیناسیون در بچه ها دیده نشده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "به زودی واکسن های داخلی مورد تایید دنیای قرار خواهد گرفت، تناقض در اطلاع رسانی به سبب پیچیدگی موضوع کرونا در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی واکسن های داخلی مورد تایید دنیای قرار خواهد گرفت، تناقض در اطلاع رسانی به سبب پیچیدگی موضوع کرونا در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید